Retejoihin uuet ämyrit

Keskustelua kotiäänentoistosta

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Retejoihin uuet ämyrit

Post by O.K. »

Eli tietoa/kokemuksia kaivataan. Kärsiikö kaupasta ostetun stereosarjan jatkeeksi vaihtaa kajareita...? Eli siis uskaltaako teho- ja impedanssilukemiin luottaa? Äänilähdehän on Philin Huulet ja malliltaan fw-C85.

Koko setti ois syytä vaihtaa, muttakun nyt ei pysty eikä kykene; ei kuule eikä nää... Ni riittäs kun sais molemminpuolin töllöä kuulumaan jotain mökää. Toinen kajari on näet alkanut rutista melekosesti ja häiritsee jo ihan peruskäyttöäkin. Johdotuksia on uusittu ja vaihdeltu ilman mitään muutosta.
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Post by MakeS »

Pystyy kyllä vaihtamaan kun ottaa juurikin muutaman perusasian huomioon.
Eli ettei ohmit mene liian pieneksi ja kaiutin on herkkä. Vaihtamalla aivan perusperus kajarit saat suuren muutoksen aikaan koska noissa sarjoissa
kaiuttimet ovat juuri se huonoin lenkki..

Mulla olisi sulle myyrä vaikka tommoiset...


http://www.telekareliashop.fi/main.site ... le&fid=325

keskikajaria ei tartte ottaa, hintakin "sopiva".. ;)
Raili se on mun rattoni!
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Post by O.K. »

Noita ko. styrkkäreitä tuossa teijän sivuilla kävinkin jo kahtelemassa kun tilanne paljastu tällaisex.

Tähän omaan sarjaani olen ollut tyytyväinen, varsinkin kajareiden osalta. Toistoalue on mulle riittänyt wOOx-teknologian ansiosta varsin hyvin, matalaakin on tullu ihan sopivasti; kertoneeko vaatimuksistani sitten jotain, tiedä häntä
:roll:
Soittimen perässä seisoo 8 ohm ja noissa omissa kajareissaan on 6 ohmin lätkä takana. Kuuklettamalla sain teholukemia 100-130w per kanava, riippuen lähteestä. Todellisuudessa tehot on :?:

Jos kehtaat Make, ni laita vähän infoa noista kajareista, lähinnä tuo impedanssi ja liitännät millaset ne on, ni katotaan kuinka neuvotteluissa hallituksen kanssa käy.
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Post by MakeS »

Jep, mie palaan huomenna asiaan.
Raili se on mun rattoni!
Post Reply