Page 1 of 1

F1 mottori

Posted: Fri Apr 01, 2005 09:58
by msktv
Tuon videon kun katsoo niin ymmärtää miksi niillä aina välillä on hiukan lämpöongelmia katteiden sisällä...

http://www.zoominternet.net/~jonlauer/f1fireup.mpeg

Vs: F1 mottori

Posted: Fri Apr 01, 2005 15:36
by Mako
Noilla kierroksilla rupeis voortikin kulkemaan. Hiukkasen kuumana on paikat, mitähän ainetta lie nuo suojat varmaan hiilikuituu...

Vs: F1 mottori

Posted: Fri Apr 01, 2005 18:40
by Jukka
Kyllähän hehku kivasti. Luulis ton lämmittävän jo selkääkin jonkin verran. Ei audi taikka volvo sentään noin paljon kuumu... ainakaan vielä ;)

Vs: F1 mottori

Posted: Sat Apr 02, 2005 08:48
by Petri
Juuh... Hyvin tuntuu kiertävän formulan koneet :)
Ainakin näin dieselistin korvaan :)

Kierrosherkkyyttäkin vaikuttaa olevan...
Muistanko ihan väärin, mutta muistelen joskus lukeneeni, että noissa F1 koneissa ei olisi nokka-akselia ollenkaan?
Venttiilit ohjattaisiin pneumaattisesti?

Vs: F1 mottori

Posted: Sat Apr 02, 2005 09:34
by msktv
Juuh... Hyvin tuntuu kiertävän formulan koneet :)
Ainakin näin dieselistin korvaan :)

Kierrosherkkyyttäkin vaikuttaa olevan...
Muistanko ihan väärin, mutta muistelen joskus lukeneeni, että noissa F1 koneissa ei olisi nokka-akselia ollenkaan?
Venttiilit ohjattaisiin pneumaattisesti?
Sen verran mitä itse olen noihin "perehtynyt" niin kyllä niissä nokka-akselit on, mutta jousia venttiileissä ei ole. Sen puolen pneumatiikka hoitaa, eli sielä on ns. paine-ilma jousi.

Vs: F1 mottori

Posted: Sat Apr 02, 2005 10:58
by Petri
Jotain minä sitten vielä muistan, mutten vain muista sinnepäinkään :grins

Noinhan se taisi olla kun tarkemmin miettii asiaa.

Minulla oli jo sitten seuraavan sukupolven formulakone suunnitteilla :glad