Joululahja itselleni

Yleistä keskustelua

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Joululahja itselleni

Post by Webmastaah »

Otin tänään (palautusoikeudella tietenkin) kotiin testiin 24 Megaisen ADSL2+ -liittymän, kun satun noin sopivasti DSLAMin vieressä asustelemaan.

Tässä ensimmäisten pikatestien tulosta:

Image

Tuntuu melkoisen räväkältä peliltä vanhan 8 Megaisen ADSL:n jälkeen, vaikka ei sekään nyt ihan nuhapumppu ollut.

Nyt näyttäisi tulevan melkein 3 kertaa nopeammin tavara netistä verrattuna vanhaan, olisikohan 12 lisä-Euron arvoinen sijoitus? :wink:

Kaikkea se hullun mieli teettää...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Post by Mako »

En ala ja en oo sun kaveri. :cry:
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Post by Jarkko »

Tuossa eilen radiossa puhuivat laajakaistaliittymistä. Nykyään yleisin yhteys taitaa olla 2 megainen. Ennuste oli, että tulevaisuudessa laajakaistaverkkojen kehittyessä, 100 megainen yhteys alkaa olla arkipäivää :) Sitten kelpaa surffailla.. :lol: Mutta eipä tuollainen 24 megainenkaan pahalta kuulosta, kelpaisi mullekin.. :oops:
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Post by msktv »

Ei käy onnen lahjat tasan.... :cry:
No onneksi tässä tarvii enää noin 2 viikkoa käpristellä täällä ja sitten 8.1 lähteä kohti lämpimää thaimaata kahdeksi viikoksi.... :D
Siinä on sopivasti joululahjaa
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Post by SecondWave »

Minä en kyllä nykyisillä netin palveluilla keksi mitään oikeaa käyttöä moiselle nopeudelle?

vai lieneekö vain kateutta ;)


Vai msktv menossa thaivaaseen.. aijai... itte joutuu kärvistelemään tonne helmikuun alkuun ennen ko pääsee taas... mitenkähän sitä jaksaa odotella.

Sukellatko? jos et niin suosittelen ehdottomasti kokeilemaan varsinkin thailandissa se on ERITTÄIN HIENOA!

Son hyvät joulut vaan kaikille sitten!
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Post by msktv »

SecondWave wrote:Minä en kyllä nykyisillä netin palveluilla keksi mitään oikeaa käyttöä moiselle nopeudelle?

vai lieneekö vain kateutta ;)


Vai msktv menossa thaivaaseen.. aijai... itte joutuu kärvistelemään tonne helmikuun alkuun ennen ko pääsee taas... mitenkähän sitä jaksaa odotella.

Sukellatko? jos et niin suosittelen ehdottomasti kokeilemaan varsinkin thailandissa se on ERITTÄIN HIENOA!

Son hyvät joulut vaan kaikille sitten!
En varsinaisesti sukeltele, mutta muutaman kerran on egyptissä tullut kokeiltua laitesukellusta ja haaveena olis jos ens kesänä suorittas PADI kurssi suomessa kun hinta ero ei ulkomailla oleviin kursseihin ole hirveä.
Mutta kaipa se pitää tuollakin käydä kokeilemassa tuota laitesukellusta ja etenkin snorklaamaan pitää mennä.
Hyvät joulut täältä savostakin :)
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

No tässä on ihan hyvää käyttöä :wink:

Image

Suse-linuxin voisi ehkä vielä käydä imuttamassa, mutta jääköön nyt eri kertaan. 2264 kiloa sekunnissa pikaisesti laskettuna taitaa olla nopeus kolmen latauksen yhteisnopeus...

Totta kyllä puhuu P2:n, ettei normaalikäytössä tarvitse juurikaan yli 8 Megaista yhteyttä, mutta esim. näihin linux-distrojen hakuun on 24 Megainen onnen omiaan.

P2:n muuten taitaa asua vielä lähempänä DSLAMia kuin minä, kannattanee ainakin testata mihin asti purkkisi kättelee, ihan vain tulevaisuutta varten.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Itse itselleni vastaten:

Pikaisesti kartalta mitattuna näyttäisi olevan minulla linnuntietä 350 metriä ADSL-kehikolle ja P2:lla reilut 500 metriä eli kyllä se kuitenkin minulla lyhempi matka sinne loppupeleissä oli.

Sitä en tiedä, että millaisen lenkin piuhoitukset maan alla tekevät, mutta tuskin tuolle välille kovin montaa sataa kilometriä piuhaa on sik-sakillla vedetty.

Eli bauttiarallaa samoihin nopeuksiin pitäisi myös P2:n päästä tarvittaessa, riippuen vähän parikaapeloinnin laadusta. Talo on ainakin uudempi hänellä, joten sisäjohdoissa pitäisi voittaa se, minkä muuten tilaajakaapelin pituudessa häviää.

Tänään varmaan pudotan nopeuden takaisin 8 Megaan, johan tuota nopeampaa yhteyttä tuli sopivasti joulunpyhät testattua.

