uutta keskustelupalstaa pukkaa

Asiaa päivityksistä sekä kehitysideoita

Moderator: Moderaattorit

User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Jos joku on varmaa, niin se on täysin varmaa, että itse en olisi yksin saanut tätä uutta palstaa kasaan! Nykyinen elämäntilanne ei yksinkertaisesti olisi antanut mahdollisuutta opetella kaikkea tarvittavaa uutta tietoa palstan niputtamiseksi eikä tämänhetkinen osaaminen esim. tietokantapuolella olisi millään tähän riittänyt.

Eli isot kiitokset SecondWavelle hänen suuresta panoksestaan palstan suhteen ja välillisesti kiitokset hänen työnantajalleen, joka näin ystävällisesti on mahdollistanut PeeKakkosen käyttämisen tässä projektissa :wink:
SecondWave wrote:Ihmettelen tuota että tämä olisi ruma?

Siis onko ulkonäkö ruma vai käytettävyys huono. Minusta nämä ovat kaksi eri asiaa?!

Käytettävyys toivonmukaan paranee kunhan porukka tottuu vaan tähän vai? Ulkonäköhän on aika pitkälti sama kuin vanhassa värimaailma fontit yms...


No joo...
Ulkonäköhän on pitkälti makuasia ja itse en ole vielä tähän täysin tottunut, vaikka itse olinkin esim. värimäärittelyissä mukana. Tavaraa on yksinkertaisesti liikaa selkeään hahmottamiseen, eikä asiaa auta, vaikka palstan heittäisi pois framesetista ja leventäisi reilusti.

Esimerkiksi jokaisessa postauksessa näkyvän ko. käyttäjän palstalle liittymispäivän voisi heittää mäkeen jos se vain olisi mahdollista, koko ajan menee sekaisin postauspäivämäärän kanssa. Profiilista sen voisi katsoa, jos se jotakuta kiinnostaa. Samoiten palstan rajoituksista johtuen musta vaakapalkki (Jonka värin olen siis itse määritellyt, koska jonkuvärinen siinä on pakko olla) sekoittaa ikävästi rakenteen, entisessä joka toinen postaus oli kokonaan tummahko ja joka toinen vaalempi. Myös entisen palstan tapa pitää kertaalleen vieraillut linkit erivärisenä jotenkin selkeytti rakennetta, nyt ei yhtään näe mitä linkkejä on tullut klikkailtua. Tämän kyllä varmaankin saanee muutettua jostain määrityksestä, luulisin...

Muutenkin vipuja on enemmän kuin Darth Vaderin kylpyhuoneessa, purinisti niin kuin minä saa äkkiä paniikkikohtauksen tällaisessa runsaudenpulassa. Näillehän PeeKakkonen ei tietenkään mitään mahda, koska hässäkän ohjelmoija on sen jo meidän puolesta päättänyt.

Positiiviselta puolelta taas on pakko sanoa, että tuo uusi 20 threadin listaus on aivan uskomattoman hyvä, ennen 20 uusimman postauksen listauksen sai tukittua helposti yhdellä istumalta vähän aktiivisemmalla chättäyksellä muutamaan tuntiin, jolloin kaikki uusimmat linkit viittasivat yhteen postaukseen ja monta mielenkiintoista threadia hävisi muiden käyttäjien ulottuvilta.

Postauksen editoiminen ilman pelkoa jumittamisesta on toki suuri edisysaskel, samoin palstan todennäköisesti helpompi varmuuskopiointi sekä päivitettävyys.

Muutenkin joustavuutta löytyy roppakaupalle enemmän kuin ennen, mm. uusia alueita on helppo lisäillä ja entisiä muutella, samoin niiden paikkoja.

Yksi todella hyvä puoli on se, että nyt palsta ei muuta enää postausaikaa, jos viestiä muokkaa myöhemmin, kuten ennen. Se ei todennäköisesti myöskään heitä ko. kokonaista postausta etusivun 20 uusimman listan kärkeen tässä tapauksessa, kuten ennen viesti pomppasi uusimpien viestien huipulle.

