Corolla soi
Moderator: Moderaattorit
Vs: Corolla soi
Verhoomot ovat hiukka kalliita mutta eikun luettelo käteen ja hintoja kyselemään.Jonkun satalappusen saa helposti uhrata..
Yksi mahdollisuus olisi nukkaus jota Kuitusen Kimmo tekee..Mageen näköinen ja ei varmaankaan niin kallista..
Yksi mahdollisuus olisi nukkaus jota Kuitusen Kimmo tekee..Mageen näköinen ja ei varmaankaan niin kallista..
Raili se on mun rattoni!
Vs: Corolla soi
ei teiltä poitsuilta sais säätö apua kunhan saan tuon mersun, tai noh, siis sen setin kasattua
vois samalla opetella tuon säätämisen jalon taidon.. nyt teen sillai vaan korvakuulolta.. mitenkäs se meni gainien ja soittimen tason osalta se säätäminen näin niinkun perus asteella?


Ei se onnistu ikinä yhelläkertaa..
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
Vs: Corolla soi
Tokihan säätöapua löytyy, kunhan vain saat kaaran jotenkin tiimiläisten ulottuville... 
Suosittelisin lukemaan esim. seuraavat threadit säätämisestä, osassa olet kyllä itsekin ollut mukana, joten lienee tuttua kauraa:
http://bbs.eastaudio.net/post.php?cat=2 ... =87&page=1
http://bbs.eastaudio.net/post.php?cat=2 ... =26&page=1
http://bbs.eastaudio.net/post.php?cat=2 ... =99&page=1
Vääntöä on suuntaan jos toiseenkin noissa jutuissa, kannattaa lukaista ajatuksen kanssa.
Itse säätämisestä: hölökohtaisesti säädän auton aina korvakuulolta, koska vaikka vastemittari hyvä apuväline onkin viimeiseen tviikkaukseen, niin se on kuitenkin aina vaihesokea. Vaaleanpunainella kohinalla mitattuna nykymittareilla ei siis voida ottaa kantaa vaiheeseen. Vasteen sillä saa korjattua sellaiseksi kuin haluaa, mutta välttämättähän hyvältä näyttävä käppyrä ei sitten kuullostakaan niin hyvältä luonnossa. Sama tahtoo päteä myös despien automaattisäätöihin, eli hieman varauksella kannattaa niihin suhtautua.
Pikaoppaana siis: Vahvarin gaini minimille ja bassokorostimet yms. turhuudet mäkeen sekä mankasta että vahvar(e)ista, mankkaan vaikkapa 3/4 täydestä volumesta. Kuunnellaan, että riittääkö äänen taso. Jos ei, muutama napsu vahvistinta herkemmälle. Jos herkkyyttä joutuu nostamaan vahvistimelta hyvinkin korkealle, on jotain mätää mankan linjatasojen antojännitteessä -> faderin / muiden tasoon vaikuttavien säätöjen tarkastus. Mitä pienemmällä vahvarin gainit voi jättää, sitä vähemmän suhinoita yms. häiriöitä signaaliin tarttuu matkalla vahvarille.
Monen vahvarin tapauksessa (tai jos mankan ja vahvarin välissä on esim. aktiivijakareita tai muita aktiivilaitteita) säätämisen hankaluus tietysti moninkertaistuu. Perusasiat ovat kuitenkin aina samat: Maksimaalinen puhdas taso lähtöpäässä ja minimaalinen, mutta riittävä taso gaineissa vahvistimessa ovat kuitenkin se juttu...

