Kisafiilistä???
Moderator: Moderaattorit
Kisafiilistä???
Raili se on mun rattoni!
Vs: Kisafiilistä???
Ihan hyvin näytti Leoni kulkevan 
Onko tietoa mikä malli se noin pirteästi liikahtaa?
Vieressä näytti kyllä yrittävän kituuttaa ihan oikea M3- bemu...

Onko tietoa mikä malli se noin pirteästi liikahtaa?
Vieressä näytti kyllä yrittävän kituuttaa ihan oikea M3- bemu...
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
- SecondWave
- Jäsen
- Posts: 609
- Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
- Location: Joensuu
- Contact:
Vs: Kisafiilistä???
-"Seat Leon 1.8T - APR stg. 3, FMIC, full exhaust with no cat. 326 HP on crank! "
Eli ei se nyt ihan vakio Cupralta vaikuta..
Onhan siinä tosin tavoitetta..
Eli ei se nyt ihan vakio Cupralta vaikuta..
Onhan siinä tosin tavoitetta..

Raili se on mun rattoni!
Vs: Kisafiilistä???
No on tuossa cuprassa sitten aika hyvä tuo teho/kuutiotilavuussuhde!
Videon kisakaveri bemusta pitäisi sitten puristaa irti sellaiset 580-kaakkia että päästäisiin samaan teho/kuutiotilavuussuhteeseen.
Videon kisakaveri bemusta pitäisi sitten puristaa irti sellaiset 580-kaakkia että päästäisiin samaan teho/kuutiotilavuussuhteeseen.
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
Vs: Kisafiilistä???
Itseasiassa muistelen että LMS on tehnyt suomeen jollekkin mamille (mullonspoileri lehti) samasta myllystä version joka potkii myöskin yli 500hv...
Eli viripotentiaaliahan tuossa padassa on...
Eli viripotentiaaliahan tuossa padassa on...
Raili se on mun rattoni!
Vs: Kisafiilistä???
Kappas.
Potentiaalia tuntuu sitten myllyssä olevan.
Pitänee varmaan minunkin ryhtyä katselemaan noita vw-konsernin autoja tarkemmin
Potentiaalia tuntuu sitten myllyssä olevan.
Pitänee varmaan minunkin ryhtyä katselemaan noita vw-konsernin autoja tarkemmin

"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
Vs: Kisafiilistä???
Mutta jos 1.8 koneesta ruvetaan ottamaan 500 heppaa niin mitkä mahtaa olla ajo ominaiuudet koneella ja koneeseehan joutuu vaihtamaan kaikki osat jotka on ihan muuhun kun alkuperäis osaa.
Alhaalla ei mitään vääntöä ja sitten jossain kohdassa tulee niin maan hemmetisti tehoa ja vääntöä, ei hyvä suomen talvessa, kesällä ja nelikossa se vielä menee.
Näkihän tuon kesällä jo fiudessa kentällä kun kakkosta laittaa sisään ja hiukan ahtoja kone nosti niin perä alta kaasulla, puhuivat n.600hv tehoista siinä tapauksessa.
Itse hiukan epäilen vakio lootan kestävyyttä jo noilla tehoilla melkein merkillä kun merkillä joka alunpetin on suuniteltu n.200-300hv tietämiin.
Alhaalla ei mitään vääntöä ja sitten jossain kohdassa tulee niin maan hemmetisti tehoa ja vääntöä, ei hyvä suomen talvessa, kesällä ja nelikossa se vielä menee.
Näkihän tuon kesällä jo fiudessa kentällä kun kakkosta laittaa sisään ja hiukan ahtoja kone nosti niin perä alta kaasulla, puhuivat n.600hv tehoista siinä tapauksessa.
Itse hiukan epäilen vakio lootan kestävyyttä jo noilla tehoilla melkein merkillä kun merkillä joka alunpetin on suuniteltu n.200-300hv tietämiin.
Aika näyttää mitä minusta tulee
Vs: Kisafiilistä???
Harrastuspelejähän ne tuon luokan viritetyt autot tahtoo olla. Käytettävyys normaaliliikenteessä vähän heikonlainen.
Ihan varmasti kivoja pelejä muuten
Loota on varmaan tiukilla, vetonivelistä puhumattakaan...
Suomen talviliikenteeseen varmaan olisi paras joku sopivan laiskanhivakka nelivetomaastoauto.
Ihan varmasti kivoja pelejä muuten

Loota on varmaan tiukilla, vetonivelistä puhumattakaan...
Suomen talviliikenteeseen varmaan olisi paras joku sopivan laiskanhivakka nelivetomaastoauto.

