Kisafiilistä???

Päivän piristykseksi...

Moderator: Moderaattorit

User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Kisafiilistä???

Post by MakeS »

Raili se on mun rattoni!
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by Petri »

Ihan hyvin näytti Leoni kulkevan :)
Onko tietoa mikä malli se noin pirteästi liikahtaa?
Vieressä näytti kyllä yrittävän kituuttaa ihan oikea M3- bemu...
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by SecondWave »

Haahaa sinne jäi bemu ;)
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by MakeS »

-"Seat Leon 1.8T - APR stg. 3, FMIC, full exhaust with no cat. 326 HP on crank! "

Eli ei se nyt ihan vakio Cupralta vaikuta..

Onhan siinä tosin tavoitetta.. :>
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by Petri »

No on tuossa cuprassa sitten aika hyvä tuo teho/kuutiotilavuussuhde!
Videon kisakaveri bemusta pitäisi sitten puristaa irti sellaiset 580-kaakkia että päästäisiin samaan teho/kuutiotilavuussuhteeseen.
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by MakeS »

Itseasiassa muistelen että LMS on tehnyt suomeen jollekkin mamille (mullonspoileri lehti) samasta myllystä version joka potkii myöskin yli 500hv...

Eli viripotentiaaliahan tuossa padassa on...
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by Petri »

Kappas.

Potentiaalia tuntuu sitten myllyssä olevan.

Pitänee varmaan minunkin ryhtyä katselemaan noita vw-konsernin autoja tarkemmin :>
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by msktv »

Mutta jos 1.8 koneesta ruvetaan ottamaan 500 heppaa niin mitkä mahtaa olla ajo ominaiuudet koneella ja koneeseehan joutuu vaihtamaan kaikki osat jotka on ihan muuhun kun alkuperäis osaa.
Alhaalla ei mitään vääntöä ja sitten jossain kohdassa tulee niin maan hemmetisti tehoa ja vääntöä, ei hyvä suomen talvessa, kesällä ja nelikossa se vielä menee.
Näkihän tuon kesällä jo fiudessa kentällä kun kakkosta laittaa sisään ja hiukan ahtoja kone nosti niin perä alta kaasulla, puhuivat n.600hv tehoista siinä tapauksessa.
Itse hiukan epäilen vakio lootan kestävyyttä jo noilla tehoilla melkein merkillä kun merkillä joka alunpetin on suuniteltu n.200-300hv tietämiin.
Aika näyttää mitä minusta tulee
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by Petri »

Harrastuspelejähän ne tuon luokan viritetyt autot tahtoo olla. Käytettävyys normaaliliikenteessä vähän heikonlainen.
Ihan varmasti kivoja pelejä muuten :grins
Loota on varmaan tiukilla, vetonivelistä puhumattakaan...

Suomen talviliikenteeseen varmaan olisi paras joku sopivan laiskanhivakka nelivetomaastoauto. :)
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
Jukka
Jäsen
Posts: 145
Joined: Sat Dec 06, 2003 21:07

Vs: Kisafiilistä???

Post by Jukka »

Eihän tuo ole vielä mitään tuo 500 hp, kun keran volvo s40:sen koneesta (1.85) on otettu 657 hp :>
Eihän sitä tiedä vaikka pistän meidän vollen jotain mukavaa vielä kesällä, muutakin kuin stereot :P
Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by msktv »

Ottavathan japsit 2 litrasesta civic:stä n.1000heppaa, mutta miten on ajettavuuden kanssa...
Kyllähän tehoa saadaan vaikka mistä kunhan perse kestää laitaa, mutta todellakin katukäytössä sellainen on ihan mahdoton ajettava.
Ehkä suomessa etuvedossa sopiva lienee jossain 200-250hv luokkaa jolloin vielä jotenkin pito löytyy ja ajettavuutta vielä löytyy, nelikot on sitten juttu erikseen...
Aika näyttää mitä minusta tulee
User avatar
fourdoorRWD
Jäsen
Posts: 64
Joined: Mon Mar 22, 2004 16:50
Location: Imatra

Vs: Kisafiilistä???

