Finaalin kuvat julkaistu

Asiaa päivityksistä sekä kehitysideoita

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Finaalin kuvat julkaistu

Post by Webmastaah »

Ja taas olisi reilut sata kuvaa julkaistu sivustoilla.

Tällä kertaa laulun aiheena oli Emma Finlandin finaalit Turguses ja vieläpä messuhallissa.

Näin tällä kertaa... :)
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Finaalin kuvat julkaistu

Post by KimmoT »

Kyllä minä niitä jo odotinkin :> Olis mukava ollut olla reissussa mukana mut työkiireet välillä sotkee harrastukset :sad

Taas on veppimasteri suuren työn tehnyt kuvia värkkäilessä, kiitokset :thmbup

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Finaalin kuvat julkaistu

Post by MakeS »

Jees, olipa jälleen kiva reissu Turkuun, vaikka onhan se aivan pirullisen pitkänmatkan takana täältä Joensuusta nähden..

Eli pakattiin kimpsut ja kampsut kyytiin Perjantaina ja suunnattiin autojen keulat kohti länttä kello 14 aikoihin.
Primetan Ippen ja Kortelaisen Tompan kanssa matkaan lähdettiin ja sinäänsä mukavan ajokelin vallitessa otettiin vielä Vuorisen Kari letkaan Jyväskylän ABC:ltä.
Perille saavuttiin juuri ennen 21 ja ehdittiin vielä autojen pesun lisäksi pistää osastomme, telttoineen ja valoineen kasaan.Valoista kiitos näin jälkikäteen vielä Jokiaudiolle.

Pikasuihkut ja käytiin tietysti katsastamassa Turun yöelämääkin ja tutustuttiin Giglingin lisäksi mm. haluuks turpaan grilliin.. :surpr
No, ei ollut onneksi nimensä veroinen paikka ja Tompan kanssa jo hyvissäajoin otettiin unta kuulaan.Jotain kovapäinenkin hifisti oli viime finaaleista oppinut ja aamulla 7 aikaan pirteänä ylös ja messuille..Pari muuta tiimimme jäsentä katsoi parhaaksi ottaa "vähän" pitemmät torkut ja saapuivat virkeänä "illemalla" osastoamme ylläpitämään..heh.. onneksi Viilin Mako tuli jo heti aamusta ja teki läpi viikonlopun hyvää työtä "westvideon", kuten yksi nimeltämainitsematon maahantuoja meidät uudellen nimesi,kyltin alla...

Lauantai tarjosi itselle tuomaroitavaksi pro luokkia joita Mikkosen Janin kanssa mielenkiinnolla tutkailtiin.Useita näyttäviä ja asennusteknisesti mielenkiintoisia tulkintoja oli tarjolla ja täytyy myöntää olevansa etuoikeutettu kun pääsee lähietäisyydeltä tarkastelemaan suomen parhaita hifiautoja.Tomi katseli, vuoden asennustuomarinakin palkitun Yrjösen Sannan kanssa,myöskin täyden päivän asennuksia ja iltapäivästä pääsin sitten itsekin omalle osastolle ja demosin viikonlopun aikana Volvoa ehkä reilulle kymmenelle asiasta kiinostuneelle.
Viereisessä loosissa Kempin Matti, aisankannattajineen (Eero ja Jame) asentivat messuolosuhteissa Matin uuteen keltaiseen Mazdaan hifisetin.Kun kello löi 16 sunnuntaina pystyi kubbet toteamaan homman onnistuneen.Läpi viikonlopun projektia seurasi mielenkiinnolla messukansa ja saivat varmaan ansaitun kiinostuksen ja Matti paremman äänentoiston Matuun.Hieno idea!!!Augustin Importsin osastolla oli myös esillä mielenkiinoisia RES audion tavaroita joita taitaa nykysellään löytää myös allekirjoittaneen "pesukarhusta"...

Maahantuojia oli paikalla ilahduttavan paljon ja voidaan sanoa että viime vuotisiin finaalehin verrattuna oli tosi hyvä fiilinki päällänsä.Viime vuotien puolityhjän hallin sijaan oli lähes ahdasta ja yleisöllä PALJON enemmän nähtävää..SPL DYNAMICSin osastolla mieltä lämmitti Ståhlin Janin ja Lönngrenin Markon Vollet jotka olivat paitsi näyttäviä niinsoivat kovaa..Jarno Pasi oli paikalla Lankilan multimediarekalla ja omalla Chevyllään.Varsinkin tuo rekka on aika unohtumaton kokemus, sohvineen ja kotiteattereineen.Volvo lähtikin sunnuntaina matkaamaan kohti Unkaria ja EMMAN finaaleja.Saukonojan Jarkko oli mersuineen AH-Hifisystemsin pilttuussa.Valitettavasti Jarkko ei tänä vuonna osallistunut itse kilpailuun, jossa varmasti menestystä olisi taas siunautunut.Hienosti soiva ja rakennettu kulkine.Hillitty mutta yksityiskohtia huikesti.

