Sierran tyhjäkäynti

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
fourdoorRWD
Jäsen
Posts: 64
Joined: Mon Mar 22, 2004 16:50
Location: Imatra

Sierran tyhjäkäynti

Post by fourdoorRWD »

Tämä minun DOHC Sierra huutaa tyhjäkäynnillä 2000-3000 r/min, ja korjaamolla sanoivat että minun vajaa vuosi sitten uusimani lisäilmaventtiili jumittaa ja siten päästää liikaa ilmaa koneeseen ja sentakia nostaa kierrokset älyttömiin lukemiin. Näin kuluu vajaassa vuodessa vanhan tonnin maksanut lisäilmaventtiili loppuun ja kun puolen vuoden takuukin on mennyt umpeen, niin varaosamyyjä vaan sanoo että koita öljytä sitä. Ottaa pannuun :anger
Arto L
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Sierran tyhjäkäynti

Post by mrbean »

Mitä luultavammin sinne on päässy vähään kökköä eli putsaa se. Mulla joskus aikoinaan oli pösössä samaa vikaa ja putsaus autto. En kyllä tiedä minkä näkönen mötykkä siellä sierran pellin alla lymyää. Pösössä on ihan metallia ja sen puhdistin bensalla toimi vähän aikaa taas. Niin tää neuvo tuli kun auton tyhjäkäynti heijas 600 ja 2500 välillä.
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
fourdoorRWD
Jäsen
Posts: 64
Joined: Mon Mar 22, 2004 16:50
Location: Imatra

Vs: Sierran tyhjäkäynti

Post by fourdoorRWD »

Korjaaja oli väärässä. Selvisi että se venttiili saa väärään aikaan virtaa, eikä itse venttiilissä ole mitään vikaa, vaan vika lienee jossain anturissa tai ruiskun boxissa. Kerroin löydöistäni korjaajalle, niin se sanoi että pitää lukea vikakoodit, TÄH?, eiks se ollu niitä ees lukenu :?
Arto L
Post Reply