Asentelinpa GPS-paikannuslaitteiston

Yleistä keskustelua

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Asentelinpa GPS-paikannuslaitteiston

Post by Webmastaah »

Nyt mulla on varmaan ainoa Lada, jossa on satelliittipaikannuslaitteisto :>

Piti ajella monen kymmenen kilometrin testilenkki ja pari kertaa Kajaanintien nopeudennäyttötaulun ohi, että sain varmuuden että paikannuslaitteessa oleva nopeusmittari näyttää oikein. Näyttihän se ;)

Huomenna pitää purkaa reittitieto tietsikalle ja katsoa missä tuli tänään ajeltua. Ai niin, onhan siinä vielä kompassikin, että tietää mihin suuntaan on menossa.

Voi turhuuksien turhuus tuotakin laitetta...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Asentelinpa GPS-paikannuslaitteiston

Post by KimmoT »

No jo, on sitä taas Ladaan tekniikkaa laitettu :D

Itsekkin joskus appiukon kanssa olen leikkinyt yhdistelmälllä auto/GPS/läppäri, testailtiin eri softia kun mökille ajeltiin.

Oli aikas pätevä sellainen netistä saatava (pienempi versio ilmaiseksi) softa minne sai skannailla itse karttoja ja tallettaa/kohdistaa ne reittipisteiden avulla.

Toinen mitä kokeiltiin oli tuo minun GeniMapin karttaCD, siinä on GPS-mahdollisuus... Kätevästi sekin viivaa kartalle piirsi ns. On-Line kun ajeli ja reitit sai tietysti talteenkin...

Kaikenkaikkiaan tuo GPS on pätevä värkki...

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Asentelinpa GPS-paikannuslaitteiston

Post by SecondWave »

No niin kylläpä se P1 taas virittelee ,)

Minullakin kokemusta hieman tuosta GPS:stä sen sen verran että olen Benefonin puhelinta räpplännyt jossa oli GPS systeemit.

Tuo ei vaan oikein toiminut pienessä katveessa esim. autossa tai jos menit vaikka talon räystään alle :( ilmeisesti liian pienet tehot akun keston takia...

Virittelin tuosta sitten toisen GPS tietoja tekstarilla lähettän puhelimen kanssa ja tuon GPS kartta puhelimen kanssa koira tutkan, tekstarilla koiralta tilaamalla sai paikkatiedon ja näki koiran paikan suoraan kartalta ja soittamalla puhelimeen sai sitten vaikka kuunnella koiran haukkua.. heh..
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeMaukas
Amatööri
Posts: 94
Joined: Thu Sep 04, 2003 13:45
Location: Mikkeli

Vs: Asentelinpa GPS-paikannuslaitteiston

Post by MakeMaukas »

"Vasta" GPS asennettu... mites ois jääkaappi ja telkkari, uima-allas olisi jo ehkä liioittelua. Ruotsissa on näköjään tämäkin asia ehditty tehdä ensin.
http://w1.157.telia.com/~u15702187/page6.html
http://w1.157.telia.com/~u15702187/page9.html
Tuossa rakennuksessa saattaisi Suomen lakien mukaan kanta-autoprosentit ylittyä...
Suomessakin on yksi Konelan tekemä yksilö
http://www.ladakerho.net/docs/info/taka ... 07lang.jpg
http://fi.msnusers.com/LADA/ladalang.msnw
Minneköhän kyseinen yksilö lienee päätynyt?
pullo Jaloviinaa ja asbestihanskat...
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Asentelinpa GPS-paikannuslaitteiston

Post by Webmastaah »

Kas kas,

olipa hienoja limoja... Pitäisköhän lähteä ostamaan Sika-Wihoselta Gernin rälläkkä ja suunnistaa pajalle? :P
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Asentelinpa GPS-paikannuslaitteiston

Post by mrbean »

mulla on pihalla farkku mazda eli puuttuu enää sedani niin sais aikaseksi limon.
Ois varmaan ainut limo mazda suomessa! :>
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
Jukka
Jäsen
Posts: 145
Joined: Sat Dec 06, 2003 21:07

Vs: Asentelinpa GPS-paikannuslaitteiston

Post by Jukka »

No nyt tuli laitettua GPS/Navigointi Audiin. Eli bluetooth GPS ja HP Ipaq + TomTom Navigator. Hyvin toimii, kunhan vaan saa kartat ulottumaan tänne asti. Tällä hetkellä Jyväskylä-Tampere-Turku ja siitä alaspäin. Mutta näyttäähän tuo ainkin nopeuden :) jos ei muuta. No pitää lähteä etel-suomeen testaamaan tuota navigointia.
Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.
Post Reply