KS illusions oli myös esillä Salmisen Anzan V70:llä volvolla, mielikuvituksellinen asennus jossa ainoat osat jotka autohifin alttarilla oli uhrattu olivat a-pilarit,muuten Volvon suuri vararengastila oli käytetty subien ja vahvareiden kodiksi, kuten erään kolumnistinkin ratkaisussa..itse kilpailussa olivat heidän tuotteillaan mukana Sosalan Jukka ,Koukkarin Antti ja Ylösen Mikko.Yksi vakuuttavimmista demoista löytyi Mikon Golffista jossa on todella tasapainoinen ja arvara setti.Erityisesti MS-80 subina oli minun mieleen.Samonmoinen asennus ratkaisu kun Heikkisen Tommilla eli elementti rajapintoja vasten kartio lattiaa kohden..Paras MS-80 toisto mitä koskaan olen kuullut, itsekkin ko. elementin omistajana..ja absoluutisestikin yksi parhaista subitoistoista mitä olen kuullut.Palkintona 2. tila pro sound only luokassa.

Paikalla olivat myös Monacor ja Tele-Tukku sekä messujen vakuuttavin AudioHelmannin suuri osasto josta pystyi bongaamaan Suomen/Euroopan parhaan hifiauton,Heikkisen Tommin A4 ja Taipaluksen Mikan Fiat Bravon, hieno auto sekin.

Huolto-Kalle oli myös esillä ja Hakkarin Kallen kanssa rupateltiin pitkät tovit ja kuunneltiin toistemme autoja ja Kallea saan syyttää että mukaan messuilta lähtivät mm. uudet diskantit.. hmmm..Henkilökohatiseti Kallen puolesta harmiti että tämän kesän paras emman kilpailu jäi palkitsematta koska se pytty olisi lähtenyt aivan varmasti jyväskylään!!!Niin hienosti järjestetty osakilpailu josta kuka tahansa kauppias voi ottaa mallia.

Ovet löytiin hallista kiinni joskus kello 17 maissa ja suunnattiin hotellille suihkuun ja illalla ruokailtiin Herra Helmannin järjestämissä hipoissa joissa ei kyllä menoa ja meinikiä uupunut...Syötiin ja juotiin ja puolen yön jälkeen väsyneet matkaajat uinahtivat.

Totuus astui esiin julmimmillaan kello 8.50 jolloin saavuimme kisapaikalle ja meille ilmoitettiin että uorisen Kari on myöhässä kisasta.Pienten neuvottelujen jälkeen kilpailujen päätuomari Mika Koponen asetti 10 minuutin myöhstymisetä Karille 10 pisteen vähennyksen rangaistukseksi.Retoorista kyllä Kari tarkisti aamulla meiltä (Tomppa ja minä) alkamisajankohdan kun ei itse sitä muistanut ja Tomppa kertoi ilmottautumisen loppuvan 9.00. Voi kuvitella Karin mietteet päivällä..onneksi tuo pisteiden vähennys ei ratkaissut sijoituksia vaan Kari saavutti hienon 3. sijan. Onnitelut koko yhdistyksen puolesta.Karilla on hienosti rakennettu ja hyvinsoiva auto!!!

Itse päivä sujui leppoisasti amatööri luokkien parissa.
Sound only luokissa tuli tutustuttua Tomin kanssa reippaasti myös autoissa tarjolla oleviin loistaviin äänentoistoihin.Tälläkin palstalla kirjoitteleva Hemi alias Lirkin Mika oli mukana kisassa ja sijoittui hienosti kakkoseksi.Onnittelut vaan Imatrallekin!!!
Päivän parhaat demot tarjosi Jyrgensonin Harry jonka audissa olisi viihtynyt vaikka kuinka pitkän tovin.Täytyy sanoa että asialleen omistautunut kaveri..oli tullut juuri MECAn kisoista jenkeistä ja suuntasi seuraavaksi myöskin unkariin..Virolainen kaveri tämä Harry ja oli mukana kokemusta hankkimassa kilpailun ulkopuolella.Leppoisa kaveri jonka kanssa ei tarvinnut jännitellä, ei niin täydellistä englantia puhuvankaan henkilön.Harry itse jutteli sujuvasti ameriikan englanniksi.Myös laitteiston asennuksen suhteen Audi olisi kelvannut asennusluokkiin kuten myös Heminkin S2.

Neljän maissa päivä oli pulkassa ja palkitut saivat pyttynsä.Onneksi olkoon kaikillë kilpailijoille ja menestyjille!!!

Ensi kesää jälleen odottaen, uusin uskoin!!!
Raili se on mun rattoni!
Post Reply