Post by fourdoorRWD »

Kyllä se nelikko ois asiallinen suomen talvessa. Jos miulla ois varaa ostaa joku viis vuotta vanha auto, niin se olis neliveto farmari ja kone olis mallisarjan tehokaimmasta päästä,sillä kyllä pääsis suomen talvessa eikä kesälläkään vauhti lopu kesken, kun ei kuitenkaan tarvitse kahtapuoltasataa päästä etenemään kesälläkään. Potuttaa vaan kun euroopan foortilla ei ole neliveto henkilöautoja, mutta konsernin muilla merkeillä on (jenkki ford, jaguar, volvo, mazda), ja kun noita jekkifoorteja ei saa edes suomeen, niin vaakakuppi kallistuis volvon suuntaan. :grins
Arto L
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by MakeS »

Sullon muuten Arto taivaspaikka saletissa sigusta päätellen.. ;)

Jeps, kylläpä tuo nelikko itsellänikin mielessä siinteli mutta on se vaan perskule sen verran aina kallimpi että joutuu asettamaan puntariin rahan ja mieliteon.Omassa tapauksessa suunnilleen samalla varustuksella olevat pelit etuveto ja nelikko, hintaeroa 6000e, arvaappa kumpi lähti matkaan...??

Edellä Kaitsun mainitsemiin ajettavuusasioihin lisäisin oman mielipiteen että ainakin omassa n.215hv pelissä ajettavuus on vollen jälkeen kuin unelma.En ole ajanut koskaan semmoisella laitteella jossa hevosia on yli 300hv joten hankala verrata mutta ehkä jäsen Jukka voisi valaista tilannetta kun alta tuon teholukeman pelejä ei tallista löydy..eli mites S40 T4 muutti ajettavuutta vakio 200hv:n jälkeen kun kannen alta löytyy +300hv??
Ja mainittakoon että kyseessä on vasta perheen toiseksi tehokkain kulkine.. :surpr

Kateellista vi....taa.. :?
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Vs: Kisafiilistä???

Post by Petri »

Juu!
Mukava olisi tosiaan kuulla asianomaisilta kokemuksia tehokkaista autoista talviliikenteessä...
Tietty noinkin uusissa autoissa asiaa auttaa luistonestojärjestelmät.
Ja tietysti asiaan vaikuttaa miten tehot koneesta saa irti.
Itse vakio T4:en koeajaneena posittivinen toteamus oli se että autolla voi ajaa ihan "normaalistikin" koska mielestäni voimaa tuli mukaan aika ennnalta-arvattavsti ja koko kierrosalueella(tietty kierroksia kun antoi ja turbo puhalteli niin liikettäkin riitti :) )
Voi vain kuvitella mitä tapahtuu kun voimaa aikalailla lisää...

Toisesta päästä voisin mainita kaverin 80-luvun 240 2.0 turbo volvon joka takavetoisena oli kyllä aika väkkärä!
Siinä kun tehot tuli juuri niin, että alakierroksilla ei tapahtunut mitään ja sitten yhtä-äkkiä ahdot hyppäsi ja sitten lähdettiin(talvikelillä yleesä sivuluisussa johonkin ennalta arvaamattomaan suuntaan)

Omassa autossanikin olen huomannut luistoneston välttämättömyyden vaikka tehoja ei paljoa olekaan.
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
Jukka
Jäsen
Posts: 145
Joined: Sat Dec 06, 2003 21:07

Vs: Kisafiilistä???

Post by Jukka »

No niin... kyllä volvon ajo-ominaisuudet muutuivat vain parempaan, tietysti alusta pitää olla tehojen mukainen.
Kyllä volvokin olisi käytössä talvella ilman korisarjaa.
Menee aika alas tuo etuspoileri.. Tasauspyörästön kitkalukko
auttaisi mukavasti menoa tohon volvvon.
Audi taas on mainio talvella tuon nelivedon takia, vaimokin tykkää siitä :D Ja kulkeehan tuokin kesällä ripeästi.
Mutta summa summarum.. jos on tehoja niin alusta kuntoon jarrujen kanssa, ja kytkin myös.
Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.
Post Reply