Tallissa tapahtuu, osa jotain...?
Moderator: Moderaattorit
Tallissa tapahtuu, osa jotain...?
Piti vähän diskanttipuolta päivittää kun edellisestä kerrasta alkaa olla jo aikaa. eli Inffarin refen diket pois ja tilalle erään ruotsalais-merkin tuotteet.
No niin se lähti sitten lapasesta "taas" ja mideille piti tehdä metallista korotusrenkaat jotka kestävät...muutama kuva alla..
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/lsd_1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/lsd_2.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/lsd_3.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/korotus.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/korotus_2.jpg
ja mitähän seuraavaksi sitten...
No niin se lähti sitten lapasesta "taas" ja mideille piti tehdä metallista korotusrenkaat jotka kestävät...muutama kuva alla..
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/lsd_1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/lsd_2.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/lsd_3.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/korotus.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/korotus_2.jpg
ja mitähän seuraavaksi sitten...
Jebulis...
Eli päivitetään taas tilannetta.....
huonoja uutisia ...
Eihän ne diket sitten sopineetkaan peilikolmioon,tai sopivat kyllä mutta ovi vain ei mahdu sulkeutumaan kartturin puolella... voi P.......
eli diket on myynnissä ja etsitään pienemmät fyysisiltä mitoiltaan olevat tilalle.
Projekti jatkuu....
huonoja uutisia ...
Eihän ne diket sitten sopineetkaan peilikolmioon,tai sopivat kyllä mutta ovi vain ei mahdu sulkeutumaan kartturin puolella... voi P.......
eli diket on myynnissä ja etsitään pienemmät fyysisiltä mitoiltaan olevat tilalle.
Projekti jatkuu....
jatkoa....
Paljon on aikaa kulunut, kun viimeksi jotain kirjoitin...
Nyt on työn alla (taas)peilikolmiot, joihin tulevilla ämyreillä olisi tarkoitus toistaa taajuudet 165Hz-20Khz(ylipäästö 167Hz/18db oct)
Katson ja kuuntelen mitä tulee...?
Nyt on työn alla (taas)peilikolmiot, joihin tulevilla ämyreillä olisi tarkoitus toistaa taajuudet 165Hz-20Khz(ylipäästö 167Hz/18db oct)
Katson ja kuuntelen mitä tulee...?
Last edited by Kari on Wed Apr 07, 2010 22:02, edited 1 time in total.
rakentelua...
Peilikolmioita on rakenneltu kuskin puolelle tallissa.
Materiaali vaan piti vaihtaa haponkestävästä rautaputkesta alumiiniin ja lasikuituun jos saisi parempaa ääntä??? & siromman ulkonäön.
Eli 3mm alumiinista kaiuttimelle suuntain, joka haluttuun kulmaan
(kulmat on tässäkin lajissa tärkeitä )
Pingotetaan kangas ,joka kastellaan hartsilla ja lasikuitukittiä & muovikittiä päälle ja armoton hiominen kun maalatulle pinnalle tekee pohjia.
Tämän takia ei ole kuin vasen peilikolmio puolivalmiina.
Luetaan että 5-20h pohjatöitä edessä ennen kuin pääsee maalaamaan.
Soitinkin tuli 30.10 postissa.
Näkö heikentynyt ikää myöten, niin piti hankkia isonäyttöinen peli(Alpine IVA-505)
Onkohan ajan saatossa vaatimus taso kohonnut kun päivässä ei saa edes peilikolmioihin kaiuttimia ja niitä autoon kiinni?
Päätteillekkin sain tilaa tehtyä autoon.
Normaali(205/55/16) 16"-varapyörä vaihtuu 16" litteään varapyörään joka on Seat alteasta. Tällä järjestelyllä sain n.12cm tilaa varapyörä koteloon päätteille.Paikkapulloihin en luota, niin vararengas & tunkki ym tarvikkeet pitää saada mukana kulkemaan, ja tällä järjestelyllä se onnistuu.
Suunnittelu & rakentelu jatkuvat...
Materiaali vaan piti vaihtaa haponkestävästä rautaputkesta alumiiniin ja lasikuituun jos saisi parempaa ääntä??? & siromman ulkonäön.
Eli 3mm alumiinista kaiuttimelle suuntain, joka haluttuun kulmaan
(kulmat on tässäkin lajissa tärkeitä )
Pingotetaan kangas ,joka kastellaan hartsilla ja lasikuitukittiä & muovikittiä päälle ja armoton hiominen kun maalatulle pinnalle tekee pohjia.
Tämän takia ei ole kuin vasen peilikolmio puolivalmiina.
Luetaan että 5-20h pohjatöitä edessä ennen kuin pääsee maalaamaan.