"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
Vs: Kisafiilistä???
Eihän tuo ole vielä mitään tuo 500 hp, kun keran volvo s40:sen koneesta (1.85) on otettu 657 hp 
Eihän sitä tiedä vaikka pistän meidän vollen jotain mukavaa vielä kesällä, muutakin kuin stereot

Eihän sitä tiedä vaikka pistän meidän vollen jotain mukavaa vielä kesällä, muutakin kuin stereot

Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.
Vs: Kisafiilistä???
Ottavathan japsit 2 litrasesta civic:stä n.1000heppaa, mutta miten on ajettavuuden kanssa...
Kyllähän tehoa saadaan vaikka mistä kunhan perse kestää laitaa, mutta todellakin katukäytössä sellainen on ihan mahdoton ajettava.
Ehkä suomessa etuvedossa sopiva lienee jossain 200-250hv luokkaa jolloin vielä jotenkin pito löytyy ja ajettavuutta vielä löytyy, nelikot on sitten juttu erikseen...
Kyllähän tehoa saadaan vaikka mistä kunhan perse kestää laitaa, mutta todellakin katukäytössä sellainen on ihan mahdoton ajettava.
Ehkä suomessa etuvedossa sopiva lienee jossain 200-250hv luokkaa jolloin vielä jotenkin pito löytyy ja ajettavuutta vielä löytyy, nelikot on sitten juttu erikseen...
Aika näyttää mitä minusta tulee
- fourdoorRWD
- Jäsen
- Posts: 64
- Joined: Mon Mar 22, 2004 16:50
- Location: Imatra
Vs: Kisafiilistä???
Kyllä se nelikko ois asiallinen suomen talvessa. Jos miulla ois varaa ostaa joku viis vuotta vanha auto, niin se olis neliveto farmari ja kone olis mallisarjan tehokaimmasta päästä,sillä kyllä pääsis suomen talvessa eikä kesälläkään vauhti lopu kesken, kun ei kuitenkaan tarvitse kahtapuoltasataa päästä etenemään kesälläkään. Potuttaa vaan kun euroopan foortilla ei ole neliveto henkilöautoja, mutta konsernin muilla merkeillä on (jenkki ford, jaguar, volvo, mazda), ja kun noita jekkifoorteja ei saa edes suomeen, niin vaakakuppi kallistuis volvon suuntaan. 

Arto L
Vs: Kisafiilistä???
Sullon muuten Arto taivaspaikka saletissa sigusta päätellen.. 
Jeps, kylläpä tuo nelikko itsellänikin mielessä siinteli mutta on se vaan perskule sen verran aina kallimpi että joutuu asettamaan puntariin rahan ja mieliteon.Omassa tapauksessa suunnilleen samalla varustuksella olevat pelit etuveto ja nelikko, hintaeroa 6000e, arvaappa kumpi lähti matkaan...??
Edellä Kaitsun mainitsemiin ajettavuusasioihin lisäisin oman mielipiteen että ainakin omassa n.215hv pelissä ajettavuus on vollen jälkeen kuin unelma.En ole ajanut koskaan semmoisella laitteella jossa hevosia on yli 300hv joten hankala verrata mutta ehkä jäsen Jukka voisi valaista tilannetta kun alta tuon teholukeman pelejä ei tallista löydy..eli mites S40 T4 muutti ajettavuutta vakio 200hv:n jälkeen kun kannen alta löytyy +300hv??
Ja mainittakoon että kyseessä on vasta perheen toiseksi tehokkain kulkine..
Kateellista vi....taa..