Suosittelisin lukemaan esim. seuraavat threadit säätämisestä, osassa olet kyllä itsekin ollut mukana, joten lienee tuttua kauraa:
http://bbs.eastaudio.net/post.php?cat=2 ... =87&page=1
http://bbs.eastaudio.net/post.php?cat=2 ... =26&page=1
http://bbs.eastaudio.net/post.php?cat=2 ... =99&page=1
Vääntöä on suuntaan jos toiseenkin noissa jutuissa, kannattaa lukaista ajatuksen kanssa.
Itse säätämisestä: hölökohtaisesti säädän auton aina korvakuulolta, koska vaikka vastemittari hyvä apuväline onkin viimeiseen tviikkaukseen, niin se on kuitenkin aina vaihesokea. Vaaleanpunainella kohinalla mitattuna nykymittareilla ei siis voida ottaa kantaa vaiheeseen. Vasteen sillä saa korjattua sellaiseksi kuin haluaa, mutta välttämättähän hyvältä näyttävä käppyrä ei sitten kuullostakaan niin hyvältä luonnossa. Sama tahtoo päteä myös despien automaattisäätöihin, eli hieman varauksella kannattaa niihin suhtautua.
Pikaoppaana siis: Vahvarin gaini minimille ja bassokorostimet yms. turhuudet mäkeen sekä mankasta että vahvar(e)ista, mankkaan vaikkapa 3/4 täydestä volumesta. Kuunnellaan, että riittääkö äänen taso. Jos ei, muutama napsu vahvistinta herkemmälle. Jos herkkyyttä joutuu nostamaan vahvistimelta hyvinkin korkealle, on jotain mätää mankan linjatasojen antojännitteessä -> faderin / muiden tasoon vaikuttavien säätöjen tarkastus. Mitä pienemmällä vahvarin gainit voi jättää, sitä vähemmän suhinoita yms. häiriöitä signaaliin tarttuu matkalla vahvarille.
Monen vahvarin tapauksessa (tai jos mankan ja vahvarin välissä on esim. aktiivijakareita tai muita aktiivilaitteita) säätämisen hankaluus tietysti moninkertaistuu. Perusasiat ovat kuitenkin aina samat: Maksimaalinen puhdas taso lähtöpäässä ja minimaalinen, mutta riittävä taso gaineissa vahvistimessa ovat kuitenkin se juttu...
Mitään ennoo ottanut!
Vs: Corolla soi
noniin hyvä hyvä että muistui nuokin asia mielukseen. on vaan niin hirveet nuo asennuskelit.. pippeli jäätyy..
Ei se onnistu ikinä yhelläkertaa..
Vs: Corolla soi
jaahas päivitällän tätä. peilikolmiot alkavat olla valmiit. midbassoja on suunnattu jonkun verran. ovien reikiä peitelty 0.75 pellillä jonkun verran. ovipahvien modaamista aloiteltu, nyt valmiina on rengas mistä lähdetään seuraavaksi hakemaan muotoja ovipahviin. tekemistä on kyllä vielä paljon mutta kyllä se siitä vielä joskus valmistuu. tai eihän se koskaan ole valmis.
Teemu Vainikainen
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Vs: Corolla soi
Missäs vaiheessa poikien corollan ovet on? Pitäs varmaan tulla vähän taas vakoileen, kun saattaa olla että mullakin ois ehkä ovien muokkaus joku kaunis päivä edessä... 

Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
Vs: Corolla soi
ovia on laiteltu kiinni sen verran minkä pystyy. ja ovipahvien muokkaus on kovasti käynnissä, ne olisi ehkä jo valmiit ellei olisi tullut vastoinkäymisiä. nimitäin taas minä halusin niihin pyöreyttä, ja sittenhän siinä kävi taas sillälailla että ne oli melkein valmiit ja ajateltiin kokeilla että meneekö ovipahvi paikalleen ja saako oven kiinni. no ovipahvimenee paikolleen mutta ei ihan helposti´, mutta se ei ole ongelma. sitten kun ovipahvi oli paikoillaan niin piti kokeilla meneekö ovi kiinni. ja paskat se mennyt kun otti kiinni niistä minun pakkeloinneista :scold :wallbash. siinä taas nähtiin että välillä pitäisi varmaan koetella että meneekö ne sinne. eli kesken on mutta ei paljoa. peilikolmiot on valmiit
Teemu Vainikainen
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Vs: Corolla soi
tule vaan vakoilee. soittele niin nähdään jossain. onkos se hivikärpänen purassu olliakin kun ovia on muokkaamassa?Missäs vaiheessa poikien corollan ovet on? Pitäs varmaan tulla vähän taas vakoileen, kun saattaa olla että mullakin ois ehkä ovien muokkaus joku kaunis päivä edessä...

Teemu Vainikainen
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Vs: Corolla soi
Normaal... savotassa sattuu 
Sellasta ihan vaan kysysin, et sopiiko mikään 6,5" ämyri olemaan veivimallisen ikkunanostimen kanssa ovessa ilman jalkatilaa mielettömästi rajoittavaa pahkaa? Teillä oli se dls:n(?) elementti siellä yhessä vaiheessa, ni esim. kuinka paljon se haittas lasin laskeutumista?
:1offtopic
Nyt mä jäin koukkuun tähän voorumiin...

