Laakkosen huollon ripeys

Yleistä keskustelua

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Laakkosen huollon ripeys

Post by SecondWave »

Syttyipä kerran maanantai aamuna (noin puolitoista kuukautta sitten) Peugeotin kojetauluun valoja kuin joulukuuseen.

Siinäpä sitten soittelemaan Laakkosen pojille että huollon tarvis olisi. No pikahuoltoon seuraavaksi päiväksi aika järjestyi ja sinne auton sitten heti kiikutin. No tämä pikahuolto tarkoitti NELJÄN päivän valohoitoa, jossa ei saatu viasta mitään selville ja eikä sitä tosiaankaan oikeasti korjattua.

Sittenpä auton sain takaisin ja seuraavan viikon nilkutin autolla ja merkkivalot syttyivät ja sammuivat miten halusivat. Huoltoon soittelin ja siellä sanottiin rivien välistä luettuna että taitaa olla kuskin päässä vika (no päässä vikaa onkin mutta näkö vielä toimii).

Viikon nilkutuksen jälkeen soitin automyyjälle ja kertoilin tilannetta. Sovittiin että vien auton huoltoon takaisin heti ja saan auton käyttööni sieltä (kiitos tästä myyjälle). Näin tapahtui. Kerroin viedessäni auton sinne että vika ilmenee parhaiten kylmässä käynnistettäessä yli -20c. No siinäpä sitten odottelemaan rauhallisena miehenä korjausta.

Siinä vierähti VIIKKO ja heti perään TOINEN VIIKKO yhtään yhteydenottoa huollosta ei kuulunut ja pitkä pinnaisena en sitten itsekään soitellut kun v*tutti koko peltilehmä ja laakkonen.

KOLMANNELLA viikolla vittuunnuin ja soittelin huoltoon päin että mitä helvettiä nyt tapahtuu. Eipä tehdyistä korjauksista mitään tolkkua ottanut ja vastaus oli että eipä vikaa saada paikallistettua kun on noin leuto keli. No voi perhonen enkös vähän vihjannut huoltoon viedessäni tästä että testatkaa edes pakkasella sitä. Käytännössä autolle ei oltu tehty varmaan yhtään mitään. Sen jälkeenpä sitten muutamia päiviä kului ja jotain autolle jopa tehtiin. Konetta purettiin ja osia vaihdeltiin. Ja lopulta soitto tänään tulikin että voisihan tämän pois jo hakea. Tyynesti totesin että nytkö jo?

Auton korjaus vei sitten ainakin minusta hiukka kauan tai olen vain hätäinen nykynuori :D

Mutta nyt olen sitten tässä jännityksellä lähdössä hakemaan auto poikkeen ja katsomaan mitä merkkivaloja nyt palaa :)


-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Laakkosen huollon ripeys

Post by SecondWave »

:1offtopic
Ensimmäinen viesti jonka editointi ei kaatanut koko BBS:ä :)

pakko oli kokeilla että onnistuuko editointi vaikka kielletty on :D
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
janip
Jäsen
Posts: 25
Joined: Mon Sep 27, 2004 08:12
Location: Lieksa

Vs: Laakkosen huollon ripeys

Post by janip »

Justiisa. No ne sit vissiin koitti työkaverin autoa laittaessaan olla ripeitä! Kaveri vei autonsa pikahuoltoon jarruletkujen vaihtoon. Oli katsastusmies pyytänyt... No auto huollettiin ja matka kohti katsastuskonttoria alkoi. Mutta mutta.. kummallista kolinaa yms. oli tullut alkup. vian tilalle -> auto parkkiin ja tilanteen tarkastus. Kaikki etupyörien pultit pyöri käsin kääntämällä. :o Aika paha virhe noinniinkun minun mielestäni. Olivat luvanneet ottaa myöhemmin yhteyttä asian tiimoilta. En tiedä ovatko sitten ottaneet.
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Laakkosen huollon ripeys

Post by teme87 »

tuommoiset sähköviat (jos oli sähkövika)on vaikea tutkia jos tosissaan tapahtuu toi vika vain tietyissä olosuhteissa. mutta on kyllä pitkään laitelleet autoa. kesällä ton ois ymmärrätänyt jotenkin kun oli piiiitkät jonot huoltoon, parhaimmillaan 3 viikkoa (vw audi puolella ainakin oli).

mitä osia ne oli vaihtanut sinne?

ja tuohon janin kommenttiin pitää vastata että noitahan sattuu mutta toi on kyllä aikas paha virhe. itse kun olin koko kesän vw audi puolen pikahuollossa niin siellä yksi asentaja painotti että hommat tehdään kunnolla vaikka menisikin vähän pitempään, mutta virheitä ei sattunut.
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Laakkosen huollon ripeys

Post by SecondWave »

Autoistahan minä en ymmärrä muuta kuin ulkonäön :) Mutta vika kärryssä oli jotkin kumman venttiili tapit tai jotain :emb( Nämä "tapit" jumittivat jonnekin väärään asentoon ja näin öljynpaineet nousivat ja laskivat ja tämä aiheutti kaikenlaista. Outoa asiassa oli että "myyräni" joka vieraili huollossa minun auton ekalla huolto viikolla kertoili että siellä oli ollut samanmoinen "pösö" pukilla kone purettuna ja siitä oli sama löytynyt jo silloin, joten vika siellä käytännössä oli tiedossa. Ja kun oli tiedossa että vika tulee pakkasella niin miksei autoa testattu silloin pakkasella jotta vika olisi saatu paikannettua? Pakkoko se auto oli jättää leudompia kelejä odottamaan.


Ja kaiken tämän olisin YMMÄRTÄNYT jos olisi soitettu edes kerran ja kertoiltu tilannetta että missä mennään. MUTTA KUN EI.