Jeps, kylläpä tuo nelikko itsellänikin mielessä siinteli mutta on se vaan perskule sen verran aina kallimpi että joutuu asettamaan puntariin rahan ja mieliteon.Omassa tapauksessa suunnilleen samalla varustuksella olevat pelit etuveto ja nelikko, hintaeroa 6000e, arvaappa kumpi lähti matkaan...??
Edellä Kaitsun mainitsemiin ajettavuusasioihin lisäisin oman mielipiteen että ainakin omassa n.215hv pelissä ajettavuus on vollen jälkeen kuin unelma.En ole ajanut koskaan semmoisella laitteella jossa hevosia on yli 300hv joten hankala verrata mutta ehkä jäsen Jukka voisi valaista tilannetta kun alta tuon teholukeman pelejä ei tallista löydy..eli mites S40 T4 muutti ajettavuutta vakio 200hv:n jälkeen kun kannen alta löytyy +300hv??
Ja mainittakoon että kyseessä on vasta perheen toiseksi tehokkain kulkine..

Kateellista vi....taa..

Raili se on mun rattoni!
Vs: Kisafiilistä???
Juu!
Mukava olisi tosiaan kuulla asianomaisilta kokemuksia tehokkaista autoista talviliikenteessä...
Tietty noinkin uusissa autoissa asiaa auttaa luistonestojärjestelmät.
Ja tietysti asiaan vaikuttaa miten tehot koneesta saa irti.
Itse vakio T4:en koeajaneena posittivinen toteamus oli se että autolla voi ajaa ihan "normaalistikin" koska mielestäni voimaa tuli mukaan aika ennnalta-arvattavsti ja koko kierrosalueella(tietty kierroksia kun antoi ja turbo puhalteli niin liikettäkin riitti
)
Voi vain kuvitella mitä tapahtuu kun voimaa aikalailla lisää...
Toisesta päästä voisin mainita kaverin 80-luvun 240 2.0 turbo volvon joka takavetoisena oli kyllä aika väkkärä!
Siinä kun tehot tuli juuri niin, että alakierroksilla ei tapahtunut mitään ja sitten yhtä-äkkiä ahdot hyppäsi ja sitten lähdettiin(talvikelillä yleesä sivuluisussa johonkin ennalta arvaamattomaan suuntaan)
Omassa autossanikin olen huomannut luistoneston välttämättömyyden vaikka tehoja ei paljoa olekaan.
Mukava olisi tosiaan kuulla asianomaisilta kokemuksia tehokkaista autoista talviliikenteessä...
Tietty noinkin uusissa autoissa asiaa auttaa luistonestojärjestelmät.
Ja tietysti asiaan vaikuttaa miten tehot koneesta saa irti.
Itse vakio T4:en koeajaneena posittivinen toteamus oli se että autolla voi ajaa ihan "normaalistikin" koska mielestäni voimaa tuli mukaan aika ennnalta-arvattavsti ja koko kierrosalueella(tietty kierroksia kun antoi ja turbo puhalteli niin liikettäkin riitti

Voi vain kuvitella mitä tapahtuu kun voimaa aikalailla lisää...
Toisesta päästä voisin mainita kaverin 80-luvun 240 2.0 turbo volvon joka takavetoisena oli kyllä aika väkkärä!
Siinä kun tehot tuli juuri niin, että alakierroksilla ei tapahtunut mitään ja sitten yhtä-äkkiä ahdot hyppäsi ja sitten lähdettiin(talvikelillä yleesä sivuluisussa johonkin ennalta arvaamattomaan suuntaan)
Omassa autossanikin olen huomannut luistoneston välttämättömyyden vaikka tehoja ei paljoa olekaan.
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
Vs: Kisafiilistä???
No niin... kyllä volvon ajo-ominaisuudet muutuivat vain parempaan, tietysti alusta pitää olla tehojen mukainen.
Kyllä volvokin olisi käytössä talvella ilman korisarjaa.
Menee aika alas tuo etuspoileri.. Tasauspyörästön kitkalukko
auttaisi mukavasti menoa tohon volvvon.
Audi taas on mainio talvella tuon nelivedon takia, vaimokin tykkää siitä
Ja kulkeehan tuokin kesällä ripeästi.
Mutta summa summarum.. jos on tehoja niin alusta kuntoon jarrujen kanssa, ja kytkin myös.
Kyllä volvokin olisi käytössä talvella ilman korisarjaa.
Menee aika alas tuo etuspoileri.. Tasauspyörästön kitkalukko
auttaisi mukavasti menoa tohon volvvon.
Audi taas on mainio talvella tuon nelivedon takia, vaimokin tykkää siitä

Mutta summa summarum.. jos on tehoja niin alusta kuntoon jarrujen kanssa, ja kytkin myös.
Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.