Page 1 of 1
F1 mottori
Posted: Fri Apr 01, 2005 09:58
by msktv
Tuon videon kun katsoo niin ymmärtää miksi niillä aina välillä on hiukan lämpöongelmia katteiden sisällä...
http://www.zoominternet.net/~jonlauer/f1fireup.mpeg
Vs: F1 mottori
Posted: Fri Apr 01, 2005 15:36
by Mako
Noilla kierroksilla rupeis voortikin kulkemaan. Hiukkasen kuumana on paikat, mitähän ainetta lie nuo suojat varmaan hiilikuituu...
Vs: F1 mottori
Posted: Fri Apr 01, 2005 18:40
by Jukka
Kyllähän hehku kivasti. Luulis ton lämmittävän jo selkääkin jonkin verran. Ei audi taikka volvo sentään noin paljon kuumu... ainakaan vielä

Vs: F1 mottori
Posted: Sat Apr 02, 2005 08:48
by Petri
Juuh... Hyvin tuntuu kiertävän formulan koneet

Ainakin näin dieselistin korvaan
Kierrosherkkyyttäkin vaikuttaa olevan...
Muistanko ihan väärin, mutta muistelen joskus lukeneeni, että noissa F1 koneissa ei olisi nokka-akselia ollenkaan?
Venttiilit ohjattaisiin pneumaattisesti?
Vs: F1 mottori
Posted: Sat Apr 02, 2005 09:34
by msktv
Juuh... Hyvin tuntuu kiertävän formulan koneet

Ainakin näin dieselistin korvaan
Kierrosherkkyyttäkin vaikuttaa olevan...
Muistanko ihan väärin, mutta muistelen joskus lukeneeni, että noissa F1 koneissa ei olisi nokka-akselia ollenkaan?
Venttiilit ohjattaisiin pneumaattisesti?
Sen verran mitä itse olen noihin "perehtynyt" niin kyllä niissä nokka-akselit on, mutta jousia venttiileissä ei ole. Sen puolen pneumatiikka hoitaa, eli sielä on ns. paine-ilma jousi.
Vs: F1 mottori
Posted: Sat Apr 02, 2005 10:58
by Petri
Jotain minä sitten vielä muistan, mutten vain muista sinnepäinkään
Noinhan se taisi olla kun tarkemmin miettii asiaa.
Minulla oli jo sitten seuraavan sukupolven formulakone suunnitteilla
