Page 2 of 3

Posted: Fri Aug 10, 2007 06:35
by Webmastaah
Muistahan irroitella laitteet hitsauksen ajaksi, ettei käy huonosti...

Itse käytin paine-Nissania katsastustarkastuksessa paikallisella autokorjaamolla ja sanoin, että tekevät pakokaasutestin ja jarrutestin. Rahanahneuksissaan keksivät sitten, että pohjassa olisi muka ollut ruostetta ja se piti ehdottomasti hitsata mitään minulta kysymättä, vaikka edellisessä katsastuksessa ei oltu sanottu mitään ja auto oli ollut tallissa siitä lähtien.

Oli muuten näkemisen arvoinen ilme tyypillä, kun kysyin, että otitteko varmasti akunnavat irti kaikista 5:stä akusta ennen hitsausta, ettei mitään vaan mennyt rikki... :shock:

Tuli kyllä vaikka minkälaista hätääntynyttä soperrusta tyyliin että akku toimii kondensaattorina jne. jne... Näytti tyyppi, että olisi ollut mieluummin jossain muualla.

Hyvin oli hiljaista poikaa ja vieressä seurasi kiltisti, kun yksi kerrallaan sammuttelin ja käynnistelin vahvistimet (8 kpl) ja niinhän se tietysti kävi, että yhdestä ei kuullut pihaustakaan. Jätin tosin sanomatta, että kyseessä oli juuri se vahvistin, jossa oli herkkyysruuvin potikka irti... :wink:

Arvatkaas menenkö seuraavan kerran tekemään pakokaasutestiä tuohon huoltoon?

Posted: Fri Aug 10, 2007 19:22
by msmura
Kyllä otin kaapelit irti... tosin otin kaikki vehkeetkin päävirtakaapelia lukuunottamatta. Maanantaina menee Uno pajalle hitsattavaksi. Huomenna varmaan töräytän tuossa Fordissa johon viskasin kamat konttiin... Huomasin koteloa siirtäessä että ei oikein pakkeli kestä tuossa portissa kun oli jo sauma auennut vaikka ei ole paljon edes kokeiltu... Noo joutuu sen kotelon jokatapauksessa vielä aukaisemaan muutenkin että saan tehtyä sen pienennys operaation eli viritystaajuuden noston lähemmäs oikeaa ajatellen tuota Unoa....

-MIKA-

Posted: Tue Aug 14, 2007 16:25
by msmura
Nyt olis sit Unossa leima päällä... suuri kiitos ja kumarrus Makolle joka käytti auton puolestani Nurmeksen katsastus asemalla , jonne en olisi itse päässyt töiden takia.
Nyt alkaa sit kevyet pohjatyöt ja sit väri pintaan , teippaukset ja kotelon uudelleen viritys ja muut laitteet kiinni... eiköhän finaaleissa jo hieman isommalla lukemalla.... toivottavasti.....

-MIKA-

Posted: Sun Sep 16, 2007 08:13
by msmura
Eli ensiesiintyminen on nyt suoritettu. Lupaavalta näyttää, menihän jo 145 rikki. Seuraavaan kisaan mennessä on työlistalla : paksummat kaiutin kaapelit (16mm2) sekä hieman kotelon viritystaajuuden nostoa. Toivotaan että niillä muutoksilla saadaan se 146 rikki... pikkuhiljaa ylöspäin olis tarkoitus hilata, mutta se maaginen 150 taitaa jäädä rikkomatta näillä vehkeillä. Ens vuonna sit laitetaan se tavoitteeksi.

-MIKA-

Posted: Wed Sep 19, 2007 18:43
by msmura
DD meni suraksi : ( R.I.P. .....
Huomenna on tulossa uus elementti ja pääsen taas jatkamaan testejä... nyt hieman varovaisemmin sitä viritystä hakemaan ; )

Laittelen taas juttua jos aihetta ilmenee.

