Laittelin tuonne GTI:n BBS:n mainosta vähän meidän tiimin sivuista. Siellä olikin tullut heti palautetta ja kehuja sivuista Kysymyksenkin olivat heittäneet kehiin, elikkäs paljonko tuolla Peten Nissanilla on soiteltu? Pistä Pete vähän infoa vaikka tänne niin pistän eteenpäin
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Nooh eipä siitä nyt niin paljon kiukkua lähde kun on rakennettu vuonna keppi ja kivi eli siihen aikaan kun Suomen parhaat soittelivat 155 dB:n luokkaa...
Sanotaanko nyt näin että se on tehty kovaan musiikin kuunteluun eikä piikittämään yhtä taajuutta mittariin, taajuusvaste menee viivasuorana 20 Hz:iin ja autossa voi ihan oikeasti kuunnella musiikkia.
Autoa ei ole siis rakennettu soimaan kovasti tuulilasin alalaidasta, vaan tuomaan kuuntelijoiden kohdalle mukavat murinat. Auton jokaisesta kohdasta lähtee yli 150 deppaa ja parhaimmista paikoista muistelen jotain 161-162 dB:n luokkaa, kuvasivuiila on joku 161.x kuvakin. Nämä siis LinearX:n mittarilla. Harmittavasti vaan tuo tuulilasin alalaita on melkeinpä kaikkein huonoin piste...
Kotelot ovat tosiaan äänenlaadun takia suljetut ja se vie kyllä reilusti paukkua. Lisäksi digejä ei ole sillattu, siinäkin menee muutamia debboja hukkaan, tosin kaikki roippeet siltaukseen ovat olleet jo pari vuotta hyllyllä jos vain saisi ruuvattua paikalleen.
Eli yhteenvetona, autolla ei pärjää minkäänlaisissa kilpailuissa, kaikilta street-luokan autoiltakin saa reilusti turpiinsa, mutta stressileluna se on kyllä ihan mukiinmenevä... ja ennenkaikkea kestävä, hanat auki voi soittaa vaikka viisi minuuttia putkeen eikä tarvitse pelätä laiterikkoja.
Muistelempa miekin että jotakin 160db paremmalle puolelle mentiin ja eikös lönkky vielä mitannu sen, eli ei mikään tusinapelle vaan asian tunteva hemmo.
Tais lähtee sillä Lönkyn mittarilla kompuran suulta joku 162-163, mutta eipä se mikään virallinen mittauspiste olekkaan...
Niinkuin sanottu, tuulilasista ei lähde mitään, kaikista muista paikoista lähtee enemmän. Eipä sitä tosiaan ole tehtykään soimaan kovaa mittariin vaan tekemään kunnon tärinät kyydissä istujille.