Hello! Kohta tulee kylmä :bad ja pimeä vuodenaika

Keskustelua kotiäänentoistosta

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
Kari
Hallitus
Posts: 21
Joined: Tue Feb 15, 2005 21:33
Location: Pohjois-savo

Hello! Kohta tulee kylmä :bad ja pimeä vuodenaika

Post by Kari »

Hello!
Kohta tulee kylmä :bad ja pimeä vuodenaika jolloin ollaan sisällä... Niin kotilaitteistosta kyselisin.2+1 laitteistoa aluksi eli mitä kannattaa hankkia ja hintaluokaksi annan 2-vaihtoehtoa: 1. 200-400€ joilla pitäisi saada 2kpl "hyllykaiuttimia" & 10" subi(vaikka käytettynä)
2. 400-1000€ 2kpl kaiuttimia & 10/12" subi.
Laitteistoa pitää pystyä laajentamaan 5.1 -puolelle kun siltä tuntuu.Kuuntelutilana ~25 neliöinen huone ok-talossa.
Eikun ehdotuksia tulemaan :sungl
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Hello!Kohta tulee kylmä :bad ja pimeä vuodenaika

Post by Webmastaah »

Ensimmäiseen pakettiin kannattaisi harkita Simex:in QS-sarjaa: http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=2556, parihintaa 89 Euroa.

Itselläni on pari noita Ace Bass 2 -subin kanssa ja aika tyytyväinen olen hankintaan. Vertailin noita ostaessani esim. pari-kolme kertaa kalliimpiin Wharfedaleihin ja Sonabeihin ja kyllä nuo Simexit sitten lopulta jäivät kuunteluhuoneeseen.

Mako, Masi ja SecondWave ovat tiimistä ainakin noita käyneet kuuntelemassa eivätkä ihan huonoiksi ole haukkuneet. Yleensä kuuntelutan noita kaiuttimia ensin ja sitten kyselen demotettavan mielipidettä hinnasta. Äänen perusteella tulee yleensä arviota 200-300 Euroa/pari.

Huonona puolena noissa on magneettisuojauksen puute, eli videotykki on välttämätön noiden kanssa kotiteatterissa. 3 kappaletta noita lisää jättää vielä mukavan budjetin subille tuossa 5.1 -suunnitelmassasi.

Ace Bass 2 on myös melko mukiinmenevä subi, mutta sitä liikkuu ainakin käytettynä melko vähän nykyisin. Subissahan on 4 kpl 5 1/2":n elementtejä ja 10":n passiivisäteilijä.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Kari
Hallitus
Posts: 21
Joined: Tue Feb 15, 2005 21:33
Location: Pohjois-savo

Vs: Hello!Kohta tulee kylmä :bad ja pimeä vuodenaika

Post by Kari »

kiitos Adminille vastauksesta, mutta enää simex-ämyleihin ei ole kiinnostusta(sain myytyä kaikki 5kpl pois :glad)
Chorus 662-kaiuttimet voisi olla seuraava kiinnostuksen kohde ja niille peerles xls10 perään.
Nuista kokemuksia?
Kari Vuorinen
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Hello!Kohta tulee kylmä :bad ja pimeä vuodenaika

Post by Webmastaah »

No höh :>

Olikos ne sinun Simexit ihan vielä tuota sarjaa? Vaiko valmis viiden kajarin satsi töllön päälle tarkoitetulla keskikaikattimella? Etkös tykännyt saundista?

Minä kyllä arvelin päivittää tuon oman satsini noilla samoilla kaiuttimilla 5.1:ksi tai 7.1:ksi. Pitäisi varmaan kohta tehdä se, ennen kuin menevät ja vaihtavat mallin...

No tuo minun subi ainakin vastaa tottumuksiasi, kun et taida autossakaan ole innostunut niinkään basson määrästä kuin laadusta. Eipä kyllä xls10:kään passiivisäteilijällä paha ole.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Kari
Hallitus
Posts: 21
Joined: Tue Feb 15, 2005 21:33
Location: Pohjois-savo

Vs: Hello!Kohta tulee kylmä :bad ja pimeä vuodenaika

Post by Kari »

Olikos ne sinun Simexit ihan vielä tuota sarjaa? Vaiko valmis viiden kajarin satsi töllön päälle tarkoitetulla keskikaikattimella?
- Ne olivat vamhempaa sarjaa, sellaisia 95cm korkeita muistaakseni (4kpl & 1kpl keskikaiuttimia)

Etkös tykännyt saundista?
-Makuasiahan tämä on eli en. Siksi olenkin etsimässä vähän parempia mutta "järkevässä hintaluokassa (<1KEUR‚-)olevia joita ei heti ensi vuonna tarvitse vaihtaa...(Niin kuin autossa)

Minä kyllä arvelin päivittää tuon oman satsini noilla samoilla kaiuttimilla 5.1:ksi tai 7.1:ksi. Pitäisi varmaan kohta tehdä se, ennen kuin menevät ja vaihtavat mallin...
-Mallit vaihtuvat muutaman vuoden välein....

No tuo minun subi ainakin vastaa tottumuksiasi, kun et taida autossakaan ole innostunut niinkään basson määrästä kuin laadusta.
-Vaihdoinhan minä kesällä 8" -->10" autossakin :glad

Eipä kyllä xls10:kään passiivisäteilijällä paha ole.
-Mielessä käväisi refleksi-kotelolla rakennettuna.


<Admin edit>Pete vähän korjaili Euronmerkin jälkeen räjähtäneitä skandeja</Admin edit>
Post Reply