Eli isot kiitokset SecondWavelle hänen suuresta panoksestaan palstan suhteen ja välillisesti kiitokset hänen työnantajalleen, joka näin ystävällisesti on mahdollistanut PeeKakkosen käyttämisen tässä projektissa

Ulkonäköhän on pitkälti makuasia ja itse en ole vielä tähän täysin tottunut, vaikka itse olinkin esim. värimäärittelyissä mukana. Tavaraa on yksinkertaisesti liikaa selkeään hahmottamiseen, eikä asiaa auta, vaikka palstan heittäisi pois framesetista ja leventäisi reilusti.SecondWave wrote:Ihmettelen tuota että tämä olisi ruma?
Siis onko ulkonäkö ruma vai käytettävyys huono. Minusta nämä ovat kaksi eri asiaa?!
Käytettävyys toivonmukaan paranee kunhan porukka tottuu vaan tähän vai? Ulkonäköhän on aika pitkälti sama kuin vanhassa värimaailma fontit yms...
No joo...
Esimerkiksi jokaisessa postauksessa näkyvän ko. käyttäjän palstalle liittymispäivän voisi heittää mäkeen jos se vain olisi mahdollista, koko ajan menee sekaisin postauspäivämäärän kanssa. Profiilista sen voisi katsoa, jos se jotakuta kiinnostaa. Samoiten palstan rajoituksista johtuen musta vaakapalkki (Jonka värin olen siis itse määritellyt, koska jonkuvärinen siinä on pakko olla) sekoittaa ikävästi rakenteen, entisessä joka toinen postaus oli kokonaan tummahko ja joka toinen vaalempi. Myös entisen palstan tapa pitää kertaalleen vieraillut linkit erivärisenä jotenkin selkeytti rakennetta, nyt ei yhtään näe mitä linkkejä on tullut klikkailtua. Tämän kyllä varmaankin saanee muutettua jostain määrityksestä, luulisin...
Muutenkin vipuja on enemmän kuin Darth Vaderin kylpyhuoneessa, purinisti niin kuin minä saa äkkiä paniikkikohtauksen tällaisessa runsaudenpulassa. Näillehän PeeKakkonen ei tietenkään mitään mahda, koska hässäkän ohjelmoija on sen jo meidän puolesta päättänyt.
Positiiviselta puolelta taas on pakko sanoa, että tuo uusi 20 threadin listaus on aivan uskomattoman hyvä, ennen 20 uusimman postauksen listauksen sai tukittua helposti yhdellä istumalta vähän aktiivisemmalla chättäyksellä muutamaan tuntiin, jolloin kaikki uusimmat linkit viittasivat yhteen postaukseen ja monta mielenkiintoista threadia hävisi muiden käyttäjien ulottuvilta.
Postauksen editoiminen ilman pelkoa jumittamisesta on toki suuri edisysaskel, samoin palstan todennäköisesti helpompi varmuuskopiointi sekä päivitettävyys.
Muutenkin joustavuutta löytyy roppakaupalle enemmän kuin ennen, mm. uusia alueita on helppo lisäillä ja entisiä muutella, samoin niiden paikkoja.
Yksi todella hyvä puoli on se, että nyt palsta ei muuta enää postausaikaa, jos viestiä muokkaa myöhemmin, kuten ennen. Se ei todennäköisesti myöskään heitä ko. kokonaista postausta etusivun 20 uusimman listan kärkeen tässä tapauksessa, kuten ennen viesti pomppasi uusimpien viestien huipulle.
Kolikossa on aina kaksi puolta...