Corolla soi

Äänenlaatu / asennusasiaa

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Corolla soi

Post by teme87 »

no niin nyt on todistettu sekin että corolla saatiin soimaan pitkän uurastuksen jälkeen. mutta äänenlaatu ei vielä ole huipussaan eli säätämistä on paljon. midbasso ei tahdo kuulua mitenkään? subbari on ajoittain outo, ei miellytä ainakaan vielä. tossa jo ihmeteltiin tota alpinen soitinta urakalla ja ei mittän selkoa tullut kyseiseen härpäkkeeseen joten siinä tarvittaisiin apuja ja muutenkin noista vahvarin säädöissä tarvittaisiin apuja
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by MakeS »

Deeply respect, (lainatakseni uutta suomalaista loistavaa firmaa maikkarilta) että auto soi!! Se on jo saavutus sinänsä..

Pirauta niin sottailaan säätösessio yhdessä..

Kyllä se soimaan saadaan, kun pakollinen paha eli asennus on saatu tehtyä.. kaikki kiva on edessäpäin!!! ;)

Raili se on mun rattoni!
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by teme87 »

eli päivitellään tätäkin. säädöt on nyt kunnossa (Kiitos siitä kuuluu Makelle). ja omasta mielestäni kyllä se soi jo ihan hyvin mutta aina on parantamiseen varaa ;). kiva on kyllä istua autossa ja kuunnella musiikkia.

ps. makes. nyt on semmosta musiikkia missä on myös laulajakin ;)
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by MakeS »

Hyvinhän se keskikohta Servon Martillakin löytyi.. :sungl

Torstaina saatiin myös Martikaisen Janin autoon äänikenttä säädeltyä ja perjantaina mr.Turon setti asennettua ja soimaan eli sieltä se lähtee...
Raili se on mun rattoni!
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by teme87 »

Torstaina saatiin myös Martikaisen Janin autoon äänikenttä säädeltyä
no löytykö sieltä sitä midbassoa?mikä tuntui olevan kadoksissa.
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by Jarkko »

no löytykö sieltä sitä midbassoa?mikä tuntui olevan kadoksissa.
Ei kai sitä kaksitie etupäällä löydykään.. :bounce
Nimimerkillä Iridium 6.2 :)
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Post by MakeS »

Raili se on mun rattoni!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by MakeS »

Mä tein se taas..

Saatiin pögöttiin midiäkin nyt kun pojat olivat tehneet ovet kuntoon, tiiveys ennenkaikkea, sama hommahan oli Teemullakin ja lievästi midi muuttui pontevammaksi.

Tosiasiahan on että 2 tie setin alapää on ohuehko usein, normi hifistelyyn riittää kyllä mukavasti, tuplabassari kuulostaa taas kovin laimealta..asiaan auttaa kyllä kun nostaa subin jakoa ja REILUSTI tasoa..

nimimerkillä Seatissa pipertely toistaiseksi pannassa.. :>
Raili se on mun rattoni!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by MakeS »

Tuon muokkaa komennon voisi muuten epäselvyyksien vuoksi ottaa pois kokonaan, saa vaan verenpaineen nousemaan kun onnistuu kaiken tekstin kadottamaan..prkl..
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Corolla soi

Post by Webmastaah »

Edelleenkin minun täytyy ihmetellä, että kuinka kummassa te saatte sen muokkaustoiminnon juntturaan?

Itse olen pahimmillaan perfektionistina tviikannut yhtä ja samaa vastausta varmaan 10 kertaa, ennenko se on täyttänyt mun speksit ja ikuna en ole sitä jumiin saanut...

Luulisi, että noihinkin kirjoitusmääriin ja ennenkaikkia edit-määriin sattuisi edes yhden kerran tuo jumi :?

Ihan mielenkiinnon vuoksi: Minkä takia muuten korjailette viestejä? Riittääkö yksi kirjoitusvirhe siihen, että pitää muokata? Tuletteko toisiin ajatuksiin? Unohtuiko jotain mainita? Tuliko mainittua liikaa?

Itse ole kyllä sitä mieltä, ettei ihan mitättömän kirjoitusvirheen takia kannata tuhota koko vastausta, vaikka se omaan silmään pistäisikin?
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Masi
Hallitus
Posts: 187
Joined: Fri Jun 18, 2004 11:23
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by Masi »

nimimerkillä Seatissa pipertely toistaiseksi pannassa.. :>
Toi oli hyvä :) Kuulin ensimmäistä kertaa kun maken autossa pärisi kontti. Tuntui oikein resonanssia :> Taitaa olla meillä uusi paineinsinööri tallissa :P
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by MakeS »

Ihan se vaan hävisi kun lisäsin vähän tekstiä juttuun ja painoin muokkaa nappia kuten monesti ennenkin..joskus tosin liikuttunut mielenlaatuni voi aiheuttaa vikapainalluksia..tämän kertainen tapahtui tosin keskellä päivää viikolla jolloin harvemmin olen päissäni.. :P

Anyway, ei tuo niin hirmu suuri ongelma ole, elä Pete hermostu.. :emb(
Raili se on mun rattoni!
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

corolla purkuun ja rakennus jatkuu

Post by teme87 »

eli corolla meni eilen purkuun ja siitä purettiin kaikki takakontinmuovit ja eestä otettiin a-pilarit pois. tänään jatkettiin projektiá että diskantit löytivät paikkansa peilikolmiosta. huomenna eessä kuidutusta ja muovien päällystystä sekä vaimentelua.

ps. olli jos luet tätä niin voisit soittaa tähän numeroon 0400-410495 niin saat omaks noi mun entiset a-pilarit
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by teme87 »

jaahah päivitellään tännekin projektia. eli joulukuussa saatiin päällystettyä ne kaikki takakontin muovit. muutama muovi on vielä irrallaan ja kontista puuttuu vielä pieni viimeistely. tällä hetkellä on menossa pailikolmioiden rakentelu, pakkelointi alkaa pikkuhiljaa olla loppusuoralla riippuen siitä että maalaanko noi vai päällystäisikö? a-pilaritkin on aika lailla valmiit.

ja pisteenä i:n päälle. huomenna pitäs tulla gti corollan ovipahvit ja sähkölasien hilppeet, sitten pitää niitä asennella samalla kun asennellaan hälyjä kun kerrankin saa koululle ton auton :>

Ja tässäpä pari kuvaa noista peilikolmioista

Image

Image
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
User avatar
teme87
Jäsen
Posts: 162
Joined: Thu Feb 10, 2005 15:52
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Corolla soi

Post by teme87 »

no nyt tänään tuli noi sähkölasien hilppeet ja gti rollan ovipahvit. kohta jun noi pakkaset on pienentyny niin pittä ruveta modaa noita ovipahveja. ja nyt on rollaankin asennettu hälyt ja vielä toimii!! :grins

ei kukaan tietäs että paljon maksas peilikolmioiden,a-pilareiden ja ovipahvien päällystys esim.keinonahkalla? ja missä niitä tehtäs?
Teemu Vainikainen

Toyota Corolla... Alpine,Dls,Jl Audio
Post Reply