-MIKA-

Posted: Thu Sep 20, 2007 19:21
by msmura
"uusi" elementti on nyt tallissa ja varmaan viikonlopun aikaan saan siitä ensimmäiset töräykset. Samalla vaihdan liukumäkiportin Aeroporttiin ja kokeilen mikä on vaikutus. Laittelen tänne sit lisää infoa... Isoja tuloksia en edes odota kun meinasin ajella elementtiä ensin varovasti yhdellä päätteellä ja isompaan kuormaan, ettei mene sekin suraksi.... muuten loppuu rahat ; )

Posted: Thu Sep 20, 2007 20:30
by MakeS
muuten loppuu rahat
Eihän se ole harrastus eikä mikään jos ei mene kaikki rahat..

Joskus tulee kyllä mieleen että olisi kiiltokuvien vaihtokerhon voinut perustaa...

Posted: Tue Sep 25, 2007 19:52
by msmura
Fiatin kontissa on nyt uusi kotelo joka varustettu Atomicin 12" elementillä ja 6" Aeroportilla. Ekat testit lupaavat hyvää... testeissä vain toinen pääte ja lukema jo muutamaa kymmenystä edellisestä ennätyksestä... Hieman on ehkä kotelon vireessä vielä säätämistä... Toivotaan että sais sitä lukemaa seuraavissa kisoissa hieman enemmän kuin viimeksi ja että kestäis nyt kaikatin kasassa.

-MIKA-

Posted: Wed Oct 03, 2007 13:15
by msmura
Pientä hienosäätöä on tehty ja tulos on edelleen nousu suuntainen...
Toisen vahvistimen lisäyksen myötä vaan tulin huomanneeksi että nyt loppuu virta lankulta.

Kaapelihäviö on 2 voltin luokkaa eli lisää paksua virtakaapelia tarvitaan.

Huonoimmillaan jännite putosi burbissa 8,5 volttiin vahvistimella!!!
Eipä ihme jos ei oikein lukemaa tule.

Kokeilen tehdä vielä pieniä viilauksi ennen seuraavaa kisaa niin katsotaan sit siellä mihin ylletään...


-MIKA-

Posted: Wed Oct 03, 2007 13:57
by uuniperuna
Tunkaset sinne 75 neliöistä jöötiä menemään niin kaippa se sitten jo riittäs. Mikäs siellä nytten menee?

Posted: Wed Oct 03, 2007 14:13
by Webmastaah
Taitaapi olla juurikin nyt sitä 75:sta tuo poikien piuha. Pari kolme vetoa samaa rinnalle lisää, niin eiköhän tokene,,, :wink:

Ihme, kun ei noilla jännitteillä ole vielä sylkäissyt liikkuvia pihalle vahvistimista...

Posted: Wed Oct 03, 2007 18:21
by msmura
Juu... näin juuri kuin Pete kertoi. Siellä on nyt 1 kpl 70mm2 kaapeli ja huomenna pitää ottaa kaapelia lisää ja vetää toinen rinnalle ... ainakin nyt aluksi.

Maadoitus puoli pitää kans vielä tupla tarkastaa ettei siellä ole hämminkiä...

Virtaa menee jo aika kivasti ... hyvä,hyvä...

Tämänhetken lukemista sen verran , että maaginen raja on 1,2 Db:n päässä...
Mutta sinne on kuitenkin vielä tuskainen tie.

-MIKA-

Posted: Thu Oct 04, 2007 18:48
by Webmastaah
Tässä muutama kuva mallin vuoksi piuhanvedosta:


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Ei kai poijat nyt meinaa vähempää piuhaa vetää? :wink:

Posted: Thu Oct 04, 2007 20:10
by MakeS
Alko oikeesti hirvittämään!

Eipä ihme että nuita db autoja kärtsää sillontällön...

Posted: Fri Oct 05, 2007 13:22
by uuniperuna
Mitenkäs tuo näyttää siltä, että kun piuhat ovat vedetty niin nuita läpivientejä ei ole suojattu millään tavalla? Rälläkkä vaan viehunu tuossa palkin kohdallakin hytinpuolella. Mutta mitäpä se haittaa jos siellä vähän on tuommoista terävää reunaa metallissa, kun siellä ei tuon enempää kaapeliakaan kulje. Ei ole mitään vaaraa ottaa oikareita tuossakaan missään kohtaa.... :D