virta ei riitä!!
Moderator: Moderaattorit
Suosittelisin siltikin konkkaa asennettavaksi, voit saada ongelman korjattua jopa edullisemmin...
vaikkapa tuollaisen kun laitat
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1661
vaikkapa tuollaisen kun laitat
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1661
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
kaniin joojuu... http://kitupiikki.net/productdescription2468.aspx entäs tollanen? onko jotain kiinan ihmeitä?
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
Kyllä minä ainakin reilun 15 vuoden harrastehistorian olen selvinnyt ilman konkkia ja arvelin kyllä selvitä seuraavatkin 15 vuotta...
Autoihin tehtyjä konkkia valmistavia lafkoja ei ole kovin montaa, konkat tulevat yleensä muutamalta kaukoidän tehtaalta ja siellä puljussa sitten liimataan kyseisen erän tilaajan tarrat kylkeen.
Muutaman sekunnin siniaaltoveto riittää kyllä näyttämään todellisen jännitteen vahvistimen terminaaleissa, yleismittarit tahtovat tosiaan olla vähän hitaita bassonjytkeen mittaamiseen.
Edelleenkään en tosin voi olla alleviivaamatta Aleksille sen mahdollisen vian etsimisen tärkeyttä ennen turhia lisäostoksia. Mutta jokainen toki tekee rahoillaan sitä mitä itse haluaa...

Autoihin tehtyjä konkkia valmistavia lafkoja ei ole kovin montaa, konkat tulevat yleensä muutamalta kaukoidän tehtaalta ja siellä puljussa sitten liimataan kyseisen erän tilaajan tarrat kylkeen.
Muutaman sekunnin siniaaltoveto riittää kyllä näyttämään todellisen jännitteen vahvistimen terminaaleissa, yleismittarit tahtovat tosiaan olla vähän hitaita bassonjytkeen mittaamiseen.
Edelleenkään en tosin voi olla alleviivaamatta Aleksille sen mahdollisen vian etsimisen tärkeyttä ennen turhia lisäostoksia. Mutta jokainen toki tekee rahoillaan sitä mitä itse haluaa...
Mitään ennoo ottanut!
Enpä ole konkka miehiä minäkään. Viime kesänä oli fiatissa 1 akku ja 2kpl SPL Dynamicsin EXT 2000 päätteitä ja "hyvin" riitti virta vaikka auton runkoon hävis reilu puolvolttia täydessä tuutissa. Mittasin vahvistimien ottavan noin 380 ampeeria virtaa kunnon burbissa.
Eli ensin perus asiat kuntoon eli kaapelit ja niiden liitokset ja tripla varmistus maa puolelle!!!!
Kun kaikki virtapuolen perusteet on kunnossa niin sit tietysti voi ostella konkkia jne. Mutta ongelmaa se kondensaattori ei poista.
-MIKA-
Eli ensin perus asiat kuntoon eli kaapelit ja niiden liitokset ja tripla varmistus maa puolelle!!!!
Kun kaikki virtapuolen perusteet on kunnossa niin sit tietysti voi ostella konkkia jne. Mutta ongelmaa se kondensaattori ei poista.
-MIKA-
.. ja noitahan löytyy Telekarelia Shopista suoraan hyllystä.Petri wrote:Suosittelisin siltikin konkkaa asennettavaksi, voit saada ongelman korjattua jopa edullisemmin...
vaikkapa tuollaisen kun laitat
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1661

Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry
2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry
2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
Okei... ajattelin etsiä noita "kalliimpia" ratkaisuja kun aikaisemmin tässä ketjussa on jo teroitettu kunnon kaapelointia, maadoitusta jne...
Mitenkä muuten tuollaisen perus raaserin laturin jaksaminen?
Ainakin joidenkin japanilaismerkkien laturit taitaa olla aika heikkotehoisia nykyajan kaikenlasta elektroniikkaa sisältäviin autoihin, kunnon poppilaitteista puhumattakaan... jotta... kyykkääkö virrananto jo siihen?
Uskoisin, että edellä olevien "gurujen" neuvoilla luulisi valojen välkekin katoavan jos vain jaksaa hoitaa hommat kunnolla.
Mitenkä muuten tuollaisen perus raaserin laturin jaksaminen?
Ainakin joidenkin japanilaismerkkien laturit taitaa olla aika heikkotehoisia nykyajan kaikenlasta elektroniikkaa sisältäviin autoihin, kunnon poppilaitteista puhumattakaan... jotta... kyykkääkö virrananto jo siihen?
Uskoisin, että edellä olevien "gurujen" neuvoilla luulisi valojen välkekin katoavan jos vain jaksaa hoitaa hommat kunnolla.

