Vielä vähän kitkarenkaista?

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
Harri
Jäsen
Posts: 49
Joined: Fri Nov 28, 2003 15:33

Vielä vähän kitkarenkaista?

Post by Harri »

Millaisia kokemuksia matalaprofiilisista kitkoista..?

Ostin tossa itselle talvialut 195/50/15 Kumeilla.. voip olla kyllä melkoinen pulkka. :o En oo vielä päässy kokeilemaan ku on toi konekkin levällään...

Mut kato ei siinä pääasia et näyttää hyvältä :grins
GTI IV / ZX-9R
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Vielä vähän kitkarenkaista?

Post by KimmoT »

Tosiaankin, pääasia että näyttää hyvältä (katso vaikka allekirjoitustani...) :>

Itselläni kitkarenkaat, kokoa on 15" ja muut mitat 185/60 tai 50. Kyllä kitkarenkailla eteenpäin pääsee, itse tykkään niistä todel paljon. Kaupungissa ja liukkailla (jäisillä) keleillä pitää vaan muistaa ettei ole piikkejä jarrutuksen apuna. Nopeasti noihin tottuu... Onhan ne paljon mukavammat ajella lumella tai ainakin sit jos ja kun ajaa paljaalla asfaltilla, ovat todella hiljaiset nimittäin.

Esim. jarrutuksissa (eritoten risteykset) on hyvä muistaa nousta "ajourista" karkeammalle pinnalle, kitka toimii paremmin kuin siinä kiilloittuneessa urassa...

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Vielä vähän kitkarenkaista?

Post by MakeS »

Mulla on alla sama setti kun Harrilla ja ovat ekat kitkat mitä olen omistanut.Eihän tassä vielä kovin paljoa ole talvikeli ajoa tullut mutta se vähä kokemus on osoittanut juuri kuten kimmolla eli risteykset ovat entiselle nastarengasmiehelle vaaran paikka.Hiljaisemmat ovat ajella kun kesägummit ja tykkään kyllä.Nokian Q:t ovat kyseiset renkaat ja suosittelen... :thmbup
Raili se on mun rattoni!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Vielä vähän kitkarenkaista?

Post by KimmoT »

Itselläni myös merkkinä Nokian Q, tämä jäi tuosta edellisessä postissa mainitsematta. Nuo Nokian Q renkaat ovat pärjänneet suht hyvin noissa testeissä vuodesta toiseen joten tuotekehitys Nokianrenkailla on vielä kohdallaan :D

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
Harri
Jäsen
Posts: 49
Joined: Fri Nov 28, 2003 15:33

Vs: Vielä vähän kitkarenkaista?

Post by Harri »

Nokian Q on kyllä saanut kehuja monilta.. eikä varmasti turhaan. :)

Itsellä on barum merkkiset renkaat.. Noin sormituntumalta ne on kumiseokseltaan todella kovat. Eli voi olla kepeässä autossa vähän ongelmia... no jospa sitä selviää näillä tämän talven!

Minullakin ko.renkaat on ensimmäiset kitkat.. edelliset oli bridgestone noranza 175/70/13. (kitka/nasta)
GTI IV / ZX-9R
Post Reply