Kuvittelisin että tälle "nipulle" autohifi on jollain tavalla tärkeämpää kuin YLEX:n tai KISS FM:n kuuntelu työmatkalla.
Itselle autohifi on jo jollainlailla elämäntapa, kiva harrastaa ja jos jotain voi ohjeillaan jelpata niin hyvä niin.
Mitä te autohifiin liittyen tunnette??Parempaa ääntä??Asennus innokkuutta??

Että voi "supettaa" kaverille miten kovaa/hyvin kuuluu, miten hyvältä laitteet näyttää..??
Kontra kotihifiin, jota olen harrastanut noin 15 vuotta,
laitteistoja ollut ääripäästä toiseen, jos jollekkin kertoo nimet ARC, Duntech,Meridian, Tandberg,Oracle,Audio Physic jne...
jotakin niin varmaan ymmärtävät yskän..
Eli Musiikkia on tullut harrastettua myös nojatuolista ja
elämykset ovat aivan verrattavissa niihin mitä olen PARHAIALLAAN autossa kokenut.Todettakkoon kättelyssä etten omassani.Herrojen Heikkinen ja Rankonen autoissa olen ollut lähellä sitä mihin kotisettini on pystynyt.
Auto on haastava äänentoiston suhteen ja juuri tuo haasteellisuus viehättää minua.Voin tehdä todella paljon äänentoiston eteen pelkästään asennusteknisillä seikoilla
eli eikun rohkeasti vain kokeilemaan..ensimmäinen suuntaus ei välttämättä ole paras..
Aivan vastaavaa voi kokea kotihifissä eli kaiuttimen paikat elävät ja löytävät oikean paikkansa vasta tuntien hakemisen jälkeen.Toki muuttujat ovat paljon vähäisemmät kuin autossa eli monesti helpomalla pääsee.
En malta edelleenkään olla puhumatta ns. luonnollisen äänetoiston puolesta eli ihmiset, jäsenet..Kuunnelkaa laitteistoa säätäessänne semmoisia ääniä jotka tunnette.Ihmisääni on aika hyvä referenssi josta lähteä.
Ei ole vaikeaa verrata toistettua ihmisääntä luonnolliseen.Jo siitä saa viitteitä siitä jos basso- tai Diskanttipäässä on jotain todella vialla.Siitä on hyvä lähteä "viilaamaan" sointia paremmaksi kun toistettu ääni on yhtä luonnollinen kuin oma...
Toki myönnettävä on, että kaikille meille eri asiat antavat eri tuntemuksia, toisille basso on se mikä sykähdyttää ja toiset sitten etsivät stereokuvaa ja soittimia ja sävyjä tjsp..
Summasummarum..
Mitäs sinä haluat autohifiltä???
Mikä siinä viehättää??