Nykyiset ja entiset autot

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Nykyiset ja entiset autot

Post by KimmoT »

Millaisilla kulkupeleillä liikutaan/on liikuttu? Onko auto harrastekäytössä vai työjuhta? Rakenteluun auto erikseen vai tehdäänkö rekentelu käytettävyys huomioiden?

Ohessa minun listani:

1. VW Passat, 1,6D -84
- Mukava diesel peli, vähäruokainen
- 2 kertaa kolarikorjattu, tuli meille "romuna", itse romutin kerran..
- Nykyisinkin ajokunnossa (paitsi vaihdelaatikko on remontissa)
2. Datsun Cherry -79
- Hankittu pakosta sijaisautoksi kun passattiin tuli "kosmeettisia" virheitä pienessä kolarissa
3. Opel Kadett Caravan 1,6 i Kat Club -90
- Ensimmäinen "oma ostos", koira "vaati" farkkkua, opiskelijan budjetille sopiva peli, näki paljon tietä ja sai "sikaa"... Nykyisinkin vieklä hengissä, isukilla ajossa
4. Tällä hetkellä Skoda Octavia Combi -01
- Edelleen tätä farmarikastia, koirat vaativat tilaa :)

Suurempia hifiprojekteja ei ole vielä suunnitteilla, vaikka jäsen J:llä onkin aikas paljon hyviä ehdotuksia :> ...saa nähdä milloin päästetään Janne irti :D

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by Webmastaah »

Ensimmäiseksi autoksi tuli hankittua Toyota Hilux 4x4 -86 alkuuvuodesta -91 ja sitä tulikin rakennettua oikein urakalla, korotettua alusta, isoa rengasta, leveää vannetta, karjapuskuria, kaatorautaa, lasien tummennusta, stereoita... Laitteesta on muuten kuvia kuvasivuilla, auto oli todella ihanteellinen minulle ja muutamaa kaveria harmittaa vieläkin kun möin sen vuonna -97. Itseäkin välillä ;) , viimeksi lauantaina kun korotettu Pajero porhalsi vastaan...

Vuonna -94 alkoi tehdä mieli autoa, johon mahtuisi enemmänkin porukkaa kuin tuo 2 (tai 14, niin kuin siinä parhaillaan oli kyydissä, mutta se onkin jo toinen juttu) ja niinpä tuli hankittua nykyinen bassokärry Nissan Sunny -88. Ympyrä sulkeutui taas vuonna 99 kun autosta tuli taas kaksipaikkainen :> . Oi voi sentään!

Lada tuli joskus vuonna 98 otettua porukoilta sen takia, etten uskaltanut pitää Nissania pahamaineisella aluella olevan opiskelukämpän pihalla ja Ladaa nyt ei kukaan hullu varastaisi. Itse asiassa pidän oikeasti Ladalla ajelusta ja siinä on jotain sellaista mitä ei normaalikotterolla saavuta. Ja ainahan on oma jännityksensä seurata mitä seuraavaksi hajoaa. Tai oikeastaa Lada hajoaa tosi harvoin ilman syytä ajokelvottomaksi, mutta hassuja pikku vikoja tulee jatkuvasti kuten vilkkujen häviäminen kesken ajon josta ei selviä muuten kuin naksuttelemalla itse sopivaan tahtiin vilkkuvipua, muuten vilkut palavat jatkuvasti!

Nyt ennen katsastusta pitäisi korjata startti ja takajarrut, ja muuten ennen talvea jumissa oleva lämppärin moottori. Eipä jaksais!
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by MakeS »

