Mutta kun se tehtävä on niin ei auta.
Viikkojen huolellisen suunnittelun perusteella (?) aloitin päävirtakaapelin vedolla.Laskeskelin että 35m2 johdin on
riittävän paksua käytettävälle vahvistinteholle.Suojasin
kaaplelin mustalla suojaputkella ja sopiva läpivienti 850
volvoon löytyi edestäpäin katsottuna vaseammalta ylänurkasta.Kabiinin puolelta hanskalokero ja alapeneelit irti ja pienen taistelun jälkeen kaapeli oli kokonaisuudessaan hanttarin jalkotilassa.Moottoritilan puolella kiinnitin kaapelin noin 30 sentin välein ja tottakai olin sijoittanut päävirtasulakkeen, ANL tyypisen, 30 sentin päähän akusta suojaamaan kaapelia oikosulun varalta.Sulakkeen kooksi laskin 100A.Kannattaa muuten todellakin mitoittaa tuo kaapeli ja sulake käytettävän tehon mukaan.Laskurit näihin löytyvät mm. autosoundin palvelusta.
Ok, lisää paneleiden poistoa, jalkalistat pois, penkit irti, ja pääsee jo paljon paremmin näkemään missä letkut kuljettaa.Aukaisin volvon oman kaapelikourun mutta pikasilmäyksellä totesin sen aivan liian ahtaaksi MINKÄÄN audiojärjestelmän kaapelien kuljettamiseen ja niinpä liimailin nippusideankkureita kourun viereen ja kiinnitin tukevasti auton runkoon.Takapenkin alta ja vararengas poteroon jonne vahvistinräkki ja subikotelo tulevat saamaan sijansa.
Samalla kaavalla auton vasenta puolta pitkin, despille menevän ohjaus ja valokaapeli sekä keskikonsolin vierusta pitkin 30 metriä supran 3,4 plytä.
Valmista tuli, eikä koko hommaan kulunut kuin 5 tuntia ja johdotus kestää varmasti lähemmänkin tutkiskelun vaikkapa
Fascan puusilmien toimesta...

Ihan samalla vaivalla sen tekee kunnolla kuin päin persettäkin..
