Avautumista huolloista...

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Avautumista huolloista...

Post by KimmoT »

Blääh... käytin autoni 60 tkm huollossa, huolto meni ihan OK ja kustannusarvio jopa melkein piti paikkansa...

päänvaivaa aiheutti/aiheuttaa edelelleen yksi "ylimäräinen" huoltotyö, nimittäin takakontin lukon kiristys... ekalla kerralla meni liian kireälle, kerkesin jo ajella takas töihin ennen kuin hoksasin, että häly tunnistaa kontin olevan aina auki vaikka todellisuudessa se oli kiinni (tämä johtui siis siitä että kontin lukko oli liian tiukka ja kytkin ei aktivoitunut) ...eikun takaisin huoltoon, lukkoa löysättiin ja matka jatkui... illalla otin kesäkumeja pois takakontista ja "PAM" nyt lukon vastakappale löystyi ja jälleen ei hälyä voinut jättää päälle ja takakontissa paloi valot, eikun polttimot pois ja ovet avaimella lukkoon ja toivoa ettei rosmot yöllä autoon mene... eivät onneksi menneet!

Sitten tänään ajelin aamulla TAAS huoltoon, lukko korjattiin pikaisesti ja pahoiteltiin... sitten tapahtui viimeinen pisara! Se korjaamon sälli ei puhunut mitään kun toi avaimet autoon, autolle mennessäni ajattelin kuitenkin tarkistaa miten luukku/häly toimivat... availin kontin ja *kele, lukon "suojakatteet" eli verhoilut palasina takakontin pohjalla! Olisi huoltosälli voinut edes varoittaa!!! :anger

Eikun takaisin tiskille avautumaan että olipas verhoiluja rikottu, huoltopäällikkö oli ihmeissään/vihoissaan kun asentaja ei mitään ilmoittanut... nyt on sitten verhoiluosat tilauksessa, ja niiden asentaminen parin päivän päästä... mitähän seuraavaksi?

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by SecondWave »

sellasia ne huollot... ***kele.

Tuli tuosta mieleen oma huolto kokemukseni MERKKIhuollossa kun autostani uutuuttaan akusta virrat hävisi itsestään, noh siitä huoltoon ja valittamaan huoltomies testasi akun ja totesi ettei se virtojaan pidä. Kysyin että meneehän uusi akku varmasti takuuseen(auto vähän alle vuoden silloin). Huoltomies kysyi huoltamopäälliköltä että meneekö takuuseen ja vastaus oli että menee se. No minä tyytyväisenä että hyvä homma pannaan uusi akku vaan. Noh ajelin siitä sitte kotia kohti kun huoltomopäälikkö soittaa että: "se akku muuten ei mene takuuseen, muistin väärin aikaisemmin ja uusi akku maksaa xxxMK" Totesin että minun vanha akku tilalle ja saatta akkunne takaisin ja ihan periaatteesta ostan akun muualta. puhelimesta kuului sen jälkeen enää vain Änkytystä .... :D

Huoltomiehet katsoi vähän kummissaan kun vaihdatin vanhan akun takaisin ja hävisin horisonttiin... =) Enkä ole siinä liikkeessä sen koommin vieraillut. :)

Että kyllä niiden kanssa näköjään pitäisi olla seuraamassa vierestä mitä ne tekee ja rikkoo, eikä välttämättä sittenkään voisi olla varma että mitä siellä tapahtuu...
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by KimmoT »

Niinpä, tuokin oli nimenomaan MERKKIhuolto (eli varmaan kiillottavat vaan auton keulamerkin :D )

Muuten tekivät kaikki työt kyllä hyvin, tämä takakontinlukko oli ainut SUURI moka, ja sitten oli unohtunut lukkopesät voitelematta, käytän hälyä ja keskuslukkoa nimittäin kaukosäätimestä ja tulee aikas harvoin noita lukkoja pyöriteltyä. Huollonjälkeen kuitenkin kokeilin ja ei toiminut... mutta tämän korjasivat samalla kun fiksailivat tuota takakonttia :D

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by SecondWave »

Niin siis sait jo hipleet takakonttiin paikalleen?

Vaikkaan etää oli varmaan aikasta nöyrää poikaa kun laittelivat kamoja paikallaan :D
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by KimmoT »

En vielä saanut mutta tuon lukkohomman fiksasivat eilen, samalla kun särkivät sitä mun konttia :anger

Mutta voin vaan kuvitella miten mukava niillä on asennella niitä muoveja takas, ja varmaan asennutan ne siellä, ettei vaan ne uudet omiin käsiin sitten hajoa :D

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by SecondWave »

Totta eipä paljon kannata mennä itte asentelemaan...

Pakko nyt vuodattaa tässä kun tuosta "itse" asentamisesta tuli puhetta. Eilen vaihtelin tuossa talvirenkaita paikalleen ja parin renkaan jälkeen ajattelin että pistäköhän renkaanpaineita kattoa samalla. Noh venttilihattuina oli sellasetalumiiniset systeemit (tulivat vanteiden ja renkaiden mukana ostaessa) No ei saakeli ne hatut oli juminu kiinni ihan tautisen kovasti venttileihin. pihtejä yms. työvälineitä siinä yritin apuna käyttää mutta ei. Ainut vaihtoehto oli että tämmösellä "dremel" työkalulla (halpa kopio dremelistä) leikkaamaan ne saakelin korkita auki. No korkit kyllä lähti mutta tui venttileihinkin vaurioita niin että se ilmanpaineen mittarin suutin ei siihen enää käy :anger

noo pitänee siis vaihdattaa venttilit niihin :D arvataakaa huviksenne laitanko enää ikuna sellasia venttilinhattuja

kyllä ihan vähän vain kävi nyppimään asia :anger Vi*uttaa ja naurattaa yhtä aikaa... naurattaa se mielikuva jota kuta leikkaamassa venttileitä auki heh
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by MakeS »

Kiitti vinkistä..aloitin nimittäin itekkin carinan tuunaamisen sillä että ostin Tokmannilta semmoiset hienot punaiset aluhatut..pitänee siis hivauttaa vitakkoon moiset vempeleet jos renkaanvaihtoon dremeliä tarvitsee.. :grins

Merkkihuolloista sinäänsä ei ole kokemusta mutta jos joku jäsenistä tarvitsee autohuolto apua niin Jarin autopalvelua Jukolankadulla suosittelen, homma toimii ja hinnat kohdallaan.. :thmbup
Raili se on mun rattoni!
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by SecondWave »

Tuo minun renkaanvaihto "show" naurattaa kyllä vielä pitkään :grins Luulen kyllä tietävän miksi ne jumiutui. no kun yleensä niissä on sellaiset O-renkaat sieelä välissä tiivisteenä. Ja nyt kun sain ne kahtia sahattua niin huomasin että se joka ne renkaat alle laittoi niin ei ollut niitä O-renkaita sinne laittanut. Vaihdatin siis renkaat muistaakseni viime talvena tuolla pohjolan renkaassa. No sattuuhan sitä.

Mutta onko tietoa voiko sen venttiili osan vaihtaa ilman että rengas otetaan valssilta pois ?
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Avautumista huolloista...

Post by mrbean »

Ei muuten onnistu venttiilin vaihtaminen ilman renkaan irrotusta. Mul on itellä kokemuksia parhaasta päästä. Olen itse asentaja ja sit tuttuun paikkaan menin ku sain ostettua kesäkumit joskus aikoinaan. Yleesä venat vvaihdetaan ku laitetaan uudet kumit. No minä fiksuna poikana ajattelin et kyl toi vena vielä sen ajan kestää ku noi renkaatki. No ei ku ilmaa renkaaseen ja alle. Auto oli nosturilla ja sain kaikki muutkin vaihdettua. Auto alas ja kaks rengasta ihan tyhjänä. Siin vaiheessa pääs tuhat pahaa sanaa. Ei ku renkaat vanteelta ja kaikkiin uudet venat. Opetus on tämä. Aina kun vaihdatte uudet renkaat vanteille niin vaihtakaa myös venat. Jos vaihdatatte niin kattokaa et vaihtaavat myös venttiilit. :wallbash
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by SecondWave »

No pitänee muistaa ens kerralla, kun kumeja vaihdattaa että venttiilit kans juuh..

No tuotas soittelin tuossa päivällä miun "hovi" korjaamolle jotta ois avun tarvetta. Siinä sivussa sitten aattelin otattiin tuon pakokaasutestin ko pitäshän se räppänä huollossakin käyttää lähiaikoina...

Miten herkkiä ne katsastus kaverit on revittämään noita tummennuskalvoja ikkunoista pois jos niikseen sattuu?
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by KimmoT »

Kalvojen repiminen riippuu aivan suoraan katsastusmiehen päivästä. Jos äijällä huono päivä niin takuulla lähtee kalvot irti... ja huonoin homma tässä on, että saattaa laittaa rek.otteeseen merkinnän, joten ei sitten pysty kotona uusia kalvoja teippaamaan ennen kuin rek.ote "häviää" ja tilaa uuden tilalle :>

...joten kannattanee käyttää katsastuksessa ennen kalvotusta jos vaan mahdollista, niin saatpahan ajella vuoden verran kalvot ikkunoissa :D
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by MakeS »

Käytin hiljattain Carinan leimalla ja mulla on nykysellään semmoinen punainen teippihärdelli etulasin yläosassa, ja aavistelinkin että siitä tulisi puhetta..No ensiksi ongelmia aiheutti keula joka on niin pirun matala ettei se meninannut mahtua mihkään pukille ja hattu kourassa sitä valittelin mutta katsastusmiehen asenne oli kyllä hyvä, eikun naureskeli ja kahden eri sovittelun jälkeen oikea monttukin löytyi..Tarinoitiin sitten katsatuksen ohessa autohifistä ja kahvia hörppäiltiin..leima tuli ja leimatessaan kaveri heitti että noita teippejä ei etuikkunassa saisi olla mutta kai polissit ne sulla revityttää pois jos niitä häiritsee..että, sillälailla.. :grins
Raili se on mun rattoni!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by KimmoT »

Kyllä näköjään katsastusmiehissäkin löytyy rakentelun ymmärtäviä :D

Saarelaisen Arille sattui joskus siellä JNS:n katsastusasemalle hauska tapaus...

Arillakin oli silloin Carina, ja tietysti vähän tuunatttuna elikkä madallettuna ja etuspoikkaa yms. muuta hässäkkää. Katsastusinssi sovitteli autoa pukille ja spoikka raapaisi vähän sitä nosturia, Ari siitä kahvikupposen äärestä pomppaa päivittelemään, että elä nyt koko autoa hajoita, inssi tuumasi vaan kylmän rauhallisesti, että juo vaan kahvisi jos meinaat autoosi noilla takavaloilla leiman saada :> (oli vähän takaumpioihin tummennusspraytä lentänyt :D )
...huumorimiehiä tämäkin inssi... Ari pakitteli takaisin kahville ja leima paperiin tuli :D


"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Avautumista huolloista...

Post by KimmoT »

Niih, päivitetäänpä välillä huolto tarinoita...

Elikkäs Ocun käytin 90 tkm huollossa. Huolto oli jälleen pätevä (tällä kertaa Autoliike Mutanen) ja palvelu hyvää.

Kuitenkin jälleen ei yksi homma mennyt putkeen...

Elikkäs huollossa käytin autoa ja oli tarkoituksena vaihtaa palanut rekisterikilven valon poltin uuteen. Suurena yllätyksenä hakemaan mennessä oli ettei polttimoa ollut saatu vaihdettua!!

Selityksenä tuli seuraavaa...

Jos polttimon yrittää vaihtaa ulkokautta (siis irroittamalla lasi) niin se tipahtaa takaluukun sisään, ei kuulemma ole millään kiinni ja polttimoa ei saada paikoilleen. Ainoa tapa on vaihtaa poltin irroittamalla takaluukun verhoilu. Noh, verhoilu on sitten niin tiukassa etteivät uskalla sitä repiä irti... Tai siis tottakai repivät jos minä hyväksyn mahdollisen rikkoutumisen/maksan sitten uuden jos tilalle haluan... että sillälailla!!

Laittelin maahantuojalle jo tästä asiasta postia, laitan sitten vastauksen tänne kunhan (jos) sen saan..

Miten muilla? Onko kokemuksia/puskaradion kuulumisia vastaavasta? Miten tällainen on mahdollista merkkihuollossa (siis että eivät uskalla osia irroittaa mikäli minä en sitoudu niitä korvaamaan...)??
:anger
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Post Reply