Itellä tuo autolijan ura lähti käyntiin 100A Datsunilla,6*9" kajarit ja alpinen kassusoitin..Helloweeniä pitkä valkea tukka hulmuten ja luu pihalla.. :grins No tuon auton tarina tyssäsi siihen että "pikku" katsastusremontin tiimoilta isäpappa vaihtoi sen tuoreempaan,oranssiin Ladaan..että vi...tti.. :anger Eipä siinä Largossa mitään suurempaa vikaa ollut mutta en ole koskaan ollut suuri itäkulkineiden ystävä
(auto,juna,laiva,lentokone..eh..) joten onnesta ymmyrkäisenä
vaihdoin kesäduuni hanekkeilla sen välikoppa Escorttiin jossa kyllä murheita riitti..ei käynnistynyt muutakuin 30 asteen pakkasella luotettavasti.Tälläsin sen yksi kaunis talvipäivä yhden volvon persuuksiin ja pääsin siitä kätevästi eroon..onneksi on nuo vakuutukset keksitty. :D
Seuraavana vuorossa oli E mallinen kadetti joka kyyditti luotettavasti armeija ajan reservin kersanttia tyttöystävän paijattavaksi ilta illan jälkeen,hifi ei silloin autossa vaihtunut nykypäivien tahtiin eli samat hyväksihavaitut laitteet palvelivat edelleen.Hankkiuduttuani työelämään hankin myös jokaisen ikiteinin unelman eli dexteri corollan johon sitten myös eka ihka laitteisto hankittiin, linjalla pioneerin cd vatkain,erillissarja takana ja koksit edessä..sillä kun liikuskeli teipit kyljessä kylällä niin alkoi tuota katuuskottavuutta kertyä..joopa joo..??
Dexteri piruvie paloi jonkun asentajan pätevyydestä huolimatta tai johtuen ja taas uuden kulkineen hankinta oli edessä.Lehdestä silmään sattui kuolinpesän kauppaama luupirtti..ajettu 28tkm ja kunto kuin pakasta vedetty..hyvä peli jolla ajelin puolenkymmentä vuotta..siinä vaiheessa highend kärpänen oli puraissut todenteolla ja asustelin vanhassa puutalossa johon hilasin toinen toistaan kallimpaa ja parempaa vempelettä kuunteluun..joten eihän autoonkaan enää mitkään pioneerin koksut kelvanneet,infinityä sen olla piti..myöhemmin vaihdoin koti ja autolaitteet omakotitaloon ja hifirintamalla oli hetken hiljaista.Bluebirdiin tein ensimmäisen kisalaitteiston jossa oli Dls-sony-genesis-lanzar vermeitä..soi ihan kivasti ja asennuksiakin kelpasi tarkistella lähemmin ja eka kisoissa oli pisteet koko kilpailun toiseksi parhaat..oli vähän poika polleeta kun Kuvalla ja Äänellä kävi naamansa näyttämässä..kuka on kingi, kuka on kingi.. :grins
Sitten sattui tuo carina eteen ja siinä nyt on ollut niin paljon eri vekottimia etten itsekkään ole enää jyvällä..yksi vuosi sillä tuli kisottua Dragsterin laitteilla ja finaalissa 4. sija jota olisi sitten ensi kaudella tarkoitus EHKÄ kirkastaa..uusi auto jo siintelee tosin mielessä.. :bulb
Raili se on mun rattoni!
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by mrbean »

Ensimmäinen kehonsiirto välineeni oli 323 mazda -81 :thmbdn joka Elämän kaaren loppu päässä näki vasta valoa kun paasi minun huomaan. sillä ajelin kolme vuotta ja sen jälkeen isä vaihtoi autoa ja mulle jäi 405 pösö farkku joka ei koskaan nähnyt laitteistoa niiden myynnin takia. Pösö meni myyntiin kun mittariin oli kertynyt melkein neljäsataatuhatta. Tämän jälkeen oli kauramoottori käytössä vuoden verran. Sitten tuli kauhea diesel auton hinku ja ostin jetan joka oli varustettu kireällä 1.6:lla. Kaveri oli kuskina yks kaunis perjantai ja ajoi sen oulu cityssä taksin eteen. :? (oli sitte kolmio) Vit..... nin kuin pientä elukkaa mut kyllä se lantui kun sain tietää et mun kotipaikkakunnalla on myynnissä 1.8 jetta jossa on vaihdelaatikkomurheita. No dieselistä vaihdeaski irti ja kotia kohti. Laatikko paikoilleen ja kovaa ajoa. Tähän autoon hankin jonkunlaiset popit ja uusi projekti kiinnostaisi ja uto on kovasti myynnissä. Eli ei ku nupit kaakkoon pojat.... :bulb
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
Webmastaah
Kunniajäsen
Posts: 1197
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:39

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by Webmastaah »

Tervetuloa foorumille Mika!

Kiva nähdä että muutkin alkavat täällä naputella... Jatketaan samaan malliin! :)
Mitään ennoo ottanut!
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by KimmoT »

No johan se serkkupoikakin sai suunsa täällä auki. Hyvä Mika!

:bounce
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
SecondWave
Jäsen
Posts: 609
Joined: Fri Sep 12, 2003 07:45
Location: Joensuu
Contact:

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by SecondWave »

Jebah toin perään kaippa se autoilu historia pitää tänne nykästä matista :D

Joo siis hommahan alko 18-v Toyota Corolla sedan vuosimallia -88 siinä oli sitten sellaset teinix 6x9 subi ja joku vahvarin tapanen mötikkä... Sillä semmoset pari vuotta jonka aikana kerkisi kokea pieniä "kolhuja". Eli yksi oikea kolari vikana kumpikin osapuoli ja sitten yksi ulos ajo, josta syytän renkaita :D sekä "pieni" ovi ruttu.

