CD:n pakastaminen parantaa äänenlaatua

Päivän piristykseksi...

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: CD:n pakastaminen parantaa äänenlaatua

Post by MakeS »

Onhan sitä tullut itsekkin highendin kiemuroita joskus kokeiltua..

Sen enempää puuttumatta kaverin cd:n pakastamisiin totean että mulla pysyy kyllä vielä pullat etusijalla pakkasessa.. :surpr

Siinä vaiheessa kun itsellä oli aktiivisesti tuo highend vaihe päällä niin tuli kyllä luettua tosi tarkasti niin kotimaiset (mm.Musiikin ääni, muistaako kukaan?? MJ Kosonen oli tosi kova luu..!!!) kuin ulkomaisetkin alan julkaisut.Ja kokeiltuakin tuli, laitteiden päälle painoja,kaiutinkappeleiden nostoa lattian pinnasta, rinkuloita cd:n lisäpainoksi, töpselin napaisuuden kääntelyä, levysoittimen äänivarren vta kulman jatkuvaa hienosaatöä.Välillä eron havaitsi, välillä ei, lisäpotkuahan sillä touhuun haki ja mukava oli kokeilla saiko itse mitään muutoksia aikaan kun esim. MJK oli cd:n päälle laitetun painon jälkeen havainnut "stereokuvan täydellisen muutoksen"... :!!

Tuo "twiikkaus" on aivan oma maailmansa jota meidän asiohin vihkiytymättömien ei edes tarvitse ymmärtää... :oops

Vaikka oma kotilaitteistoni on tullut ihan normaalimittapuihin olen silti sijoittanut laitteiston kaapelointiin ja tukeviin alustoihin "vähän" rahaa.

Nuo cd:n pakastamiset ja muut hörpötykset jätän kuitenkin muiden huoleksi... ;)
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: CD:n pakastaminen parantaa äänenlaatua

Post by Mako »

Kaiken paras tosiaan oli toi mistä jo makekin kirjaili että eikun kaapelit irti lattiasta niin ääni paranee. :glad Olen kuulut että myös ääntä voi parantaa värjäämällä cd:n reunan mustalla tussilla tai hiomalla reunaa ohuella hiekkapaperilla. Korjaa kuulemma virheitä. Suhtaudun kyllä tähänkin pienellä varauksella vai pitäskö ruveta viilaamaan :>
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

CD:n pakastaminen parantaa äänenlaatua

Post by MakeMaukas »

Tulikohan laitettua liian hätäisesti tämä tänne huumoripalstalle? Tuossa olisi ainakin jonkun tekemä testi. Pitäänee tehdä uusi keskustelunavaus toisaalle jos rupeaakin siltä tuntumaan.
http://www.soundstage.com/synergize/synergize199912.htm
:o

*****
AdminEdit: Puukkottelin ton linkin toimivaksi suoraan /Kimmo
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: CD:n pakastaminen parantaa äänenlaatua

Post by SecondWave »

Juu tuosta kaapelit ilmaan jutusta oli josksu juttua muistaakseni hifi lehdessäkin. Siinä vinkattiin että lapsien Lego-palikoista saa näppäriä "telineitä" piuhojen ilmaan nostamiseksi :D Oli siinä toteutuksesta ihan kuvakin ;)

Mieleeni piirtyy kuva kun isi suhraa Legoja ja penska huutaa takana äitiä apuun ko isi pöllii legot ... Tällänen autorata joululahjaksi 1-v tytölle ilmiö :D
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
Post Reply