Page 6 of 6

Posted: Tue Feb 12, 2008 18:03
by Mako
Moi. Aika niukanlaisesti löytyy parametrejä noilla tiedoilla. Nakkaas linkkiä millanen elukka kyseessä, vois laskeskella sit vaikka ja hiukka jelppiä.

Posted: Tue Feb 12, 2008 19:25
by juho99
Mako wrote:Moi. Aika niukanlaisesti löytyy parametrejä noilla tiedoilla. Nakkaas linkkiä millanen elukka kyseessä, vois laskeskella sit vaikka ja hiukka jelppiä.
http://www.enaa.com/oddelki/avtoMedia/i ... 250__25_cm

(tollane ois kyseessä)

Posted: Tue Feb 12, 2008 19:36
by Webmastaah
Eipä ainakaan minulle sattunut tuolta sivulta elementin parametreja silmään, jotan laskemisesta ei taida tulla mitään noilla tiedoilla.

Vaihtoehdoksi jäänee maahantuojan/jälleenmyyjän/jonkun muun vastaavan tahon puoleen kääntyminen, kotelon arvaaminen tai sitten testaaminen isoa koteloa pienentämällä.

Viimeinen vaihtoehto ei liene ihan poissuljettu, jos vaan löydät jonkun vanhan kotelon ja rupeat pienentämään sitä tunkemalla koteloon esim. kakkonelosen pätkiä tai jotain muuta tavaraa ilmatilan pienentämiseksi kunnes saundi alkaa miellyttää. Vaimennusainetta ja suuntausta kannattaa myös muutella.

Refleksikotelo onkin sitten tuolla periaatteella sen verran haastava projekti, että kannattaa jättää suosiolla myöhemmäksi.

Ja autolla EI sitten ajella metriäkään kakkosnelosenätkiä sisältävän irtokotelon kanssa, vaan säätö tapahtuu ainoastaan autotallissa. Sopivan kotelokoon ja suuntauksen löydyttyä sitten oikean kokoinen kotelo tukevasti tehtynä ja tukevasti kiinnitettynä autoon kiinni.

Posted: Tue Feb 12, 2008 22:59
by Masi
Eipä löytyny netistä apuja, kokeilin kahlata läpi kaikki sivut mitä silmään osui. Onko sulla pakkausta ja asennusohjetta elementille? Yleensä niissä on kerrottu suositus kotelon koolle ja elementin parametrit, joilla saadaan laskettua oikea kotelon koko omaan mieltymykseen. Laita tietoja tänne jos löytyy niin lasketaan kotelon koko.