Vähänkö olin pudota penkiltä...

Painetta !!!

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vähänkö olin pudota penkiltä...

Post by Webmastaah »

Lueskelin tuossa TermPro:n painefoorumia ja siellä joku jamppa kyseli kaikkein tehokkainta vahvistinta autoonsa. Vastaukset olivat jenkkityyliin rokkaria yms. isänmaahypetystä. Lönkky meni sitten vastaamaan että SPL Dynamicsin EXT-6000DRM.

Ei siinä oikeastaan mitään, on varmasti tehokas vahvari mutta sitten sattui silmääni Lönkyn oma allekirjoitus:

<CLIP>
Loudest 3 woofer car on the planet
172,8dB
European Champion 01,02,03
DeathMatch Record Holder 167.5dB
[glowred]12xSPL Dynamics EXT-6000DRM AMPS[/glowred]
3xDD9915DVC Woofers
1xToyota Timangi (the silence)
</CLIP>

12 kpl:tta moisia vahvistimia kolmelle subille, eli neljä sillattavaa 6kW:n lankkua! :o Pikaisesti laskettuna siis 24 kW per subi... :> :>

Eiköhän sillä Digital Designsinkin kalvot jo vähän lepattele :glad

Tok tok! Hulluja nuo suomalaiset :P
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Vähänkö olin pudota penkiltä...

Post by KimmoT »

Ei prkl! No jo syötetään subeille löylyä :> Kyl kait noilla jonkinmoisen paukkeen saa aikaiseksi... Saa nähdä millainen kilpailukausi tuolla painepuolella kehittyy tälle vuodelle...
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Vähänkö olin pudota penkiltä...

Post by Mako »

Kyllä on jenkeille taas ajattelemisen aihetta kerrakseen nuilla lukemilla ja kw määrillä. Taitaa taas olla niin että jenkit kakkosenna ja alkaa puolustelu omista laitteista. Mutta ei voi mitään Lönkky osaa.
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Vähänkö olin pudota penkiltä...

Post by MakeS »

..mä mitään ymmärrä..

nimimerkki 210w monona subille ja alimmat ihan kivasti kouraisee... ;)

PS. Painakkee kalloon PRKLN hivistit, mie en meinoo teijän takii öitänni valavoo..!! Koirakkii ulvoo hullunna ja tassit kupinalla pärissöö!!!!

Sorry Pete, vapaata lainausta ja väritystä... :>

ps. Voisit tässä foormilla jakaa tuon kokemuksen kanssamme??? eh.. *reps*
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Vähänkö olin pudota penkiltä...

Post by Webmastaah »

Juu, pitänee kai tuota tapahtumaa vähän valotella.

Oli synkkä jä myrskyinen yö... tai oikeastaan aika tavallinen ilta vuonna -99, kun poikien kanssa saimme Nissanin ekan kerran soimaan painepaketilla. Läheskään kaikki roippeet ei vielä olleet kiinni, oisko ollu 3 subia ja ehken kilowatti tehoa. Kello ehti jo pyörähtää iltakymmenen pahemmalle puolelle kun pistimme laitteet tulille ja beissilevyn soimaan. Siinä sitten ensimmäisiä nuotteja etsittiin, itse olin auton ulkopuolella, Makosta en muista missä oli, Höpelö oli ainakin soittimen varressa ja joku toinen ehkä kyydissä. Muistelen että Kärkkäinenkin oli kyseisenä hetkenä messissä ja saattoi siinä oli pari muutakin.

Noh, joka tapauksessa naapuri siinä sitten poltti proppunsa siihen järjettömään luukutukseen, tulla viipelti aamutossut jaloissa pyörien meille ja lausuhe nuo legendaariset sanat "Painakkaa pahkaanne hiVististit, minä en meinaa öitäni teidän takia valavoo". Sätkyili siinä hetken edes takaisin niin että sätkäpussi tippui taskusta. Höpelö siinä vähän aikaa katseli autosta ja ruuvasi sitten ikkunan auki, kun ei kuullut mitään eikä nähnyt muuta kuin naapurin aukovan suutaan. Ei sitten muistanut ensin hiljentää mankkaa ja sepä olikin sitten viimeinen pisara naapurille. Siinä vaiheessa kyllä varmaan heräsi jo vähän pitemmältäkin porukkaa. Saimme tilanteen kuitenkin rauhoittumaan ja naapurikin lähti aamutossut lonksuen kipittelemään kotiin...

Seuraavana päivänä jatkoimme päivän aikaan virittelyä ja saimme toisen kilowatin mukaan peliin, elementtejäkin oli jo kaikki kuusi käytössä. Habakin pisti kädet korvilleen viisi metriä auton etupuolella ekassa töräytyksessä ja talon kattopellit saivat räminästä päätellen mukavasti liikettä. Tällä kertaa ei naapurikaan ehtinyt hätiin. Tyytyväinen ilme alkoi kertyä virittelijöiden naamalle.

Seuraavana viikonloppuna auton käyttäytyminen alkoi olla jo vähän hanskassa joten siitä sai jo enemmän iloa irti. Samaisen naapurin vaimoke siinä sitten kampeutui meille ja loihe sanomaan "Meillä maa tärisee ja koirat tulee hulluksi! Sinä oot ihan kaheli! Minä soitan polliisit". Mitäpä siihen oikeastaan lisäämään, asian ydin tuli kyllä selväksi. Matkaa naapuriin on kuitenkin reilu 50 metriä ja välissä yksi tyhjä tontti. Oisko pitänyt ilostua ja sanoa "Elä ihmeessä, saanko tulla kuuntelemaan teidän pihaan?". Jätin kuitenkin sanomatta ja poliisejakaan ei tullut, joten jälleen kerran asia jäi siihen.

Vuonna 2000 kun autoon tuli neljä akkua ja kuusi kilowatin digiä, päätimme yhteistuumin siirtää nuotinhakureissut läheiselle soramontulle ettei viimeinenkin naapurisopu olisi mennyt. Ei ole muuten naapuri viiden vuoden jälkeenkään innostunut tervehtimään, oisko vieläkin vähän näreissään :P
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Vähänkö olin pudota penkiltä...

Post by MakeS »

:glad

Kiitos makoisista nauruista... LOL.. :grins

Arvostus menee mutta maine kiirii..

Kuten YleX:llä Peltsi kertoi että Kotiteollisuus orkesterin Hynynen oli huomannut että jätkät oli taajuuksilla puhuneet herrasta huonoa joten Hynynen
oli asiasta maininnut: "Ei siinä mitään, puhukaa vaan,
pysyypähän nimi mielessä"...


Raili se on mun rattoni!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Vähänkö olin pudota penkiltä...

Post by SecondWave »

:D LOL

Ovatpas pitkävihaisia nuo naapurit...
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
Post Reply