Page 1 of 2

Kisafiilistä???

Posted: Wed Feb 02, 2005 10:08
by MakeS

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Wed Feb 02, 2005 18:34
by Petri
Ihan hyvin näytti Leoni kulkevan :)
Onko tietoa mikä malli se noin pirteästi liikahtaa?
Vieressä näytti kyllä yrittävän kituuttaa ihan oikea M3- bemu...

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Wed Feb 02, 2005 21:00
by SecondWave
Haahaa sinne jäi bemu ;)

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Wed Feb 02, 2005 22:24
by MakeS
-"Seat Leon 1.8T - APR stg. 3, FMIC, full exhaust with no cat. 326 HP on crank! "

Eli ei se nyt ihan vakio Cupralta vaikuta..

Onhan siinä tosin tavoitetta.. :>

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Thu Feb 03, 2005 08:24
by Petri
No on tuossa cuprassa sitten aika hyvä tuo teho/kuutiotilavuussuhde!
Videon kisakaveri bemusta pitäisi sitten puristaa irti sellaiset 580-kaakkia että päästäisiin samaan teho/kuutiotilavuussuhteeseen.

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Thu Feb 03, 2005 21:04
by MakeS
Itseasiassa muistelen että LMS on tehnyt suomeen jollekkin mamille (mullonspoileri lehti) samasta myllystä version joka potkii myöskin yli 500hv...

Eli viripotentiaaliahan tuossa padassa on...

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Fri Feb 04, 2005 08:16
by Petri
Kappas.

Potentiaalia tuntuu sitten myllyssä olevan.

Pitänee varmaan minunkin ryhtyä katselemaan noita vw-konsernin autoja tarkemmin :>

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Fri Feb 04, 2005 10:22
by msktv
Mutta jos 1.8 koneesta ruvetaan ottamaan 500 heppaa niin mitkä mahtaa olla ajo ominaiuudet koneella ja koneeseehan joutuu vaihtamaan kaikki osat jotka on ihan muuhun kun alkuperäis osaa.
Alhaalla ei mitään vääntöä ja sitten jossain kohdassa tulee niin maan hemmetisti tehoa ja vääntöä, ei hyvä suomen talvessa, kesällä ja nelikossa se vielä menee.
Näkihän tuon kesällä jo fiudessa kentällä kun kakkosta laittaa sisään ja hiukan ahtoja kone nosti niin perä alta kaasulla, puhuivat n.600hv tehoista siinä tapauksessa.
Itse hiukan epäilen vakio lootan kestävyyttä jo noilla tehoilla melkein merkillä kun merkillä joka alunpetin on suuniteltu n.200-300hv tietämiin.

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Fri Feb 04, 2005 11:03
by Petri
Harrastuspelejähän ne tuon luokan viritetyt autot tahtoo olla. Käytettävyys normaaliliikenteessä vähän heikonlainen.
Ihan varmasti kivoja pelejä muuten :grins
Loota on varmaan tiukilla, vetonivelistä puhumattakaan...

Suomen talviliikenteeseen varmaan olisi paras joku sopivan laiskanhivakka nelivetomaastoauto. :)

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Fri Feb 04, 2005 14:25
by Jukka
Eihän tuo ole vielä mitään tuo 500 hp, kun keran volvo s40:sen koneesta (1.85) on otettu 657 hp :>
Eihän sitä tiedä vaikka pistän meidän vollen jotain mukavaa vielä kesällä, muutakin kuin stereot :P

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Fri Feb 04, 2005 15:12
by msktv
Ottavathan japsit 2 litrasesta civic:stä n.1000heppaa, mutta miten on ajettavuuden kanssa...
Kyllähän tehoa saadaan vaikka mistä kunhan perse kestää laitaa, mutta todellakin katukäytössä sellainen on ihan mahdoton ajettava.
Ehkä suomessa etuvedossa sopiva lienee jossain 200-250hv luokkaa jolloin vielä jotenkin pito löytyy ja ajettavuutta vielä löytyy, nelikot on sitten juttu erikseen...

