Huoneen pintamateriaalit "kotiteatterihuoneessa"

Keskustelua kotiäänentoistosta

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Huoneen pintamateriaalit "kotiteatterihuoneessa"

Post by KimmoT »

Elikkäs nyt kun toi talon rakennus alkaa olla siinä vaiheessa että pitäis pintamateriaaleja alkaa valkkaamaan niin kyselempä kommentteja kotiteatteriin liittyen.

elikkäs takkahuoneeseen olen ajatellut jonkinmoista kotiteatterisysteemiä, jopa pistoke ja piuhat tykkiä varten kattoon vedetään :D

Kattoon tulis panelia, seinät paneli/tapettiyhdistelmällä mut mites lattia? Vaihtoehtona olis laatta ja sit parketti, kysymys onkin että tekeekö laattalattia huoneesta "soudillisesti" liian kovan vai onko tuolla mitään merkitystä kun ei kuitenkaan mitään studio-olosuhteita olla luomassa.
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Post by Petri »

Jopas pistit pahan kysymyksen! :roll:
Kaikki kun riippuu laitteista, tilan koosta, jne...
Molemmat lattiavaihtoehdot taitaa käydä ihan hyvin, jos et ihan raskasta hifihuonetta meinaa rakentaa.
Laatta voi tietenkin heijastaa korkeita ääniä hieman enemmän, mutta katto ja seinät luultavasti vaimentaa heijastuksia sitten aika nopeasti.
Ja jos niin kävisikin,että saundi olisi "kova" laattalattialla, niin sitten vain karvalankamattoa lattialle.

Minä kun olen kuljetellut laitteitani paikasta toiseen, niin tähän asti paras ratkaisu on ollut puurakenteinen huone jossa on ollut betonilattia jonka päällä muovimatto ja sen päällä paksuja "räsymattoja"
tämä tietysti puhtaasti minun laitteiden kannalta ja minun henkilökohtaisten mieltymyksieni mukaan :)
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Post by KimmoT »

Niinpä... eli kyl me taidetaan tuohon takkahuoneeseen laattaa värkkäillä, pittää sit ampua pari karhua ja kolme tiikeriä ja pistää niiden turkit kajareiden eteen pötköttämään jos pahasti heijastelee. :lol:
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Post Reply