Subbarikotelon teko

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

User avatar
Masi
Hallitus
Posts: 187
Joined: Fri Jun 18, 2004 11:23
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Subbarikotelon teko

Post by Masi »

"asennukset kun on mitä on" Joo niin on minullakin :) Enkä häpeile tunnustaa että on abiko liittimillä äkkiä kasattu yläpää paikoilleen. Purukumi on ainut mitä en ole kokeillut kiinnityksiin :glad Eiku demoja kuuntelemaan ja ääntä ihmettelemään. Kannattaa rohkeasti vaan tulla kysymään ja kuuntelemaan, se on parasta antia mitä tässä harrastuksessa saa. Eikä niitä demoissa saatuja oppeja saa mistään kirjasta tai sivustolta, omin korvin kun kuulee ja omin silmin näkee niin se on eri juttu se!!!
User avatar
tpak
Amatööri
Posts: 63
Joined: Tue Aug 15, 2006 15:20

Vs: Subbarikotelon teko

Post by tpak »

ai ettei taakse ollenkaan kaiuttimia ? eikös se kuulosta huonolle jos ääntä tulee vaan edestä. eihän takapenkkiläisetkään kuule mitään jos sielä ei ole kaiuttimia :?
metallia, kansalaiset
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Subbarikotelon teko

Post by Webmastaah »

ai ettei taakse ollenkaan kaiuttimia ?
Mä näkisin, että sä tpak olet nyt asian ytimessä... En nyt äkkiseltään muista, että yhdessäkään EastAudion demoautossa olisi takakaiuttimia. Syystä siitä, ettei niistä ole kuin haittaa äänelle.

Takapenkillekin kuuluu kyllä etukaiuttimet riittävän hyvin, istuin viime lauantaina Masin takapenkillä ja ihan kuunneltavaa toisto oli. Ainakin parempi, kuin räkäiset 6x9:t rääkymässä 10 sentin päässä korvista.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Subbarikotelon teko

Post by Jarkko »

ai ettei taakse ollenkaan kaiuttimia ? eikös se kuulosta huonolle jos ääntä tulee vaan edestä.
Minusta se kuulostaa luonnolliselta, että ääni tulee edestä. Et kai sinä konserttiin mennessäkään käännä selkää orkesterille.
Autohifin tavoitteena on saada streokuva eteen, kojelaudan päältä tulevaan ja takakauittimet vain sotkevat tätä asiaa.
Eri asia on sitten multimedialaitteistot, jossä käytetään takakauttimia 5.1 järjestelmässä.
eihän takapenkkiläisetkään kuule mitään jos sielä ei ole kaiuttimia :?
Huonokuuloisia matkustajia sulla, jos ei auton kabiinissa taakse kuulu etukaiuttimet.. :P Tila ei kuitenkaan mikään valtaisa ole, joten ihan hyvin ne etukaiuttimet kuuluu taakse. Itselläkään ei vuosikausiin ole ollut takakaiuttimia..
Toki, jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa, mutta jos tahdot tietää autohifiä hieman ennemmän harrastaineiden mielipiteitä, niin kannattaa jättää ne takakaiuttimet kaupaan, ja ostaa hieman parempi erillisarja eteen.
Niin, ja demoja saa halutessaan multakin, jos Joensuussa vaikutat.. ;)
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
User avatar
tpak
Amatööri
Posts: 63
Joined: Tue Aug 15, 2006 15:20

Vs: Subbarikotelon teko

Post by tpak »

aha. no sanokaas sitten mikä olis hyvä erillissarja eteen, mikä soittaa midbassotkin ? niin ja mielellään ei kovin kallis :) niin, joensuussa sitä ollaan joten demot olis poikaa ?
metallia, kansalaiset
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Subbarikotelon teko

Post by Webmastaah »

No nyt alat puhua asiaa ;)

Nykyisten erillissarjojen hyvyydestä en uskalla sanoa juuta enkä jaata, koska olen itse jämähtänyt 90-luvun puoliväliin. Sivosen Make onkin jo sattuvasti sanonut erkkasarjastani: "Infinity, my ass!". Muut tiimiläiset voivat kyllä kertoa referenssinsä tähän.

Ehdottele ajankohtaa, niin pidetään pieni tiimitapahtuminen Masin, minun ja ehkä Jarkonkin kanssa jossain huoltsikalla ja kuunnellaan autoja...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Masi
Hallitus
Posts: 187
Joined: Fri Jun 18, 2004 11:23
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Subbarikotelon teko

Post by Masi »

Riippuu siitä mikä on kallis? Itse olen ollut tyytyväinen Res Audion mideihini, potkua riittää eikä tarvitse mitään mielettömiä tehoja toimiakseen. Se mikä on huolehdittava erityisesti asennuksessa on kunnollinen kiinnitys, painavat pari kiloa kipale joten ovipahvin varaan ei parane jättää. Itselläni on versiot mitkä ei oikein sovellu 2-tie settiin,jos sellaista ajattelit, mutta elementistä on saatavilla myös 2-tie setti versio. Hintaa elementeillä oli jotain 200 luokkaa. Makelta vois löytyä vielä hyllystä pari jos en väärin muista. Siihen sit joku hyvä perus disse ja suotimet niin se olis siinä. Tämä on vain minun mielipiteeni midistä. Laittakaas ehdotuksia muutkin peliin!!
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Subbarikotelon teko