Sellasta ihan vaan kysysin, et sopiiko mikään 6,5" ämyri olemaan veivimallisen ikkunanostimen kanssa ovessa ilman jalkatilaa mielettömästi rajoittavaa pahkaa? Teillä oli se dls:n(?) elementti siellä yhessä vaiheessa, ni esim. kuinka paljon se haittas lasin laskeutumista?
:1offtopic
Nyt mä jäin koukkuun tähän voorumiin...
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
Vs: Corolla soi
ei haitannut yhtään. sormi mahtui lasin ja elementin väliin. siihen piti tehdä vaan semmonen sovitusrenkula että sai elementin kiinni. tossa kuvassa nimittäin näkyy toi alareuna että elemennttiä ei saa suoraan siihen kiinni. me tehtiin tosta vanerista rinkula mikä tuli yläreunasta kiinni ruuveilla oveen ja sitten puutikuilla alhaalta kiinni ja sitten lasikuidulla vuorattiin koko hommeli ja kyllä oli tukeva.ainakin meidän mielestä http://img122.imageshack.us/img122/948/aaaa00178kn.jpg
Teemu Vainikainen
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Vs: Corolla soi
Joo, joku infulenssalokki on varmaan päin pläsiä mäjähtäny... Eikun hommasin varaosa-auton ja purin siitä sisustan ni nyt vois alkaa harjottelee puukon kans leikittelyä; jos/kun menee käsilleen hommat ni ompahan ehjät pahvit laittaa takasin. Tätä samaa pirssiä on syyttäminen viime häppeninkin poissaolostakin 
Noh, näillä mennään mitä on. Kiitos kuvasta, ens viikonloppuna pitää ruveta tsiikailee omia ovia. Jotain eroavaisuuksia saattaa olla, niinku oli a-pilarin muoveissakin, näytti et käy mut ei sit kuitenkaan; pilarin nousukulma on just sopivasti erilainen.
Kattellaan ja kuunnellaan kevättä...

Noh, näillä mennään mitä on. Kiitos kuvasta, ens viikonloppuna pitää ruveta tsiikailee omia ovia. Jotain eroavaisuuksia saattaa olla, niinku oli a-pilarin muoveissakin, näytti et käy mut ei sit kuitenkaan; pilarin nousukulma on just sopivasti erilainen.
Kattellaan ja kuunnellaan kevättä...
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
Vs: Corolla soi
ai ne miun antamat a-pilarit ei käynytkään? onko vara-osa auto niin liftback?
Teemu Vainikainen
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Vs: Corolla soi
Kyl ne kävi ku vähän muotoilin, mut ei sitte enää omaan silmään näyttäny siltä ku ois pitäny. Joten nyt on oman korimallin muoveja 3 sarjaa, toivottavasti niistä jotain syntyy...
Varaosa-auto oli sedan, mutta saattaa olla yx lippalakkikin tulossa purkuun jos ei saada käyntiä kohilleen -> nykii niin maan kauhiast.
Varaosa-auto oli sedan, mutta saattaa olla yx lippalakkikin tulossa purkuun jos ei saada käyntiä kohilleen -> nykii niin maan kauhiast.
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
Vs: Corolla soi
Jos saat lippalakin purkuun niin laitappas viestiä.(Uusia puskureita suunitellessa
).

Teemu Vainikainen
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Vs: Corolla soi
Ois ehkä kannattanu miun käyä niitä teijän ovia kattomassa, mutta en tietenkään malttanu kun sain ammattimiehen avustuksella tarpeet kasaan ni heti piti päästä asentamaan.
Noh, paljon tuli tehtyä turhaa työtä ja muutenkin sähellettyä, mutta 6,5" löysivät paikkansa ovien etunurkista. Kaunistahan asennuksesta ei tullu, mut ei nuo nyt hirveesti omaa silmää häirihe ja muiltahan ei kysytä...
Sointi on hieman ehkä metallinen, mut pitää koittaa säädellä vähän ni jospa se siitä. Anyway, voi olla että ehkä joskus saattaa toinenkin corolla soida 
Noh, paljon tuli tehtyä turhaa työtä ja muutenkin sähellettyä, mutta 6,5" löysivät paikkansa ovien etunurkista. Kaunistahan asennuksesta ei tullu, mut ei nuo nyt hirveesti omaa silmää häirihe ja muiltahan ei kysytä...


Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti