Käytettyjen madallusjousien hinta
Moderator: Moderaattorit
Käytettyjen madallusjousien hinta
Nyt olis Skodaan tarjolla käytetyt madallusjouset. Paljokos olisi sopiva hinta n. 38 tkm ajetuista Intraxin -30mm madaltavista jousista? Luulisin että uusien hinta on noin 220 EUR.
Ja joko madallusjouset on noilla kilometreillä loppuun ajetut?
Ja joko madallusjouset on noilla kilometreillä loppuun ajetut?
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Enpä uskoisi et olis loppuun ajetut noilla kilometreillä.
Riippuu tietysti vähän ajajasta
Tuo intrax on tietääkseni aika suosittu ja hyvä merkki.. ei kylläkään itsellä ole kokemusta mutta varmaan toimii 
tuolla muutamella sivulla joku kaupitteleen golf3 -40mm, 20tkm ajettua jousi satsia hintaan 40e.. merkistä ei ole kyllä tietoa.
Vaikea kyllä sanoa hintaa niille jousille.. mutta luulisin että n.100e ois kohtalainen!!
Riippuu tietysti vähän ajajasta


tuolla muutamella sivulla joku kaupitteleen golf3 -40mm, 20tkm ajettua jousi satsia hintaan 40e.. merkistä ei ole kyllä tietoa.
Vaikea kyllä sanoa hintaa niille jousille.. mutta luulisin että n.100e ois kohtalainen!!
GTI IV / ZX-9R
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Do diin, nyt on jousisarja ostettu, hintaa sarjalle tuli 60 EUR + postikulut 
Nyt vaan kesää odottelemaan, että saa asennettua jouset alle, pitääkin tässä miettiä vaihtaako iskarit samalla vai ajeleeko vuoden päivät vielä noilla orkkis iskareilla...

Nyt vaan kesää odottelemaan, että saa asennettua jouset alle, pitääkin tässä miettiä vaihtaako iskarit samalla vai ajeleeko vuoden päivät vielä noilla orkkis iskareilla...
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Kokemuksesta sanon että vaihda myös iskarit.
Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Jos päädyt vaihtamaan nuo iskarit niin tiedän yhden kaverin joka vaihtoi Bilsteinin iskarit Mikan Golfiin.Edustaa ko. iskareita Jns:ssa jollainlailla??? Hinta oli ainakin jotain ihan muuta kuin Bromanilla... 
Laittoi myös paikoilleen kuhtuu hinnalla, velipoika ei tarvinnut kuin tupakkia poltella vieressä.

Laittoi myös paikoilleen kuhtuu hinnalla, velipoika ei tarvinnut kuin tupakkia poltella vieressä.

Raili se on mun rattoni!
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Make: Tuo pitääkin painaa mieleen, olenkin ajatellut Bilsteinin iskareita (tai sitten Konin). Myös tuo paikalleen laittaminen kiinnostaa, en ajatellut nimittäin itse alkaa värkkäämään noiden jousien kanssa.
Sit pitää vaan käydä tuo auto muutoskatsastamassa. Näisssä uudemmissa pirseissä pitää käydä konttorilla jousien TUV-todistuksen sekä pyörän kulmien säätötodistuksen kanssa. Merkkaavat sitten rek.otteeseen, että madallus on laillinen... tämä pitänee tehdä, ettei tule vahingos sattuessa ongelmia vak. yhtiön kanssa...
Sit pitää vaan käydä tuo auto muutoskatsastamassa. Näisssä uudemmissa pirseissä pitää käydä konttorilla jousien TUV-todistuksen sekä pyörän kulmien säätötodistuksen kanssa. Merkkaavat sitten rek.otteeseen, että madallus on laillinen... tämä pitänee tehdä, ettei tule vahingos sattuessa ongelmia vak. yhtiön kanssa...
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Itsellä on tällähetkellä Koni Sport iskarit, mutta tekeillä on Bilsteinin Motorsport säädettävillä tolpilla.
Konit on ihan jees, ei mitää valittamista.
Konit on ihan jees, ei mitää valittamista.
Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Ihan pakko ny tänne kirjottaa ku on noista madallusjousista puhe. mä ostin nykyisen kulkupelini ja myyjä kehu et siinä on sit madallus sarja(edellisen myyjän mukaan). Noh...iskarit alko vedellä viimesiään ja katsastus ukko oli samaa mieltä. ei kun iskarit vaihtoon. noh samalla päätin tilata -40mm jousisarjan. noh vaihdon aika sit tuli ja otin työn alle etuiskarit. Otin hanttarin puolelta paketin irti ja pistin palasiksi. Niin se madallus sarja sit oli gerniläinen(siis mallia rälläkkä) sen kyl huomas ajossa. niin ja edessä oli toisella puolen öljyiskarit ja toisella puolen kaasuiskari. Noh avasin sit uuden iskaripaketin ja siel oli patruuna. Ei ku jousijalkaa purkamaan. eihän se purkautunu ku siihen oli vaihdettu joskus uudemman jousijalka eli iskari oli samassa. siinävaiheessa vitutus nousi huippuunsa. ei ku kasan kanssa varaosaliikkeelle ja vaihtamaan. Tiskin takaa tuumattiin et on tilaus tavaraa menee viikko. voi vit... en voi enää paremmin sanoa. noh auto sit seiso viikon tallissa palasina. Iskarit vihdoinkin tuli hei ei muuten menny ku kaks päivää. oli mies sillon onnellinen. Iskarit sain vaihdettua ja jouset vaihdoin myös samalla. tuli muutakin remonttia tehtyä autoon silläaikaa. no ajelin auton viimeinkin katsastukseen ja katsastus ukolle sanoin sit hallissa et nii minä laitoin tähän madallus jouset et se pitäs muutoskatsastaa niille. vastaus tuli näin. niinhän se pitäs mut ei toi niin paljoo madalla. eihan toi ees raavi maata. mulla repes monttu auki. ai et sillonko se pitää muutosskatsastaa jos auto ruopii maata. tälläistä taällä kertaa. niin jos se tyyppi seuraavassa katsastuksessa vaatii muutoskatsastusta autooon nii mä tuumaan et eihän se edes raavi maata.
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Jukka: Tekeekö Juvonen sulle tuon Volvon alustan???
On kyllä sarjassamme ammattimiehiä.."joitain" rataautoja rakentaneena..
On kyllä sarjassamme ammattimiehiä.."joitain" rataautoja rakentaneena..

Raili se on mun rattoni!
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Pistänpäs minäkin lusikkani tähän iskarisoppaan...
Nissanissa meni aikoinaan kolmet iskarit vajaan puolen vuoden aikana ihan normaalikäytössä (tai olisi mennyt enemmänkin jos olisin jaksanut niitä vaihtaa).
Paras oli se, kun vaihdoin iskarit taktisesti muutaman päivän ennen katsastusta ja varovasti kituuttelin niillä ajella ettei vaan ehdi hajota ennen katsastusta. Nooh, auto meni läpi, ja vähän aikaa katsastuksen jälkeen Mako tuli pajalle, pompotteli Nissanin perää kuin koripalloa ja sanoi: "Vaiha ihmeessä nuo iskarit, ne on hengenvaaralliset!". Oiskohan olleet noin 3 viikkoa vanhat silloin ja jousetkin oli vaihdettu samalla...
Että sepä niiden kestävyydestä! Joka kerran vaihdoin vielä merkkiä, ettei ollut edes yhden merkin iskarit.
Lopulta löysin ratkaisun, millä iskarit on saanut kestämään yli 4 vuotta: Marssin Mustaan Pörssiin, tilasin 6 kpl 15" subeja, sitten Palavaneriin hakemaan riittävästi paksua vaneria ja loppusilaukseksi vielä 4 kpl Optiman akkuja. Sitten pientä laskeskelua kustomjousien arvoista ja moiset tilaukeen että saadaan auto vaateriin. Sen jälkeen vaan katsastamaan Nissania kaksipaikkaiseksi. Tämän alustasarjan jälkeen ei ole tarvinnut iskareita vaihtaa, itse asiassa iskarit ovat autossa vain sen takia että jarruletkut ei katkea ulosjoustossa...
Tokkopa lie iskareissa enää mitään sisälläkään? 
Nissani on muuten paljon parempi ajettava kuin vakiona, ei pienintäkään koripalloefektiä ja joustot on jämäkät (matalaprofiilikumeilla ehkä vähän liiankin). Mutkiin nyt ei ihan kannata kanttailla urku auki, mutta eipä se mikään rata-auto olekaan...
Vähän niinkuin Speden "Koeputkiaikuinen" -leffassa, kun Mutikainen osti miljoonaluokan veneen, joka kulkee niin kovaa ettei itikat pysy mukana. Totesi vaan, että "Tulipahan pirun kalliiksi, mutta eipä syöneet itikat enää..."
Nooh, on tuohon painevarustukseen muitakin syitä, mutta tää voisi olla hyvä perustelu niille jotka ei ymmärrä miksi ihan asiallinen perheauto piti tuhota paineen alttarille... Uskoisivatkohan?
Nissanissa meni aikoinaan kolmet iskarit vajaan puolen vuoden aikana ihan normaalikäytössä (tai olisi mennyt enemmänkin jos olisin jaksanut niitä vaihtaa).
Paras oli se, kun vaihdoin iskarit taktisesti muutaman päivän ennen katsastusta ja varovasti kituuttelin niillä ajella ettei vaan ehdi hajota ennen katsastusta. Nooh, auto meni läpi, ja vähän aikaa katsastuksen jälkeen Mako tuli pajalle, pompotteli Nissanin perää kuin koripalloa ja sanoi: "Vaiha ihmeessä nuo iskarit, ne on hengenvaaralliset!". Oiskohan olleet noin 3 viikkoa vanhat silloin ja jousetkin oli vaihdettu samalla...

Lopulta löysin ratkaisun, millä iskarit on saanut kestämään yli 4 vuotta: Marssin Mustaan Pörssiin, tilasin 6 kpl 15" subeja, sitten Palavaneriin hakemaan riittävästi paksua vaneria ja loppusilaukseksi vielä 4 kpl Optiman akkuja. Sitten pientä laskeskelua kustomjousien arvoista ja moiset tilaukeen että saadaan auto vaateriin. Sen jälkeen vaan katsastamaan Nissania kaksipaikkaiseksi. Tämän alustasarjan jälkeen ei ole tarvinnut iskareita vaihtaa, itse asiassa iskarit ovat autossa vain sen takia että jarruletkut ei katkea ulosjoustossa...


Nissani on muuten paljon parempi ajettava kuin vakiona, ei pienintäkään koripalloefektiä ja joustot on jämäkät (matalaprofiilikumeilla ehkä vähän liiankin). Mutkiin nyt ei ihan kannata kanttailla urku auki, mutta eipä se mikään rata-auto olekaan...
Vähän niinkuin Speden "Koeputkiaikuinen" -leffassa, kun Mutikainen osti miljoonaluokan veneen, joka kulkee niin kovaa ettei itikat pysy mukana. Totesi vaan, että "Tulipahan pirun kalliiksi, mutta eipä syöneet itikat enää..."
Nooh, on tuohon painevarustukseen muitakin syitä, mutta tää voisi olla hyvä perustelu niille jotka ei ymmärrä miksi ihan asiallinen perheauto piti tuhota paineen alttarille... Uskoisivatkohan?
Mitään ennoo ottanut!
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Itse vaihdoin myös iskarit samalla kun madalsin.!
Laitoin sachs merkkiset vahvistetut kaasuiskarit sekä -35mm tiputtavat vieterit
On kohtalaisen hyvä ajaa 205/45/16 renkaillakin.. vähän ehkä pintakova mutta hyvässä matkanopeudessa alusta alkaa toimia
Laitoin sachs merkkiset vahvistetut kaasuiskarit sekä -35mm tiputtavat vieterit

On kohtalaisen hyvä ajaa 205/45/16 renkaillakin.. vähän ehkä pintakova mutta hyvässä matkanopeudessa alusta alkaa toimia

GTI IV / ZX-9R
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Oheisen linkin takaa löytyy tietoa auton muutoskatsastustarpeesta alustamuutoksen yhteydessä.
http://ffp-motorsport.com/tuning/alusta2.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/alusta2.php
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Yep, Juvonen tekee tuon alustan
. Jarmon vaimo on nääs työkaveri. Pitäis tulla tosi hyvä alusta.

Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Elikkäs tuo linkitetty prosyyri kertoo lyhykäisyydessään sen, että jos omistat uudemman kuin -96 auton niin alusta on muutoskatsastettava.
Tuo 51 mm on madalluksen maksimi, eli periaatteessa yli 51 mm madallukset ovat laittomia, ja maavaran on kuitenkin oltava väh. 80 mm alustan alimmasta kohdasta mitattuna (esim. pakoputki) eli roiskeläpät ja spoilerit voivat olla näin ollen alempanakin
Tuo 51 mm on madalluksen maksimi, eli periaatteessa yli 51 mm madallukset ovat laittomia, ja maavaran on kuitenkin oltava väh. 80 mm alustan alimmasta kohdasta mitattuna (esim. pakoputki) eli roiskeläpät ja spoilerit voivat olla näin ollen alempanakin

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
- SecondWave
- Jäsen
- Posts: 609
- Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
- Location: Joensuu
- Contact:
Vs: Käytettyjen madallusjousien hinta
Tahtooko tuo Kimmon laittaman linkin prosyyri kertoa että jos madallus on yli 51mm pitää muutoskatsastaa. Näin lyhykäisyydessään.
Ite madalsin 40mm viime alku kesästä ja aattelin että pitäs kai se muutoskatsastaa nyt seuraavassa katsastuksessa eli helmikuussa viimestään. Mun madallus tehtiin Kilen sarjalla ja vaihdon yhteydessä huomattiin että toinen etuiskari on paskana ja paremman tavaran puutteessa piti laittaa sitten eteen jotkut saksalaiset isakaritn (merkkiä en just nyt muista) Mutta ihan hyvinhän nuo ovat toimineet tähän asti ei valittamista.
no pitää nyt sitten katsastuksessa kattoa mitä se katsastus mies sattuu sanomaan madalluksesta.
tuo Mikan kokemus oli aika hupaisa tuosta muutoskatsastuksesta
Ite madalsin 40mm viime alku kesästä ja aattelin että pitäs kai se muutoskatsastaa nyt seuraavassa katsastuksessa eli helmikuussa viimestään. Mun madallus tehtiin Kilen sarjalla ja vaihdon yhteydessä huomattiin että toinen etuiskari on paskana ja paremman tavaran puutteessa piti laittaa sitten eteen jotkut saksalaiset isakaritn (merkkiä en just nyt muista) Mutta ihan hyvinhän nuo ovat toimineet tähän asti ei valittamista.
no pitää nyt sitten katsastuksessa kattoa mitä se katsastus mies sattuu sanomaan madalluksesta.
tuo Mikan kokemus oli aika hupaisa tuosta muutoskatsastuksesta

-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-