nahkaa?

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
tpak
Amatööri
Posts: 63
Joined: Tue Aug 15, 2006 15:20

nahkaa?

Post by tpak »

tietäiskö joku saako jostain sellaista notkeaa ja taipuisaa
keinonahkaa verhoiluun ? tarkoitus olis sellaisella verhoilla midbasson kotelot.
metallia, kansalaiset
User avatar
simop
Hallitus
Posts: 47
Joined: Thu Sep 04, 2003 20:56

Vs: nahkaa?

Post by simop »

Kysypäs Sivoselta DLS:n nahkaimitaatiota. Värejä on useampia ja venyy huolellisella asennuksella aika erikoisiin muotoihin. Katso vaikka tapahtumakuvista kuvia minun entisestä Carinasta, siitä vihertävän harmaasta. Ovikotelot ja kojelauta on verhoiltu kyseisellä tavaralla. Liimassa ei sitten kannata käydä säästämään, voi muuten joutua tekemään uudemman kerran. ContiSecurea Kumipörssistä, eikä korkkaa irti kovemmallakaan helteellä. Vinkkejä käyttöön voi kysellä minulta tai Sivoselta, Makelta minäkin aikanaan niksit opin...
Eastaudio ry:n pj
User avatar
tpak
Amatööri
Posts: 63
Joined: Tue Aug 15, 2006 15:20

Vs: nahkaa?

Post by tpak »

joo että sen joutuu liimaamaan, noissa itsessään ei ole mitään liimapintoja ?
metallia, kansalaiset
User avatar
simop
Hallitus
Posts: 47
Joined: Thu Sep 04, 2003 20:56

Vs: nahkaa?

Post by simop »

Joo, kyllä joutuu liimaamaan, en ainakaan ole kuullut mistään "tarrakeinonahasta". Ei ole loppujen lopuksi paha homma, mutta jos ei ole koskaan nähnyt tai kokeillut kyseistä operaatiota, se on tehtaan takuu, että perseelleen menee.

Yksi perusjuttu, joka yllättää aloittelijat: Pohjatyöt! Pohjat kannattaa tehdä niinkuin aikoisi maalata ne, eli aika hyvin. Ohut vinyyli ei kovin paljon anna anteeksi jos sen alle jää minkäänlaisia patteja. Pienet kolot ja pakkelin huokoset ei tietenkään haittaa, mutta loivemmat muotovirheet paistavat varmasti läpi. Sivonenkin varmaan muistaa, kuinka teetti töitä, kun minun vanhemman Carinan ekan kojiksen ekan verhoilun liimaan jäi siveltimen karva. Sehän jäi koholle! Meni se roskikseen muutenkin, mutta opetti paljon *)

En minä pelotella halua, kyllä se verhoilu onnistuu kun rohkeasti ryhtyy töihin. Niin minäkin olen tehnyt jo monta vuotta. Välillä tulee sutta ja joskus onnistuu paremmin. Vinkkejä ja apua saa ja pitääkin kysyä alussa niin oppirahat jäävät pienemmiksi... :)
Eastaudio ry:n pj
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Re: nahkaa?

Post by Jarkko »

NULL wrote:tietäiskö joku saako jostain sellaista notkeaa ja taipuisaa
keinonahkaa verhoiluun ? tarkoitus olis sellaisella verhoilla midbasson kotelot.
Ainakin Joensuun keskustasta löytyy sellainen kauppa, kuin Wälly. Siellä on keinonahkaa ja muutakin verhoilukangasta hyllyssä. Tuo kauppa sijaitsee siinä keskustan P-talossa. Toki DLS:n nahkaa saa Maken Audiosta. :D
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
AMI80
Noviisi
Posts: 2
Joined: Fri Nov 24, 2006 23:45
Location: Lieksa

Post by AMI80 »

Kyllähän tuo perinteinenkin keinonahka antautuu lämmöllä.
Itse päällystin subikotelon ja aika vaativa muoto oli.

http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... hoiltu.jpg
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Post by Mako »

No jo on ami täräyttäny tyylikkään kotelon, itellä toi nahkahommeli on vielä kokematta mutta jospa sitä seuraavaan rohkenis kokeilla. :D Eikun jatkoa vaan samaan malliin niin hyvä tulee.
Post Reply