Kännykän kautta nettii...

Yleistä keskustelua

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Kännykän kautta nettii...

Post by msktv »

Kuinkas moni käyttää nettiä kännykän kautta?
Itselleni tuli juuri maili saunalahdelta että ovat nostaneet 3G datanopeuden minulla 2mekaseksi ja kustantaa 9,90e/kk.
Pahaks onneksi meikäläisen kapula ei tue kun 384 yhteyttä, mutta hyvin tuollakin kerkiää nähtävästi.
Pitää ihan harkita että hävittääkö 4mekasen kaapelin pois ja ostas uuden luurin mikä tukis tuota 2mekasta yhteyttä.
Kun taitaa tuo 2mekanenkin maksaa halvimmillaan täällä savossa 34euroa kaapelissa ja ADSL:nä 47euroa, olis reilut 3kertaa halvempi netti.
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Post by SecondWave »

No joo kannattaa tietysti ottaa huomioon että välttämättä juuri siinä sinun työpisteellä verkko ei kykene tuohon 2 Mbit/s.
Tiedonsiirtonopeus rajoittamaton, jopa 2 Mbit/s
Sitoudut tuohon pakettiin vuodeksi
Käytössäsi 12 kk ajan palvelun avaamisesta (määräaikainen palvelusopimus)
Tämä lause on hyvä sopimusehdoissa, sauniksen puolelta;)
Saunalahti varaa myös oikeuden rajoittaa liittymäkohtainen datasiirtonopeus 64 kilobittiin sekunnissa.
Uplinkki nopeutta en nyt muista niin siitä en sitten mitään tässä jupise ;) Itte mitä olen tuota elisan 3g verkkoa tässä testaillu niin eipä tarttee kovin kauas mennä keskustasta ko alkaa nopeudet tippua. Miun testistä on kyllä kuitenkin jo muutamia kuukausia joten muutosta voi olla tapahtunut.

Mutta eihän tuossa mitään halpahan se on ja jos on valmis sitoutumaan vuodeksi eteenpäin ja pystyy jollain testaamaan tuon palvelun ekaksi niin miksipäs ei.

ai niin vielä, tästä voi tarkistella tuota mahdollista kuuluvuus aluetta (vaikkakin on vähän vanhaa tietoa jo marraskuu 2006):
http://www.elisa.fi/kuuluvuus/
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Juu, ei pääse lähellekään noita nopeuksia kännykällä, edes tukiaseman vieressä. Lisäksi ns. latenssi on paljon suurempi kuin vastaavannopeuksisessa kiinteässä liitännässä, mitä olen testaillut.

Ainakaan Nokian puhelinten toiminta ei ole vielä vakuuttanut minua niin, että jättäisin ko. yhteyden ainoaksi tavaksi päästä nettiin. Porukoiden kännynettihässäkkä teki tiltin ehkä kuukausi sitten eivätkä he ole sen jälkeen päässeet nettiin. Siihen asti riitti, että aina ennen suffausta irroitti usb-kaapelin sekä puhelimen että koneen päästä, käynnisti kännykän ja koneen uudestaan ja sitten sopivasti buutin jälkeen irroittelemalla ja kiinnittämällä usb-kaapelia ja buuttaamalla puhelinta tietyssä järjestyksessä pääsi nettiin. Sitten muutaman kymmenen minuutin päästä sama homma uudestaan ja tietysi joka päivä ennen ensimmäistä nettikäyttöä... Nyt ei siis mitkään poppakonstit enää auta, pitää lähteä itse korjaamaan konetta. Ihan ei ole valmista tuo tekniikka minusta!
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Post by msktv »

Mulla tässä on tää saunalahden dataetu ja nyt se muuttu tuoksi ns. "megadata" järjestelmäksi.
Pikainen nopeuden testaus antoi arvoksi 343kbit/s BT donglen kautta, joten aika likellä ollaan nokus (N70) maks nopeutta joka on 384kbit/s.
Ja mitä nettiä testasin niin ihan hyvin toimii sivuilla ja jne...
Mutta ei tuon vauhtia kyllä voi 4Mbit yhteyteen verrata.
Itselläni ollut viimekeväästä lähtien tuo saunalahden dataetu 128kbit yhteydellä ja kertaakaan ei vielä ole jättänyt toimimatta.
Pitää tässä vähän testailla tuo että miten toimii.
Post Reply