Page 4 of 7

Vs: Corolla soi

Posted: Tue Apr 11, 2006 17:35
by teme87
no tuomarit tykkäsivät.

Matka sujui tosi rattoisasti musiikkia kuunnellen ja jutustellen. Matkan varreella kopioitiin johonkin lehteen kaikki mankan säädöt jos oltaisiin lainattu makelle mankkaa. Kisoissa asennukset katsoi Kempin Matti, asennus pistetiä tuli 45 koska kondensaattorin ja vahvistimen välillä ei ollut sulaketta muuten olisi tullut maksimit.

Kuuntelun hoiteli Raution Simo. Kuuntelu pistetitä tuli 227. Ihan hyvät sinänsä mutta pitää säädellä lisää jos sais vielä vähän enemmän pisteitä.

Nyt ens viikonloppuna vois vaikka purkaa kontin asennukset ja laittaa sen sulakeblokin sinne ja verhoilla uudestaan tekeleitä, saas nähdä kehitelläänkö sinne jotain muutakin :>

Kilpailut jatkuu toivottavasti mahd.pian koska kilpailu on hauskaa.

Ja autoa pitää rakennella sen verran että 300 pisteen raja menee rikki. Se on tämän hetken tavoite

Vs: Corolla soi

Posted: Wed Apr 12, 2006 14:07
by MakeS
kondensaattorin ja vahvistimen välillä ei ollut sulaketta
Harmi, ettei ehditty ajatuksen kanssa katsomaan asennuksia, tuokin olisi ollut helposti vältettävissä..
Kuuntelun hoiteli Raution Simo. Kuuntelu pistetitä tuli 227. Ihan hyvät sinänsä mutta pitää säädellä lisää jos sais vielä vähän enemmän pisteitä.
Tämä on semmoinen asia jolle ei juuri itse mitään voi, tuomarit skaalaavat vähän eri tavoilla, voi olla että eri osakilpailujen väliset pisteet heittelevät jopa 50 pistettä.Tuo 227 on aivan sikahyvä pistemäärä, huomaat jos tsekkailet vähän menneiden kausien pisteitä..

Corollaa kyllä säädetään kevään mittaan ja uskon että sen sointi saadaan ihan eri puihin vielä ennen Riveriä..

HYvältä vaikuttaa, lähtö oli komea!!

Vs: Corolla soi

Posted: Wed Apr 12, 2006 15:35
by Webmastaah
kondensaattorin ja vahvistimen välillä ei ollut sulaketta
Mitenkään ko. kilpailutoimintaa ylläpitävää organisaatiota väheksyen, minusta tuntuu, että heillä on jonkunnäköinen kytkykauppa sulakemaahantuojien kanssa ;)

Tuntuvat vaativan sulaketta vähän joka väliin, onneksi eivät sentään (tietääkseni) miinuspuolelle, saattaisi tulla vähän rumaa jälkeä laitteistolle jos miinuspuolen nalli palaa ja laitteet maadoittavat esim. antennin vaipan kautta.

Mikähän lie tuossa sulakkeessa taka-ajatuksena, jos johdon paksuus ei kondensaattorin jälkeen ohene?

Ainut syy mikä nyt hakemalla hakien löytyisi, on estää kondensaattorin halkeaminen ylivirrasta plussajohdon oikosulkiessa maihin vahvistimen ja konkan väliltä. Silloin sulakkeen pitäisi olla aivan konkassa kiinni ja samanlainen sulake pitäisi tietysti löytyä myös konkan ja akun välisestä johdosta aivan konkan vierestä. Tämä sitä tilannetta varten, että virtajohto ottaa maihin konkan ja akun väliltä. Akun lähellä oleva päävirtasulake palaisi oikosulkuhetkellä akulta tulevalla virralla ja konkan vieressä oleva sulake konkalta tulevalla virralla.

Jos kyseessä on jenkkivahvistin, jossa ei ole sisäistä sulaketta itse laitteessa olevaa vikatilannetta varten, niin ko. sulake on kyllä perusteltu konkan ja vahvistimen välissä. Tämä siksi, että vikaantuneen laitteen virransyöttö ei katkea heti, koska konkka on päävirtasulakkeen ja laitteen välissä. Sisäisellä sulakkeella varustetussa laitteessa tätä vaaraa ei tietysti ole.

Ehkä minä en vain osaa hahmottaa tuota vaaratilannetta...

Vs: Corolla soi

Posted: Wed Apr 12, 2006 17:56
by teme87
jos johdon paksuus ei kondensaattorin jälkeen ohene?
Siis syy sulakkeeseen on, että kondensattorilta vhvistimille menevät piuhat ohenevat huomattavasti. Täysin oma moka, joka olis pitäny ottaa huomioon, mut siitä se nyt lähtee. Hieman pieniä muokkauksia ja entisä ehompana taas kisaan :thmbup.

