rammarin vaihto!

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
pumba
Noviisi
Posts: 3
Joined: Sun May 28, 2006 15:05

rammarin vaihto!

Post by pumba »

Ostin citroen xantian ja nyt pitäisi alkaa päivittämään auton äänentoistoa, jonka aloitan soittimesta. Sitä koskien asiani liittyykin, kun siinä on nyt alkuperäinen tehtaan asentama kasettisoitin ja vieläpä iso sellainen. Eli kun haluan vaihtaa siihen normaali kokoisen cd-soittimen, niin täytynee tehdä entisen soittimen jättämään isoon aukkoon jonkinlainen teline vai onko sellaisia valmiiksi myytävänä? Ja onko saatavana sellaisia "liittimiä" millä saan kytkettyä uuden soittimen vanhoihin piuhoihin?
Team EastAudio rocks!
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: rammarin vaihto!

Post by Webmastaah »

Pikaisesti Googlettamalla joku näyttää myyvän Xantiaa tuollaisella sovittimella varustettuna, joten niitä näemmä on olemassa. Se, mistä niitä saa, onkin jo toinen juttu...

Kysäiseppäs maahantuojalta niiden saatavuutta, epäilen kuitenkin, että suosivat siellä päin mieluummin vakiomankkaa.

Alkuperäisen piuhasatsin voinee (ainakin jos kyseessä olisi minun autoni) unohtaa, koska ne on kuitenkin vedetty rihvelipiuhalla "hinnat alkaen" meiningillä ja joka tapauksessa kaiutinjohdot tulisivat todennäköisesti lähtemään takakantista vahvistimelta, joten ei niihin paljon käyttökelpoista jäisi. Läpivientien hankaluudesta ovivedoissa en sitten jälkiasennuspiuhoilla ota kantaa... Itse siis vetäisin uudet piuhat suosiolla, jolloin mm. herätelähtöön saa helposti releen isojen kuormien (neonputket, tuulettimet, useampi vahvistin, prossat yms. ) ohjaukseen ja mm. maapisteen saa koko laitteistolle yhtenäiseksi eli häiriöitä on vähemmän.
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: rammarin vaihto!

Post by O.K. »

Tuota... minkähän ikäinen xantia olis kyseessä...?
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
O.K.
Jäsen
Posts: 140
Joined: Sat Mar 04, 2006 21:51
Location: Joensuu

Vs: rammarin vaihto!

Post by O.K. »

Olipa minkävuotinen hyvänsä, ni nettiautossa seikkailun ja xantian kuvien katsomisen perusteella näyttäs siltä, että soittimen eteen saa/on vakiona peitelevy(n) joka kätkee soittimen taakseen, imo ihan tyylikkäästi. Eli jos kehikkoa ei ole saatavissa, ni eikun tekemään soittimelle paikkaa; sinne peitelevyn taaksehan sen saa piiloon mikäli haluaa. Jos tämä kirjoitukseni on täyttä huttua (mikä on mahdollista, koska yhtään ranskatarta en ole omistanut, enkä sitä kautta perehtynyt) niin olen pahoillani.
Varmaa tietoa asiaa koskien saat merkkiliikkeestä. Sieltä luultavasti myös löytyvät kehikot ja johtosarjat, mikäli niitä on saatavissa.
Koskaan ei ole aikaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se kahdesti
User avatar
pumba
Noviisi
Posts: 3
Joined: Sun May 28, 2006 15:05

Vs: rammarin vaihto!

Post by pumba »

Joo, siis auto on vm.-97. No en minä sitten sentään ihan hakoteillä ollut asian suhteen. Niin sehän se kyllä on aika varmaa, että kun sinne liikkeeseen menee niin ne yrittää tyrkyttää käteen uutta vakio soitinta=) Olen kyllä itsekin nähnyt samoja autoja "tavan" soittimella asennettuna, että pitääpi käydä kysäsemässä liikkeestä. Kiitos kuitenkin näistä neuvoista ja palailen varmaan asiaan projektin edetessä.
Team EastAudio rocks!
Post Reply