Olihan tuolla nopeammalla yhteydellä kiva vähän aikaa keulia täällä :wink:
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Post by msktv »

No nyt on sitten kotiuduttu ja kauhea kokemus tulla tänne suomeen noin 20asteen pakkaseen kun siellä oli lähes joka päivä varjossa noin 35-40 astetta.
Matka smuuten oli todella kiva ja tekemistä riitti ihan tarpeeksi.
Sukeltamaan en päässyt kun meni rahat johonkin muuhun (ööö...) :wink:
Mutta "muna" saarella käytiin snorklaamassa, mutta totuuden nimissä egyptissa ja varsinkin hurghadan edustalla on näyttävämpää veden alla.
Tosin paikallis opas väitti että tsunami on vienyt sen kaiken parhaimman koreuden pois, voihan sen niinkin olla.
Taksi päiväksi maksoi 1400BHT, eli noin 30euroa ja sillä sai körötellä noin 6-7 tuntia.
Ostoksilla tuli käytyä 3 kertaa kun ei nuo tekstiilit kovin kalliita ole siellä.
Ja samalla tuli hiukan katseltua auto puolen tuotteitakin ja esim. APEX:in iso kartio suodatin olis maksanut 1000BHT:tä, eli rapiat 20euroa.
Kenwoodin paremman luokan soitin viiveillä ja suotimilla ja siihen DVD soitin näytöllä olis kustantanut noin 26000BHT:tä, eli 570euroa.
Mutta itse tuhlasin rahat videokameraan...
Iski niin pahasti silmään tuollainen Sonyn (Sony DCR-SR60E) kiintolevyllä oleva kamera ja hiukan suomen hintoja tutkittuani netistä päädyin ostamaan sellaisen.
Last edited by msktv on Fri Mar 30, 2007 17:31, edited 1 time in total.
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Post by SecondWave »

No nyt on sitten kotiuduttu ja kauhea kokemus tulla tänne suomeen noin 20asteen pakkaseen kun siellä oli lähes joka päivä varjossa noin 35-40 astetta.
Matka smuuten oli todella kiva ja tekemistä riitti ihan tarpeeksi.
Phuketissakos olit?

Itse en ole sukeltanut Egyptissä joten hankala verrata tuota, mutta kaunista pitää olla jos hakkaa Thaimaan Similanien saaristot... Kyllähän tuo tsunami sieltä rannikolta kuulemma tuhosi korallia, ulkovesillä olevat korallit säilyivät melko vahingoittumattomina.

Itse olen tuota digijärkkäri kameroiden ja lisälaitteiden(objektiivit, salamat yms.) hintatasoa tästä jo vähän webin yli tutkaillut, mutta eipä kannata niitä sieltä kuskata, varsinkaan kuvanvakaimellisia objektiiveja. Saksasta saa samalla hintaa ja jopa reilusti halvemmalle tuon sektorin kamoja. Nuo kuvanvakaimettomat objektiivit näyttäsivät olevan halvempia siellä thaikuissa kuitenkin. Sillä vähän ihmettelen että mikähän siinä on että nuo videokamerat ovat sitten halvempia...

Vielä D-day -11 päivää sitten pääsis lähtemään,.. ei malta...
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Post by msktv »

SecondWave wrote:
No nyt on sitten kotiuduttu ja kauhea kokemus tulla tänne suomeen noin 20asteen pakkaseen kun siellä oli lähes joka päivä varjossa noin 35-40 astetta.
Matka smuuten oli todella kiva ja tekemistä riitti ihan tarpeeksi.
Phuketissakos olit?

Itse en ole sukeltanut Egyptissä joten hankala verrata tuota, mutta kaunista pitää olla jos hakkaa Thaimaan Similanien saaristot... Kyllähän tuo tsunami sieltä rannikolta kuulemma tuhosi korallia, ulkovesillä olevat korallit säilyivät melko vahingoittumattomina.

Itse olen tuota digijärkkäri kameroiden ja lisälaitteiden(objektiivit, salamat yms.) hintatasoa tästä jo vähän webin yli tutkaillut, mutta eipä kannata niitä sieltä kuskata, varsinkaan kuvanvakaimellisia objektiiveja. Saksasta saa samalla hintaa ja jopa reilusti halvemmalle tuon sektorin kamoja. Nuo kuvanvakaimettomat objektiivit näyttäsivät olevan halvempia siellä thaikuissa kuitenkin. Sillä vähän ihmettelen että mikähän siinä on että nuo videokamerat ovat sitten halvempia...

Vielä D-day -11 päivää sitten pääsis lähtemään,.. ei malta...
Juu, phuketissa. Tarkemmin Kamalan alueella, jota voin todella lämpimästi suositella, olis rauhallista ja eikä vaikeita myyjiä kuten oli patong:in alueella.
Laittelen kuvia ja videota nettiin jonkin verran kunhan tästä kohmeudesta selviän...
Voihan olla että jossain etempänä korallit olis näyttävämpiä, mutta ei noissa missä me käytiin.
Esim. hotellin rannasta ovat kaikki korallit lähes kuolleet, muutamia oli vielä jäljellä.
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Vähän myöhäinen tämä tietysti on joululahjaksi, mutta menköön. Ilmeisesti on tullut oltua kilttinä:

Image

Luulisi 1.4 Teratavua kiintolevytilaa riittävän normaalikäyttöön... :wink:

Samalla tuli tilattua muutama pyöristetty IDE-kaapeli ja Scythen potkureita. Itse Gunther toimitti paketin kiltisti kotiovelle saakka. Hieman oli myös halvempaa kuin täällä kotimaassa.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Post by O.K. »

Totuus on tarua ihmeellisempää... :lol: mutta kunnioitettava "läjähän" tuossa on tavaraa. Toisessa gyntterin paketissa ei taida ihan noin paljoa kovalevytilaa olla, mutta maasta se pienikin ponnistaa.
Toista pakettia odotellessa...
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
Post Reply