Hyviä 5 * 7 olemassa?

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
Jupe
Amatööri
Posts: 61
Joined: Sat Jun 18, 2005 19:34
Location: Joensuu

Hyviä 5 * 7 olemassa?

Post by Jupe »

Onko hyviä viiskertaaseiskoja edes olemassa? Tossa riisissä kun on sellaiset alkuperäisinä.
No risk, No fun!
User avatar
simop
Hallitus
Posts: 47
Joined: Thu Sep 04, 2003 20:56

Post by simop »

Tuskin ainakaan kovin montaa, mutta näppäränä kaverina (tai sellaisen tuntevana :) ) teet sen orkkisreiän peitoksi vesivanerista tai MDF:stä adapterin ja laitat siihen hyvän viisvartin tai kuuspuolikkaan. Näin tehtiin aikanaan pikkuveljen entiseen Mondeoon, ja vanhojen elementtien soundia ei tullut ikävä. Samalla tuli tiivistettyä adapterin sovitus asennuspintaan mikä ei ainakaan huonontanut sointia. Kyseessä ei ollut edes mikään "hifiasennus", vaan viisvarttiset kaksitie-elementit etu- ja takaoveen.

Ainakin minun varovainen vinkkini on että vaihdat vaan reippaasti kaiuttimien muotoa, et varmasti kadu ja vaihtoehtoja on x potenssiin n kertaa enemmän...
Eastaudio ry:n pj
User avatar
Jupe
Amatööri
Posts: 61
Joined: Sat Jun 18, 2005 19:34
Location: Joensuu

Post by Jupe »

näin minä olin sen ikäänkuin ajatellutkin. :)
No risk, No fun!
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Post by msktv »

Tuo muuttaminen on ihan hyvä idea.
Mutta esim DLS:ltä löytyy koaksaalina 5x7 ja sitten rainbow SLC 238 on 5x7 2-tie erillis-sarja, mutta en sitten tiedä miten hyvä nuo on.
Ja varmaan muiltakin merkeiltä löytyy kun vaan hiukan etsii.
User avatar
msktv
Jäsen
Posts: 127
Joined: Thu Feb 26, 2004 16:16
Location: Kuopio
Contact:

Post by msktv »

Tuo muuttaminen on ihan hyvä idea.
Mutta esim DLS:ltä löytyy koaksaalina 5x7 ja sitten rainbow SLC 238 on 5x7 2-tie erillis-sarja, mutta en sitten tiedä miten hyvä nuo on.
Ja varmaan muiltakin merkeiltä löytyy kun vaan hiukan etsii.
Post Reply