Post by Jarkko »

Mihin hintaan pitäisi saada erillissarja, ja minkä kokoinen?
Jos oveen olet tekemässä niin suosittelen 6,5 erkkasarjoista vähän hinnasta riippuen niin Focal Access, DLS MS6A tai tuo Masin mainitsema Ressin midi+ disu.
Tässäkin asiassa kannattaa muistaa, että halvalla ei saa hyvää, ja etukaiuttimet ovat kuitenkin todella tärkeä lenkki haettaessa hyvää ääntä.
Voisihan sitä joku ilta tsekata tuota sun autoa, kahvitella ja kuunnella musaa.. ;) Oman auton kuuntelu saattaa olla taas niin ja näin, jos pistän ovet palasiksi, mutta Masin autoa kuuntelee ihan mielellään.. ;) :bounce
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: Subbarikotelon teko

Post by O.K. »

Ihan peruserkkasatsina toimii Peerlessin 2-tiesarjat. Itellä autossa puoltoista sarjaa ja ihan passelit on mulle ainakin nykyiseen settiin. Hinnat on näköjään vähän noussu siitä mitä minä ne hommasin, mutta ei vielä mielestäni oo pahat.
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
tpak
Amatööri
Posts: 63
Joined: Tue Aug 15, 2006 15:20

Vs: Subbarikotelon teko

Post by tpak »

olen tuossa säädelly ja väännelly ja tullut siihen tulokseen jos vähän ostais parempaa tavaraa. mitä ootte mieltä tälläisistä jos laittais:
SPL Dynamics S-4006 vahvariksi,
Focal Access 165 A1 tai Focal Polyglass 165 V1 eteen,
Rainbow Hammer 12" refleksikotelossa taakse.
metallia, kansalaiset
User avatar
Masi
Hallitus
Posts: 187
Joined: Fri Jun 18, 2004 11:23
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Subbarikotelon teko

Post by Masi »

Vaikuttaa asialliselta paketilta. Ainakin subista olen kuullut pelkkää hyvää!! Toimii kuulemma erinomaisesti juuri omassa kotelossaan. Vahvistimessa on riittävästi voimaa tuon setin pyöritykseen, uusista spl-dynamics:eistä ei ole henk.koht kokemusta, mutta luulisi niiden olevan vähintään entisellä, hyvällä hinta-laatu tasollaan. Joten ei muuta kun settiä hankkimaan. Muista johdotukset!! Niihin saatkin uppoamaan rahaa niin paljon kun ikinä haluat :) Vaikka et kalleimpia ostaisikaan niin varaudu kuitenkin reiluun sataseen piuhojen osalle, tämä siis jos ei ennestään löydy kunnollisia johtoja.
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: Subbarikotelon teko

Post by O.K. »

Mistään noista tuotteista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta hyvin näyttää ainakin tuo SPL:n vahvari ASTM:n testissä pärjänneen; olet tainnut lehden lukea :)
Itseänikin kiinostas tuo kyseinen vahvain, muttakun peijakas on tuota rahanmenoa ilman vahvarikauppojakin...
Anyway, ehdottamasi setti näyttää ihan hyvältä.
Piuhoituksen lisäksi huomiota kannattaa kiinnittää myös muuhun asennukseen: tukevuus, vaimennus, jne.
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Subbarikotelon teko

Post by MakeS »

Muusta mä mitään tiedä mutta, uusi Jarkko Martikainen ja sen eka kipale, kuulostaa yhtessä Seatissa aivan järkyttävän hyvälle..

Sanomattakin selvää että Hammeri tehdaskotelossaan huokailee takapaksissa, voi olla muuten ihme järkytys tilatoistoon siinä vaiheessa kun subi menee ihan kellariin asti..ko biisissä nimittäin subin fyysisen olemassa olon huomaa vain muutaman kerran mutta tilan välittyminen.. noh ken haluaa sen kuulla, ottakoon yhteyksiä..

Toki entiseen GZ kombinaatioon versus jouduin tiputtamaan tasoja 10 napsua alaspäin joka hämmästytti kuorman noustessa reilusta yhdestä neljään eli varsin herkkä veikko on tämä hurrikaani..Ja potkii vallaan perkeleesti esim. Mighty44:sta kuunnellessa.Ehdottomasti paras hinta/laatusuhde kuulemistani subeista.
Raili se on mun rattoni!
User avatar
uuniperuna
Jäsen
Posts: 136
Joined: Tue Jun 21, 2005 13:50
Location: Joensuu

Vs: Subbarikotelon teko

Post by uuniperuna »

Millonkas sitä yhtä Seattia pääsisi kuuntelemaan?
Sitä saa mitä tilaa...
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Subbarikotelon teko

Post by MakeS »

Vaikkas kun käyt kuorman vibroplastia mukaans.. )
Raili se on mun rattoni!
Post Reply