Subi hanskalokeron tilalle.... :?

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
YNKi
Noviisi
Posts: 2
Joined: Sat Aug 05, 2006 18:53

Subi hanskalokeron tilalle.... :?

Post by YNKi »

eli tarkotus olis asentaa subi hanskalokeron paikalle.. oisko jollain kokemuksia ja vinkkejä kyseisestä asennu tavasta? ja vielä parempi olis jos jostain löytyisi asennuskuvia eri vaiheista....
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Subi hanskalokeron tilalle.... :?

Post by MakeS »

Ensiksikin hanskis irti, silmämääräisesti sottailua minkäkokoisen pöntön sinne saa leivottua.Jos noin 15 litraa niin kiva ellei niin elementit ovat suht vähissä mitkä saapi toimimaan.

Sitten vaikkas normi katiskaverkosta tekee muotin aihiota eli painelee auton muotoja vasten verkon.Tämän jälkeen kuiduttaa aihion ja tekee verkosta lisä seinämiä.Varsinainen elementin kiinntyslaippa/kansi mdf:stä joka laminoidaan kiinni aihioon.

Pääpiirteittäin näin, pitänee tehdä kuvasarja jostain projektista..

Teen muuten tuommoisia ihan tilaustyönä jos ei itseltä lähde.Hintaluokka riippuen viimeistelystä alk.100.-
Raili se on mun rattoni!
User avatar
YNKi
Noviisi
Posts: 2
Joined: Sat Aug 05, 2006 18:53

Vs: Subi hanskalokeron tilalle.... :?

Post by YNKi »

jees. hyvä ois jos sais kuvasarjan ni vois kokeilla tehä semmonen. Mikä ois hyvä elementti koko siihen? ajattelin 10"... jos mulla ei rupee onnistumaan ni otan yhteyttä...
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Subi hanskalokeron tilalle.... :?

Post by MakeS »

Hyviä vaihtoehtoja on

5"

Focal utopia


6"

JL audio 6W0

8"

Focal utopia
Rainbow vanadium
DLS W8
Helix W8

ja kymppejä

DLS W10 (europan mestari Heikkisen käyttämä)
Iridium 10
Rainbow vanadium
Helix W10

Nuo 10" vaativat vaan tosiaan 20 litraisen kotelon mitä hyvin monen auton etupäähän on hankala sijoittaa.On tosin paljon muitakin asioita jotka vaikuttavat onnistuneeseen subitoistoon kuten mm. elementin suuntaus, kotelon kiinnitys jne..
Raili se on mun rattoni!
Post Reply