"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
Kyllähän sinä jo mainitsit, että sinulla on Bilteman yleismittari. Se on tuohon mainitsemaani perusmittaukseen melkein jo liiankin hieno...
Mitään muuta ei tarvita, kuin normaali jännitemittaus ja kaksi kättä pitelemään mittapäitä ja levyllä testimateriaalia. Tätä 50 Hz:n siniaaltoa löytyy melkein jokaiselta maailman bassolevyltä ja jos sinulta ei moisia löydy, niin Smuran Mika voi varmasti sinulle moisen signaalin levylle polttaa ja toimittaa levyn sinulle. Tai jos sinulta löytyy polttava CD-asema koneelta ja tyhjä CD-R -levy, niin voin sinulle raidan toimittaa.
Mitään muuta ei tarvita, kuin normaali jännitemittaus ja kaksi kättä pitelemään mittapäitä ja levyllä testimateriaalia. Tätä 50 Hz:n siniaaltoa löytyy melkein jokaiselta maailman bassolevyltä ja jos sinulta ei moisia löydy, niin Smuran Mika voi varmasti sinulle moisen signaalin levylle polttaa ja toimittaa levyn sinulle. Tai jos sinulta löytyy polttava CD-asema koneelta ja tyhjä CD-R -levy, niin voin sinulle raidan toimittaa.
Mitään ennoo ottanut!
- Webmastaah
- Kunniajäsen
- Posts: 1197
- Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39
Vaikkapa tuosta:
http://www.eastaudio.net/50.wav
Muista, että et vedä kovin pitkiä jaksoja putkeen tuota biisiä, ettei subin kelat sula. Ja takakontista mitatessasi käytä kuulosuojaimia, koska olet ihan korva kiinni subissa.
Tee näin:
1. Polta kappale levylle, tee normaali audio-levy
2. Etsi joku kaveri mukaan
3. Lataa muutama minuutti akkua. Sammuta auto.
4. Laita mittari tasajännitealueelle ja laita mittapäät akun napoihin
5. Vedä joku viiden sekunnin veto tuota testiraitaa, kaveri ohjaa soitinta
6. Ota jännitelukema testiraidan lopussa ylös ennen kuin jännite nousee soiton päättyessä.
7. Sammuta soitin, lataa taas muutama minuuttia akkua.
8. Vaihda mittauspisteeksi vahvistimen virtaterminaali. Varo oikosulkemasta liittimiä vahvistimen runkoon mittapäillä!
9. Toista kohdat 5. ja 6. Käytä samaa volume-asetusta!
10. Toista mittaukset auto käynnissä
11. Lähetä tulokset tälle palstalle.
12. Se on siin sit!
Tee siis molemmat mittaukset auto käynnissä ja sammuksissa, eli saat 4 erilaista jännitelukemaa.
http://www.eastaudio.net/50.wav
Muista, että et vedä kovin pitkiä jaksoja putkeen tuota biisiä, ettei subin kelat sula. Ja takakontista mitatessasi käytä kuulosuojaimia, koska olet ihan korva kiinni subissa.
Tee näin:
1. Polta kappale levylle, tee normaali audio-levy
2. Etsi joku kaveri mukaan
3. Lataa muutama minuutti akkua. Sammuta auto.
4. Laita mittari tasajännitealueelle ja laita mittapäät akun napoihin
5. Vedä joku viiden sekunnin veto tuota testiraitaa, kaveri ohjaa soitinta
6. Ota jännitelukema testiraidan lopussa ylös ennen kuin jännite nousee soiton päättyessä.
7. Sammuta soitin, lataa taas muutama minuuttia akkua.
8. Vaihda mittauspisteeksi vahvistimen virtaterminaali. Varo oikosulkemasta liittimiä vahvistimen runkoon mittapäillä!
9. Toista kohdat 5. ja 6. Käytä samaa volume-asetusta!
10. Toista mittaukset auto käynnissä
11. Lähetä tulokset tälle palstalle.
12. Se on siin sit!
Tee siis molemmat mittaukset auto käynnissä ja sammuksissa, eli saat 4 erilaista jännitelukemaa.
Mitään ennoo ottanut!