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Sat Feb 05, 2005 09:56
by fourdoorRWD
Kyllä se nelikko ois asiallinen suomen talvessa. Jos miulla ois varaa ostaa joku viis vuotta vanha auto, niin se olis neliveto farmari ja kone olis mallisarjan tehokaimmasta päästä,sillä kyllä pääsis suomen talvessa eikä kesälläkään vauhti lopu kesken, kun ei kuitenkaan tarvitse kahtapuoltasataa päästä etenemään kesälläkään. Potuttaa vaan kun euroopan foortilla ei ole neliveto henkilöautoja, mutta konsernin muilla merkeillä on (jenkki ford, jaguar, volvo, mazda), ja kun noita jekkifoorteja ei saa edes suomeen, niin vaakakuppi kallistuis volvon suuntaan. :grins

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Sat Feb 05, 2005 15:58
by MakeS
Sullon muuten Arto taivaspaikka saletissa sigusta päätellen.. ;)

Jeps, kylläpä tuo nelikko itsellänikin mielessä siinteli mutta on se vaan perskule sen verran aina kallimpi että joutuu asettamaan puntariin rahan ja mieliteon.Omassa tapauksessa suunnilleen samalla varustuksella olevat pelit etuveto ja nelikko, hintaeroa 6000e, arvaappa kumpi lähti matkaan...??

Edellä Kaitsun mainitsemiin ajettavuusasioihin lisäisin oman mielipiteen että ainakin omassa n.215hv pelissä ajettavuus on vollen jälkeen kuin unelma.En ole ajanut koskaan semmoisella laitteella jossa hevosia on yli 300hv joten hankala verrata mutta ehkä jäsen Jukka voisi valaista tilannetta kun alta tuon teholukeman pelejä ei tallista löydy..eli mites S40 T4 muutti ajettavuutta vakio 200hv:n jälkeen kun kannen alta löytyy +300hv??
Ja mainittakoon että kyseessä on vasta perheen toiseksi tehokkain kulkine.. :surpr

Kateellista vi....taa.. :?

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Sat Feb 05, 2005 17:53
by Petri
Juu!
Mukava olisi tosiaan kuulla asianomaisilta kokemuksia tehokkaista autoista talviliikenteessä...
Tietty noinkin uusissa autoissa asiaa auttaa luistonestojärjestelmät.
Ja tietysti asiaan vaikuttaa miten tehot koneesta saa irti.
Itse vakio T4:en koeajaneena posittivinen toteamus oli se että autolla voi ajaa ihan "normaalistikin" koska mielestäni voimaa tuli mukaan aika ennnalta-arvattavsti ja koko kierrosalueella(tietty kierroksia kun antoi ja turbo puhalteli niin liikettäkin riitti :) )
Voi vain kuvitella mitä tapahtuu kun voimaa aikalailla lisää...

Toisesta päästä voisin mainita kaverin 80-luvun 240 2.0 turbo volvon joka takavetoisena oli kyllä aika väkkärä!
Siinä kun tehot tuli juuri niin, että alakierroksilla ei tapahtunut mitään ja sitten yhtä-äkkiä ahdot hyppäsi ja sitten lähdettiin(talvikelillä yleesä sivuluisussa johonkin ennalta arvaamattomaan suuntaan)

Omassa autossanikin olen huomannut luistoneston välttämättömyyden vaikka tehoja ei paljoa olekaan.

Vs: Kisafiilistä???

Posted: Sat Feb 05, 2005 20:42
by Jukka
No niin... kyllä volvon ajo-ominaisuudet muutuivat vain parempaan, tietysti alusta pitää olla tehojen mukainen.
Kyllä volvokin olisi käytössä talvella ilman korisarjaa.
Menee aika alas tuo etuspoileri.. Tasauspyörästön kitkalukko
auttaisi mukavasti menoa tohon volvvon.
Audi taas on mainio talvella tuon nelivedon takia, vaimokin tykkää siitä :D Ja kulkeehan tuokin kesällä ripeästi.
Mutta summa summarum.. jos on tehoja niin alusta kuntoon jarrujen kanssa, ja kytkin myös.