Kolikossa on aina kaksi puolta...
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Post by SecondWave »

välillisesti kiitokset hänen työnantajalleen, joka näin ystävällisesti on mahdollistanut PeeKakkosen käyttämisen tässä projektissa
Niin eihän näitä vapaa-ajallaan viitsi tehdä ;)
Tavaraa on yksinkertaisesti liikaa selkeään hahmottamiseen, eikä asiaa auta, vaikka palstan heittäisi pois framesetista ja leventäisi reilusti.
Yritin eilen illalla karsia tuota turhaa röppöä pois ja jatkan sitä vielä tänään, siinä olen samaa mieltä että ylimääräistä härpäkettä on liikaa
keep it simple stupid On se ainut ja oikea look, mutta jos palsta oikeasti leventäisi esim 800px levyiseksi niin ulkoasu muuttuisi täysin ja erittäin paljon selkeämmäksi. Mutta sivustojen rakenne on se mikä tässä nyt ratkaisee ja tätä nyt jo aika paljon tviikattua ulkoasua ei enää saa ilman suurta tviikkausta leveämmäksi. Se mikä eniten minua tuossa ärsyttää on että jos palstan avaa kokonaan eri ikkunaan niin palsta on edelleen yhtä leveä kuin framesetissä ollessaan. Tämä johtuu niistä horisontaalisten vierityspalkkien pois viilauksesta ja näistä eri selainten tavasta tulkita koodia erilailla.

käyttäjän palstalle liittymispäivän voisi heittää mäkeen jos se vain olisi mahdollista
Ok tässä olen samaa mieltä ja tutkin jo tuota eilen että saisiko siihen tilalle sen käyttäjän oikean nimen, mutta käyttäjätiedoissa tiedoissa ei ole paikkaa minne voisi edes sen käyttäjän oikean nimen kirjoittaa. Käyttäjän oikean nimen tuominen esille siis vaatisi sen että tietokantaan lisättäisiin pari saraketta jonne nimi vietäisiin ja sieltä sitten tuotaisiin sQL kyselyllä oikeaan paikkaan. Tähän en rupea vaan ehkä käyttäjän oikean nimen voisi viedä vaikka allekirjoitukseen.. ehkä?
amoiten palstan rajoituksista johtuen musta vaakapalkki
Ei taida tämä siihen kyetä ainakaan tällä templatella, mutta voihan sitä tutkailla vielä, jossain vaiheessa.
Myös entisen palstan tapa pitää kertaalleen vieraillut linkit erivärisenä
Tähän luulisin pystyväni vaikuttamaan jostakin jotenkin, joten katsellaan.

No paskahan se on mutta sopii tyyliin ;)
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Post by Jarkko »

Jostain syystä en pääse sisään tuonne Jäsenille tarkoitetulle palstalle.. Mikähän siinä on ?? Näyttöön tulee teksi, että vain käyttäjille, joilla on erikoisoikeuksia.. Eikö mulla enää ole sellaisia?? :(

EDIT: Äkkiä tarkasteltuna monelta jäseneltä puutuu jäsenoikeudet, ainakin Teemulta, multa ja Smura Bros- nimimerkiltä nuo näyttää uupuvan..
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 21
Joined: Sat Nov 18, 2006 14:19

Post by admin »

jake2222 wrote:Jostain syystä en pääse sisään tuonne Jäsenille tarkoitetulle palstalle.. Mikähän siinä on ?? Näyttöön tulee teksi, että vain käyttäjille, joilla on erikoisoikeuksia.. Eikö mulla enää ole sellaisia?? :(

EDIT: Äkkiä tarkasteltuna monelta jäseneltä puutuu jäsenoikeudet, ainakin Teemulta, multa ja Smura Bros- nimimerkiltä nuo näyttää uupuvan..
Tässä viestissä ilmilli tulleet on lisätty Jäsen ryhmään. Käyn näitä ryhmiä tässä koko ajan läpi on vaan aika metsästämistä että saan kaikkien jäsenten tunnukset selville.
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 21
Joined: Sat Nov 18, 2006 14:19

Post by admin »

No niin nyt on käyttäjä suurinpiirtein niinkuin ne olivat vanhalla foorumilla.

Kuittailkaa jos joku ei vielä pääse jonnekin minne pitäisi niin korjataan!
User avatar
msmura
Hallitus
Posts: 156
Joined: Thu Jun 24, 2004 20:35
Location: Lieksa
Contact:

Post by msmura »

Joo ... pääsin minäkin sisään, mutta sitten tapasi tyhmyys... en meinannut osata vastata tähän ketjuun... sen verran hämäs uusi olemus.
Tuo 20 viimeisintä on tosihyvä juttu että sekin tähän tuli, muuten olis aika hankala käydä äkkiä vilkaisemassa uudet kirjoitukset.
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 21
Joined: Sat Nov 18, 2006 14:19

Post by admin »

Niin nuo nappulat on vielä englanninkielisenä, kun kuvina ovat niin en ole niille mitään tehnyt.

