Koeajolla.

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Koeajolla.

Post by MakeS »

Sattuipa tässä tänään mukavasti kun pääsimme jäsen Kortelaisen kanssa Speedconceptin vipeille järjestetyssä testdrive tilanteessa koeajamaan Avain Vaunulla uutta Volvon V50 T5 mallia.

Mukavan tuntuinen pelihän se oli.Sisätiloissa silmään sattui heti uusi keskikonsoli.Todella eleganssi valinta ja toimivan tuntuinen.Varsinainen tilantuntu oman volvon jälkeen oli pienen sutjakka ja epäilen että isompi ihminen valinnee jonkun muun ajokin.Tälläiselle tapille auto oli kun tehty.Turbo moottorin vääntö ja voima tekivät vaikutuksen ja maisema vaihtui luihakkaan kun pedaalia piti pohjassa tunteella.Kyseinen auto oli kaikilla mahdollisilla herkuilla varustettu malli ja hintaakin olisi kertynyt reilut 50 tonnia joten vaihtokauppa omaan autoon jäi vielä tekemättä.Automyyjä kävi kyllä vaihdokin tarkastamassa ja kehui estotta peliä.Välirahakin jäi hötäkässä kysymättä, ehkä tarkoitushakuisestikkin.. heh..

Hyvänäköinen ja ajomukavuudeltaan huippuluokkaa tuo V50 oli
, suosittelen kenellä kukkaro antaa myöten.
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Jukka
Jäsen
Posts: 145
Joined: Sat Dec 06, 2003 21:07

Vs: Koeajolla.

Post by Jukka »

Itse olen koeajanut tuo ko mallin myös. Ensi tuntumat oli jees, sisusta makee, varsinki tuo keskikonsoli. Apukuskin paikka tuntui hieman ahtaan oliselta, mahdollisesti tuo kojelauta hämäsi sen verran.
Moottori on ihan OK, mutta itse en kovin kiinnostunut siitä, jäi hieman vaisu kuva. Kulkee ja vetää hyvin mutta ei tarpeeksi hyvin. Eli on sellainen hienostunut kone. Itse vaadin sellaista raakuutta ennemmän. No ehkä senkin takia kun nuo nykyiset auton on sen verran tehokkaita :D
Mutta hyvä vaihtoehto sellaiselle joka haluaa tehokkaan/turvallisen "pikku" farkun.
Joo keltainen sen pitää olla. No hyväksytään myös valkoinen.
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Koeajolla.

Post by MakeS »

Monelta osin olen Jukan kanssa samaa mieltä.Tuo apparin puoli on ahdas jopa itselle.Kuskin paikka ei niinkään, siinä tuntui pulkassa olo ihan kotosalta.Tuo motti homma on myös totta, oman jälkeen tosin tuntui ihan eri peliltä, mutta jos vertaa autoon jossa on todella tehoa alla, käyttäytyminen on hyvin sivistynyttä mutta toisaalta ei hyökkää ja automaattivaihteiston toiminta on hyvin miellyttävää.

"Ison" farkun omistavana, niin posi kuin negatiivisessäkin mielessä, autosta jää semmoisen pikkuisem sporttifarkun kuva.Ei sillä, vaihtaisin sen välittömästi itselle jos vaan budjetti sallisi.Tosin tuossa hintaluokassa on jo valinnanvaraa yllinkyllin.Saksassa tuo kyseinen peli on testeissä pärjännyt kyllä..taakse on jäänyt niin Audit kuin volkkaritkin..Jukan S Nelkku on "hivenen" eri hinta luokissa..
Raili se on mun rattoni!
Post Reply