Vs: Corolla soi

Posted: Thu Apr 13, 2006 11:47
by MakeS
Jees, eli vaihtoehdot korjata tilanne on muuttaa konkalta lähtevä piuha 33mm2 entisen 10mm2 tilalle tai laittaa johdon pituuden ja paksuuden sallima sulake väliin..

Taitaa mennä johtimen vaihdoksi sopivan supistimen kera..

Vs: Corolla soi

Posted: Thu Apr 13, 2006 12:30
by Webmastaah
Ahaa, eli tässä ei tämä konkka ollutkaan se pointti, vaan konkan kohdalta ohenava johto. Onkos EMMAlla jotain sääntöjä tuohon konkka-sulakehässäkkään muuten?

Vs: Corolla soi

Posted: Fri Apr 14, 2006 17:54
by teme87
pitkäänpäs se auto kerkesi olla kasassa huh huh. Auto on taas purettuna mutta nyt tällä hetkellä kontin osalta. Piuhoja siistin tänään ja sen jälkeen vaihdetaan paukkupiuhat jytkyimpihin piuhoihin(10mm2---->33mm2).

Tämmönen kontti oli tampereella http://www.fasca.fi/galleria.php?nayta_ ... lleria=140

Ja tämmönen nyt http://img427.imageshack.us/img427/2899/pic00118ej.jpg

Vs: Corolla soi

Posted: Sun Apr 16, 2006 15:43
by O.K.
Muistakaatten nyt ottaa niitä kuvia ni ei tartte enää purkaa :glad

Vs: Corolla soi

Posted: Sun Apr 16, 2006 15:44
by teme87
ne kuvat on otettu mitä tarvis.

Vs: Corolla soi

Posted: Sun Apr 16, 2006 15:48
by O.K.
Hyvä. Mites muuten, onko muita uudistuksia tiedossa, vai onko ne salaisuuksia?

Vs: Corolla soi

Posted: Sun Apr 16, 2006 15:51
by teme87
eipä noita hirveämmin ole. jos välillä lepäilis :), jos osaa enää. midbasso/keskiäänet ehkä vaihdetaan mutta mihin ja milloin niin ei ole tietoa. iridium 6 kyllä kiinnostas mutta on niin pirun kalliit.

Vs: Corolla soi

Posted: Sun Apr 16, 2006 16:41
by O.K.
Oikein, pitää se välillä levätäkin että jaxaa. Onko seuraavat skabat 6.5.?

Vs: Corolla soi

Posted: Thu May 11, 2006 19:26
by teme87
no nyt on ne iridiumit paikallaan ja sisäänajo on kovasti meneillään. muutapa ei ole oikein tullut autolle tehtyä mutta eiköhän sitä jotain kohta keksitä :P

Vs: Corolla soi

Posted: Thu Sep 14, 2006 13:52
by teme87
jahas upitaanpas tätäkin välillä. corolla on saanut olla koko kesän rauhassa jolloin siihen ei ole mitään isoimpia muutuksia tullut. mutta nyt pitää taas alkaa suunnitella tulevaa kautta ja keksiä kaikkea uutta ja hienoa.

Ensimmäisenä urakkana on purkaa kattoverhoilu ja vaimentaa katto, verhoilu on jo nyt purettu ja kattoon on laitettu o.75mm pelti sikaliimalla kiinni jonka päälle on lätkäisty stp:tä ja vielä sen päälle dynatacmat:ia. Nyt alkaa kattokin olla tarpeeksi "jäykkä" hifi hommiin. Ensi viikolla tulee kattoverhoiluun uudet kankaat jonka jälkeen kattoverhoilu saa uutta "muotia" päällensä. kattoverhoilun väriä en paljasta mutta sama teema jatkuu sielläkin ;).


Seuraava projekti olisi takakontin asennusten uusiminen. Mutta tämä projekti on vielä harkinnassa pahasti kun ei ole vielä ollut hirvästi ideoita miten sen toteuttaisi. ainut asia mikä on varma niin nuo spl dynamicsin hilavitkuttimet saavat lähteä ja tilalle on haaveiltu 6 kanava päätettä.

Kuvia kattoprojektista.

Lähtökohta kun kattoverhoilu purettu
http://img169.imageshack.us/img169/564/kuva018tp1.jpg

Pellit liimattuna
http://img213.imageshack.us/img213/25/pic0013mc4.jpg

Stp:tä lätkitty
http://img177.imageshack.us/img177/2378/pic0007go1.jpg

http://img180.imageshack.us/img180/9238/pic0008fl1.jpg

ja sitten dynatacmattia
http://img82.imageshack.us/img82/3831/pic0010cq1.jpg

Huomatkaa myös hienot kattotekstit.( itse en niitä ole kirjoittanut) :>

Vs: Corolla soi

Posted: Thu Sep 14, 2006 14:56
by uuniperuna
Kerroppas Teemu minulle, että missä teetätit ton kontissa pleksin ympärilla olevan kehyksen vai teitkö sen itse? Mitä teetätys tuli maksamaan?