Elikkäs olet eniten noita vaunuporukoita vastaa, mikäli oikein tulkitsin. Joo, olen kanssasi osin samaa mieltä. Nykytrendi näyttää vaunuissa olevan, että mitä isompi (hienompi?!?) vaunu sitä pienempi pirssi on sitä vetämässä. Ja kun esim. SDI Boran perään lykätään kaksiakselinen vaunu ni kyllä sen tietää, kumpi sitä yhdistelmää ohjaa... luultavasti näistä(kin) johtuen yhdistelmät joskus tuppaavat kulkemaan koko tien leveydeltä, eikä se missään nimessä ole mielestäni hyvä asia.
Tuosta vilkulla merkin antamisesta sen verran, että kun se ei ole mikään vakiintunut käytäntö maanlaajuisesti, niin kaikki eivät sitä tajua puolin ja toisin. Esimerkiksi: ajoin toissa viikonloppuna reilun tonnin reissun ihan reipasta matkavauhtia ja jokaiselle vielä edelle pyrkivälle annoin mielestäni selvät merkit kun ohi olisi ollut turvallista ja jouhevaa mennä. Yksi auto n. kahdestakymmenestä käytti tämän mahdollisuuden ja moikkasi vielä ohitettuaan. Loput ajoivat puskurissa kiinni reilun puoli tuntia ja lähtivät sitten ilmeisesti hermot riekaleina ohi aivan hulluissa paikoissa, mutkassa tms. Hieman nauratti, kun tuli muutamat läheltäpiti-tilanteet ohittajille, mutta eihän se auttanut muutakuin jarrutella, että se saksan autoteollisuuden mahti sopi takaisin jonoon köröttelemään
Ja sellainen huomio tehtiin reissussa koko porukan voimin, että jonon keulassa ei kertaakaan sattunut olemaan asuntoauto tai -vaunu. Useinmiten letkaa veti eräs premium-luokan auto...
Avautukaa toki muutkin ja Jupekin lisää. Jos on jotain vinkkejä miten tämä "vankkurinisti" voisi vähentää sitä takana tulevan otsasuonen tykytystä niin kertokaa ihmeessä. Ja tiedän; paras tapa on jättää se vankkuri pihaan

Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti