Multimedia/MP3/GPS jne laite ?

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Multimedia/MP3/GPS jne laite ?

Post by KimmoT »

Ajattelin kysellä asiantuntijoiden mielipiteitä mitä autossa/hifissä/tuning-hommissa voisi ohjata yhdellä ja samalla paketilla...

Elikkäs meillä töissä suunniteltu sellainen elektoroniikkakortti josta voisi pienillä muutoksilla rakennella autoon kommunikointijärjestelmän... tästä olemme nyt ideoimassa tuottetta...

Mitä laitteita olisi tarvetta ohjata yhdellä ja samalla vehkeellä??

Itse ajatttelin seuraavaa...

- Tietenkin näyttö (vaikka kosketuskalvolla) (laitteen ohjelmointi, multimedian katsominen, navigointi)
- WLAN (karttajärjestelmät, tiedonsiirto)
- GPS (navigointi)
- MP3 (hifiä...)
- Multimediaa
- Kommunikointirajapinta eri laitteiden ohjaamiseen (esim. tietokoneella konfiguroitavat DPS:sät)
- Ohjauslähtöjä esim. hifin valaistukseen tarkoitettuihin ledeihin, alustavaloihin yms.
- Demojärjestelmä rakennettu ns. "portable"-käyttöön eli komponentit yms. "vähävirtaisia" ja akkukäyttömahdollisuus löytyy...

Tälläisesta voisitte laittaa ideoita, mitä maailma tarvitsee, mitä ohjauksia yms. autosta haluisi "samaan pakettiin, jne....

...sekavaa jälleen... mutta sellaista tuotekehitys aina on :D
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Multimedia/MP3/GPS jne laite ?

Post by mrbean »

S.....nan inssi. ei tuosta tavallinen pulliainen älyy mitään mut tartteeko mun älytä minä vaan kysyn. Mut kuitenkin kommentoin sen verran et seuraavaan autoon tulee tietokone ku se on käytännöllisempi kuin joku dvd-soitin. jos tulee jossain tylsää niin voi aina pelata pasianssia. Fiksua eikö!
Aika paljon on nykyään noissa autoissa tietsikoita mut kehitystä se on tämäkin.
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Multimedia/MP3/GPS jne laite ?

Post by mrbean »

nii ei hirveesti oo tullu kommenttia mut joskos sitä jossain vaiheessa tulee. :scold
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Multimedia/MP3/GPS jne laite ?

Post by Webmastaah »

Sorge-borge,

unohtu vastata kiireessä kun aikoinaan tämän luin... Eli tottakai kiinnostaa moinen väkkärä, vastaavanlaista olen itsekin suunnitellut.

Rakentelin Hiluxiin aikoinaan itse digitaalisen nopeusmittarin (Tietokoneella ohjelmoitavan, kahdeksan eri nopeusaluetta kuten km/h, mailit, solmut, kardaanin ja renkaiden pyörimisnopeudet, ajopiirturilähdöt tietokonetta varten, matkamittarilähdöt yms. yms.), aikaa meni melkein puoli vuotta, joten tuollaisen Kimmon kuvaaman järjestelmän tekeminen tuskin onnistunee ihan kädänkäänteessä. Onneksi teillä on jo pohjat valmiina :>

Mulla on jo kannettava varattuna Nissania varten, GPRS:t ei laitteena paljon maksa mutta se käyttö on nykyään ihan tolkuttoman kallista. Tuollainen lisäsydeemi olisi kyllä kätevä mukaan, niin olisi kaikki roippeet käytössä.

Itse en tuohon listaan paljon lisää keksi, vaikka tällainen laitehullu olenkin!
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Multimedia/MP3/GPS jne laite ?

Post by KimmoT »

UP UP

Nostanpas vähän tätä aihetta...

Voiskos tuollaisesta rakennella jotain kaupallista laitetta esim. hifi/tuning-harrastajille? Mitä ominaisuuksia siin pitäis teidän mielestä olla?

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Post Reply