Soitinkin tuli 30.10 postissa.
Näkö heikentynyt ikää myöten, niin piti hankkia isonäyttöinen peli(Alpine IVA-505)
Onkohan ajan saatossa vaatimus taso kohonnut kun päivässä ei saa edes peilikolmioihin kaiuttimia ja niitä autoon kiinni?
Päätteillekkin sain tilaa tehtyä autoon.
Normaali(205/55/16) 16"-varapyörä vaihtuu 16" litteään varapyörään joka on Seat alteasta. Tällä järjestelyllä sain n.12cm tilaa varapyörä koteloon päätteille.Paikkapulloihin en luota, niin vararengas & tunkki ym tarvikkeet pitää saada mukana kulkemaan, ja tällä järjestelyllä se onnistuu.
Suunnittelu & rakentelu jatkuvat...
soittimen säätöä...
Tänään tuli sen verran raplailtua että sain soittimen riittävän tukevasti peltikehikkoon/peitemuoviin kiinni. Vielä pitäisi miettiä mitenkä saan rakennelman autoon kiinni että että pysyy...
Tämä tuonnempana kun on KAIKKI osaset tallissa että auton voi purkaa asennusta varten.
Liitteeksi parit kuvat.
Tämä tuonnempana kun on KAIKKI osaset tallissa että auton voi purkaa asennusta varten.
Liitteeksi parit kuvat.
Rakentelua...
Kaapelit(kaiutin & virta) tuli päällystettyä kangaspunossukalla jota kului n.50m ?
Valokuitukaapeli odottaa vielä päällystystä(suunnitelmissa on sekin).
Päätteet & prossu löysivät paikkansa myös,luetaan että sopivat varattuun tillaan vaikka ahdasta meinasi ollakkin vararenkaan & tunkin takia.
Nyt on tekeillä lasikuidusta/MDF:stä subbari-kotelo tavaratilan oikeaan nurkkaukseen, "hukkatilaan"...
jatkuu....
Valokuitukaapeli odottaa vielä päällystystä(suunnitelmissa on sekin).
Päätteet & prossu löysivät paikkansa myös,luetaan että sopivat varattuun tillaan vaikka ahdasta meinasi ollakkin vararenkaan & tunkin takia.
Nyt on tekeillä lasikuidusta/MDF:stä subbari-kotelo tavaratilan oikeaan nurkkaukseen, "hukkatilaan"...
jatkuu....
Rakentelua...
Ei ole vielä paikoillaan.
Laitan kaikki äänentoisto-laitteet samalla kerralla, kun irroitan auton + -navan.
Laitan kaikki äänentoisto-laitteet samalla kerralla, kun irroitan auton + -navan.
Re: Rakentelua...
Heitä se varapyörä ja tunkki samalla menemään niin tulee asennustilaa lisää ..Kari wrote: Päätteet & prossu löysivät paikkansa myös,luetaan että sopivat varattuun tillaan vaikka ahdasta meinasi ollakkin vararenkaan & tunkin takia.
Nyt on tekeillä lasikuidusta/MDF:stä subbari-kotelo tavaratilan oikeaan nurkkaukseen, "hukkatilaan"...
jatkuu....
Hyvännäköinen projekti
Lasse Eronen
Toiminnanjohtaja
Toiminnanjohtaja
rakentelua...
Tunkkia & varapyörää en heitä pois, kun niitä voi tarvita...
Tuollaista on konttiin tulossa, ja vanerilevyn alta löytyvät tunkki & litteä vara-stomil(16") joka on alkujaan Seat Alteasta.vanteen keskireikä vain isonnettu 57mm -> 66.7mm
subbariakin sovittelin jo autoon, mutta lumisade sotki ulkona kotelon hiomisen.Tallissa en hio kun jokapaikka on sitten pölyn peitossa.
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/Kuva%20011.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/Kuva%20013.jpg
10" elementillä tuli tuo tehtyä, kun se on aikaisemmissakin projekteissa toiminut hyvin.
Tuollaista on konttiin tulossa, ja vanerilevyn alta löytyvät tunkki & litteä vara-stomil(16") joka on alkujaan Seat Alteasta.vanteen keskireikä vain isonnettu 57mm -> 66.7mm
subbariakin sovittelin jo autoon, mutta lumisade sotki ulkona kotelon hiomisen.Tallissa en hio kun jokapaikka on sitten pölyn peitossa.
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/Kuva%20011.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/vuori0li/Kuva%20013.jpg
10" elementillä tuli tuo tehtyä, kun se on aikaisemmissakin projekteissa toiminut hyvin.
Last edited by Kari on Mon Mar 01, 2010 14:04, edited 1 time in total.