Eilen sain vihdoinkin asennettua civicin etuperään lukon paikalleen. Lukko on Phantom Gripin valmistama, kitkalla ja jousilla toimiva alkuperäiseen lukottomaan perään lisättävä osa. Valmistajan osanumero on 902-GOLD, ja on tarkoitettu seuraaviin Hondan malleihin: Honda Civic, CRX, Accord ja Del Sol. Tilasin ensin epähuomiossa osanumeron 901-GOLD, mutta kyseinen osa ei käynyt civickin perään. Tuo 901-GOLD lukko on nyt myytävänä, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan, Kyseinen osa käy valmistajan mukaan mm. Honda CRV ja Prelude -malleihin.
Kuvassa perä purettuna, vieressä perään laitettava lukkopala 902-GOLD.
Lukkopala laitetaan paikoilleen sivusta.
Kun pala on paikoillaan, otetaan kuljetussuojukset pois. Nyt lukko on aktiivisena ja toiminnassa.
Perämurikka kasattuna lukko paikallaan. Lukko näkyy puoliksi rattaiden alta.
Perä takaisin paikallaan lukon kanssa. Tässä vaiheessa lukon olemassaoloa ei enää voi nähdä mutta sen voi kokea [/img]
Honda Civic -91 4x4
Moderator: Moderaattorit
Etujarrut olivat vuoden seisomisen jälkeen pahasti jumissa ja herkistely ei tuottanut haluttua tulosta. Satuloiden männät olivat aika lailla ruosteessa ja haluttuun lopputulokseen pääsemiseksi kaikki liikkuvat osat piti uusia. Uusilla osilla kasatut jarrusatulat näyttävät hyvältä ja mikä tärkeintä, liikkuvat todella herkästi.
Honda Legend -91
Honda Civic 4WD -91
Honda Civic 4WD -91
Pakoputkiston uusimisprojekti tuli ajankohtaiseksi kun pakoputki katkesi taka-akselin ylityksen kohdalta muutama viikko sitten. Lähetin Marteliukselle poikki menneen putkiston malliksi ja vajaan viikon päästä siitä sain Matkahuollolla uuden putkiston osat. Uusi putkisto on 2 ja 1/4" halkaisijaltaan ja sisältää etuvaimentimen ja takavaimentimen. Hankin samalla putkistoon myös uuden läpivirtaavan katalysaattorin.
Putkiston kokoaminen oli helppoa, koska osien mallina oli käytetty alkuperäistä pakoputkistoa.
Yhteen hitsatut osat muodostavat hyvin läpivirtaavan kokonaisuuden. Yllättävää kyllä, putkisto on kohtuullisen hiljainen vaikka kaikki osat ovat läpivirtaavia.
Ulostuloksi jätin pelkän huomiota herättämättömän 2 ja 1/4" putken pään.
[/img]
Putkiston kokoaminen oli helppoa, koska osien mallina oli käytetty alkuperäistä pakoputkistoa.
Yhteen hitsatut osat muodostavat hyvin läpivirtaavan kokonaisuuden. Yllättävää kyllä, putkisto on kohtuullisen hiljainen vaikka kaikki osat ovat läpivirtaavia.
Ulostuloksi jätin pelkän huomiota herättämättömän 2 ja 1/4" putken pään.
[/img]
Honda Legend -91
Honda Civic 4WD -91
Honda Civic 4WD -91