Joku Graafikko voisi tehdä tiimin näköiset kuvat ja kikkareet foorumille ja käsiä ylös nyt!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Post by MakeS »

Eli kiitos kaunis koko organisaation puolesta PePalle joka on tehnyt semmoisen työn johon me sivusta seuraajat voidaan vaan ihmetellen yhtyä ja hurraata huudella.

On edelleen tosiasia että tämä foorumi on sivustomme aktiivisin osa ja sen toimivuus on elinehto.

Tämänhetkinenkin taso ylittää ne vaatimukset mitä eri foorumeita seuraneena olen tottunut.Tosin tietäen tämän "nettitiimin" perfektionismin ymmärrän sen että siitä twiikataan niin täydellinen kun resurssit antavat periksi.

SE että annetaan kehitysideoita on ainut tapa miten kehitys kehittyy mutta muistetaanpa myös tämä "talkootyön" merkitys kun vaaditaan kuuta taivaalta ja annetaan myös kiitosta kun siihen on jälleen kerran aihetta!

ThankU very many!
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Post by Webmastaah »

Jaahams!

Suomettuminen on näköjään jatkunut palstalla, nupitkin ovat vaihtuneet kotimaisiksi, samoin on tainnut muutama muukin teksti vaihtaa kieltään. Hyvä hyvä!

Ennen kaikkea selkitymistä on tapahtunut sivulla, kun kotipaikka ja liittymispäivä ovat lähteneet läppäsemään sotkemasta sivun rakennetta.

Joka päivä löytää jotain uutta... :D
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
Jarkko
Jäsen
Posts: 302
Joined: Mon Jul 26, 2004 20:22
Location: Joensuu
Contact:

Post by Jarkko »

Uusi palsta on mielestäni paljon parempi, kuin vanha. Selkeämpi ja helppokäyttöinen verrattuna esimerkiksi Autosoundiin. Kiitoksia kaikillle, jotka palstaa hoitavat ja ylläpitävät, very nice! :D
Jarkko Peiponen
Varapuheenjohtaja / Eastaudio Ry

2008 SM 1 @ eXperienced 5
2009 SM 2 @ Advanced PureSound-5
2010 SM 4 @ Advanced-7
2011 SM 3 @ Advanced-7
Member of Eastaudio Competition Team
User avatar
Masi
Hallitus
Posts: 187
Joined: Fri Jun 18, 2004 11:23
Location: Joensuu
Contact:

Post by Masi »

Moi..

Nyt alkaa palsta olla jo hyvä käyttää. Olisiko vielä mahdollista lisätä sivun yläosaan myös linkki seuraavalle sivulle. Nyt joutuu kelaamaan sivut alas jos haluaa vaikka keskustelun sivulle 2 Hyvää työtä olette tehneet palstan eteen. Kiitos siitä kaikille osallistuneille!!
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 21
Joined: Sat Nov 18, 2006 14:19

Post by admin »

smurma wrote: sivun yläosaan myös linkki seuraavalle sivulle
Tämän pitäisi onnistua suoralta kädeltä ja käden käänteessä kyllä... Lisään tämän TODO listalle.

Mitenkäs onko tarvetta tuolla sivun alalaidassa olevalle alasvetovalikolle, josta voi valita tuon foorumin eli tuo tuo "Siirry: Valitse foorumi" kohta.

Minusta se ainakin on täysin turha.
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 21
Joined: Sat Nov 18, 2006 14:19

Post by admin »

No niin nyt on lisätty tuonne yläpuolellekin nuo sivunumeroinnit ja pistin sinne bonuksen vielä tuon vastaa ja uusi aihe linkit niin ei tarttee niidenkään takia selata sivua alas.

Nyt viikonloppuja minun puolesta.

-pepa-
User avatar
Masi
Hallitus
Posts: 187
Joined: Fri Jun 18, 2004 11:23
Location: Joensuu
Contact:

Post by Masi »

No kyllä nyt kelpaa surffata palstalla!! ISO kiitos Adminille!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Post by KimmoT »

Taas pitkästä aikaa linjoilla ja muutosta on pukannut :D

Hienolta näyttää, on poijjaat hyvää työtä tehneet, kyl nää mun silmään soppii *thumbs up*
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Post Reply