Nyt Leijonat voittoon... siis kiekossa ;)

-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Laakkosen huollon ripeys

Post by SecondWave »

Noo nyt ei purnaamiseni liity juuri tuohn huoltoon vaan ihan vaan saamaani palveluun Laakkosella. Alla kirje jonka lähetin laakkoselle auton vaihto tapahtuman jälkeen:
Moi!

Tässä pari viikkoa sitten olin auton vaihto puuhissa.

Edellinen auto ostettu Joensuun Laakkosesta Timosen Aimolta. Merkkinä Peugeot 307 2004 -mallia. Se kauppa silloin aikanaan sujui erittäin hienosti, kiitos amille. Kyseisessä autossa oli pientä ongelman tynkää viime talvena. Auton huoltoon kiikutettuani meni noin 3. viikkoa kenekään ottamatta yhteyttä minuun. No lopulta minulta hermo petti ja kyselin autoni perään ja lopulta se sitten saatiin sieltä kuntoon ja takaisin tien päälle. Pitkän korjausjakson aikana sijaisautolla antamalla auttoi tuo loistava myyjä jonka kanssa kaupat olin aikoinaan tehnyt.

Näistä murheista ja huollon huonosta palvelusta huolimatta olin kovasti ajatellut vaihtaa auton uuteen vielä Laakosen Audi puolella joensuussa. Muutaman kerran siellä vierailin ja sain kuin sainkin nyhdettyä elämäänsä kyllästyneen myyjän kertomaan minulle myynnissä olevasta esittelyautosta. Tarjouksenkin sain joka todella huono verrattuna muihin tarkouksiin joita sain puhelimitse myös toisista laakkosen myymälöistä (esim. kitee). No auton vaihto hetkeksi tästä jäihin, mutta minkäs kuumeelleen mahtaa reilu pari viikkoa sitten päätin vielä kerran yrittää Audin saamista. Kävelin tähän samaiseen joensuun Audi kauppaan toivoen saavani kiinni jonkin toisen asiallisemman myyjän. Mitenkäs kävikään sama lahnahan minua palvelemaan tuli reilun tunnin myymälässä palloiltuani (varmaan ainut vapaa myyjä ja en ihmettele miksi). Nyt kohteena entistäkin kiinnostavampi A3 sportpack, huollonsijaisauto. Myyjä viitsi vastata minun kysymyksiini hetken aikaa, mutta ylitin kai viiden kysymyksen rajan ja myyjä tyytyi örähtelemään minulle ja mutisemaan itsekseen. Esimerkiksi tiedustellessani auton rikkinäisestä takavalosta ja tuulilasista oli vastauksena semmoista mutinaa että mukanani ollut kaverinikin
oli purskahtaa nauruun.

Autosta tarjouksen laskettuaan kyselin myyjältä edelleen välirahan suuruuteen vaikuttavia tekijöitä ja myyjä luetteli mm. PALKKIOJÄRJESTELMÄN ja muuta höpö höpöä. Lopuksi "ystävällinen" myyjä kehoitti minua menemään TAVIKSENA TAVALLISTEN AUTOJEN KAUPPAAN ja nyökkäsi Peugeot puolen suuntaan.

Jäi hieman huono maku, mutta siitä sitten samana päivänä kävin kilpailevassa liikkeessä ja sieltä ystävällisen palvelun saattelemana oli parin päivän päästä allani uusi auto hintaluokassa hieman yli tuota katsomaani A3:sta kuin tuo EI TAVALLISTEN IHMISTEN AUDI. Auto ei ollut sitä mitä alkuun halusin mutta YSTÄVÄLLINEN ja PALVELUALTIS myyjä sai minut kallistumaan toisen merkin autoon ja tarkemmin ajatellen ratkaisu oli täydellinen.

Mutta ensi kerralla kun(jos sellaista tulee, tuskin) tulen Audi kauppaan tai ainakaan Laakkosen "parempien" autojen puolelle, minun pitänee olla 20+ vuotta vanhempi ja ilmeisesti tuo tiliote on esitettävä jo ovesta sisään tullessa. Ärsyttävää mutta niin totta vielä nykypäivänäkin, jota suunnattomasti ihmettelen.

Mutta ehkä saatan TAVALLISTEN autojen kaupassa vielä viereilla moikkaamassa tuota loistavaa myyjää jolta Peugeot aikoinaan ostettiin.
Semmonen tarina se ja sitten seuraavana aamuna tulla tupsahti jo vastaus postiin. Kummallisen nopeasti vastattu, mutta hyvä niin:

Huomenta Petri!

Kiitos lähettämästäsi asiakaspalautteesta. Välitän ruusut Amille ja risut Audi ja Volkswagen -talon johtaja Kari Kekäläiselle. Kari on vielä tänään työmatkalla, mutta ottaa viimeistään alkuviikosta sinuun yhteyttä asian tiimoilta, jotta asia saadaan selvitettyä.

No sittenpä viikonlopun jälkeen Kari soittelikin ihmetteli kuinka näin on päässyt käymään kun ovat viime aikoina panostaneet asiakaspalveluun. :o

Noo loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen kun en Audia ottanut (niitähän on jo joka toinen auto liikenteessä) ja hyvä maku jäi kuitenkin suuhun kun asiaan reagoitiin johdon tasolla.

Mitä tästä opimme?

...aja fillarilla...
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Laakkosen huollon ripeys

Post by KimmoT »

No eipä ole Laakkonen asiakaspalvelulla loistanut. Hyvä, että palautteen olet antanut ja näyttävät jopa siihen vähän reagoineetkin, jospa ne automyyjien asenteen korjaantuisivat :>
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Post Reply