Jos aloitetaan aivan 0-tilanteesta (niinkuin minä tein) eli ei ole oikeastaan vahaa jäljellä/halutaan täysin uusi kerros
1. Auton pesu ravasta yms. pölystä, itse käytin tähän ihan Fairy-vettä
2. Auton pesu liuotinpesuaineella. Suihkuttelin sekä harjasin koko auton läpi liuottimella. Lähti suurin osa hyönteisistä/piestä/jne.
3. Auton pesu liottimen jäljiltä esim. Fairylla. Pyritään poistamaan loput liuottimet sekä pieni rasvakalvo joka liotinaineesta jää. Itse olin laiskaja skippasin tämän vaiheen. Huuhdoin vain auton kunnolla...
4. Huolellinen kuivaus, eritoten listat, maskit jne. minne jää helposti vettä.
(5. Muoviosien kiillotus/suojaus vahalta jollakin kumin/muovin kirkasteella)
6. Vahaus aloitetaan AutoGlymin punaista levittämällä. Vaha on parasta levittää trasselitupolla. Kun trasselia kostuttaa vähän niin vahaa ei kulu niin paljoa. Kannattaa muistaa että KIILTO SEKÄ NAARMUJEN POISTO TEHDÄÄN TÄSSÄ VAIHEESSA, joten kannattaa hangata (levittää) vaha kunnolla autoon. Pieniä alueita kerrallaan (esim. konepelti, puolet kyljestä jne.) kerrallaan edeten koko auton läpi (siis välillä aina hypätään kohtaan 7.

7. "Kiillotus". Kuivanut vaha hangataan pois puuvillaliinaa käyttäen (nukkaamaton, mielellään ei kovin sähköistä materiaalia). Monet harhakäsitykset (kuten myös omani ennen "valaistumista") luulevat, että kiillottaminen tapahtuu tässä vaiheessa, näin ei tosiaankaan ole... Tottakai pinta kiillottuu ja se voi jäädä mataksi mikäli vahaa ei pyyhi hyvin pois.
8. AutoGlym kultaista "viimeistelynestettä" vahapinnan päälle. Puhtaalla puuvillaliinalla levitetään neste ilman hankausta/painamista koko auton päälle. Annetaan kuivaa pitkään (jotkut antavat tämän olla jopa yön yli jos on tallipaikka autolle), sellaiset 30-60 min ainakin. (Tätä kannattaa käyttää myös lähes joka pesun jälkeen niin vahapinta pysyy kunnossa)
9. Loppukiillotus. Kiillotetaan puhtaalla puuvillaliinalla kuivanut neste pois. Tässä vaiheessa korostuu tuo staattista sähköä keräämätön puuvillaliina, sillä tässä vaiheessa irtoaa paljon valkeaa pölyä joka meinaa tarttua joka paikkaan.
Näin on todella kiiltävä ja esittelykunnossa oleva auto valmis. Aikaa tähän saa kyllä tuhlattua kaikkiaan useita tunteja...
Vahausta ei ikinä kannata tehdä kuumaan maalipintaan, eli kesällä myöhäisen illan tunnit ovat parhaita jos ulkona värkkäilee
Omasta autostani maalipinta parani huomattavasti. Aikas suuria naarmuja tuolla pystyy hävittämään... ei nimittäin Ocu ole varmaan uutenakaan ollut noin kiiltävä

Sitten kun auto vaatii taas pesua niin shamppooksi AutoGlymin shampoota (suojaa ja "elvyttää" vahapintaa) ja kun laittaa taas tuon viimeistelynesteen pintaan niin auto pysyy kiiltävänä eikä täydellistä vahausta tarvitse suorittaa niin usein.
Nämä kokemukset ovat omakohtaisia/viisaampien kertomia. Tietenkin jokainen "taaplaa" tyylillään enkä väitä että tämä olisi ainut tie kiiltävään autoon (=onneen):sungl (tämä oli ns. vastuuvapauslauseke...