No siitä sitten nykyiseen Toyota Starlettiin mallia -99 viimeinen vuosimalli kyseistä kotteroa. Siihen ekaks niitä 6x9 yms. mutta äkkiä ne vaihtui nykyiseen kokoonpanoon http://koti.mbnet.fi/second jota tuolta voi tutkia.

Nykyisin on kyllä tiukka autokuume ja vaihto mielessä A3 uusi (kallis), käytetty vm. 2000 ->, tai ehken uusi pösö 307 tai jotain...
-pepa the postmaster a.k.a petri pakarinen-
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by MakeS »

Ymmärrän yskän,itellä samanmoinen päällänsä.. :tear

A3 olisi kyllä "porno"..pikku tuunaamisella ja isoilla vanteilla nätti peli..

4 koppanen GTI, ei paljoa huonompi, IMO saa nätimmän kuin Audista kunnon korisarjalla,uudessa mullonspoileri lehdessä
aika hyvällä maulla tehty verme..

A4 Avant 1.8T, meikun hankintalistan kärki päässä..joskus kun sopiva yksilö sattuu kohdalle, ei auta muutakuin pankin sedän juttusille mennä.. :!!

Kai tää on yhtä autokuumetta koko elo tämä..
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Markus
Jäsen
Posts: 20
Joined: Thu Feb 26, 2004 17:08

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by Markus »

Jes, ajattelin rekisteröityä tännekkin nyt kun jäsen olen. Entisiä autoja ei ole vielä yhtään :o... Nykyinen kehonsiirtoväline on Toyota Corolla vm.87 Palvellut uskollisesti neljä vuotta ja paljon on vielä edessä kun olisi tarkoitus lähteä sitä rakentamaan, kun ei ole ajettukaan kuin vasta 310tkm. Kerran sattui samaran perä tulemaan vastaan ja talli kutsui :thmbdn Musiikkilaitteita on tullut laiteltua kohtuulla ja lisää tulee taas joskus :qmark.. no ja näin kyllä se siitä taas... Aika hyvä homma tämä palsta juttu.
Savun hälvettyä tarkastamme kytkennän
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by MakeS »

Terve Markus!!

Hieno juttu että jäsenet ovat järkenään myös tämän palstan käyttäjiä.Eikun vaan jutun heittoon jatkossakin ja tervetuloa niin yhdistykseen kuin palstan käyttäjäksikin!!!
Raili se on mun rattoni!
User avatar
Mako
Hallitus
Posts: 464
Joined: Sun Oct 19, 2003 21:24

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by Mako »

:o Ei hyvä päivä, miten on voinu moinen palsta jäädä väliin? no parampi myöhään kun ei milloinkaan. Minun eka kuljettimeni oli niinikään samanlainen kuin vienolla sihteeriköllä eli satiainen vm78 :grins.6x9 hattuhyllyllä ja bilteman ainutlaatunen hifiSTEREO kasetti hämmennin. Voi sitä hifi juhlaa kun vielä venkasi kasettia alareunasta että soi kirkkaammin :P. Seuraava auto olikin sitten oikea edistysaskel Datsun Cherry 120A vm -80. Poppia siihenkin, siitä löytyykin dokumentaatiot "peten entinen hilux" palstalta ihan allimmaisena ja hifit mukana tietenkin.Seuravana oli vuorossa ford escort 1.4 vm-88 jolla kävin yhden ja täälle haavaa ainoan fascan osakilpailun. Sen jälkeen ford escort 1.6 vm-90. Nykyisin onkin sitten toi farkku ekkeri kuten kuvasta näkyy tossa
<--- vierellä 1.6 vm -94 perheen lisääntymisen vuoksi isompaan vaihto ;).
User avatar
Harri
Jäsen
Posts: 49
Joined: Fri Nov 28, 2003 15:33

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by Harri »

Autoiluni alkoi vm -82 Ford Granadalla. Siihen tuli tehtyä kaikennäköistä pikku juttua mm. Kaikki puslat, peltityöt, listojenpoisto ja ylimaalaus lisäksi vielä kaikki sivulasit tummaksi ja alut alle :D
Kerkisin tilata granuun jo uuden tekniikan (2,9i) mut se sitten jäi laittamatta kun seuraavana päivänä eräs henkilö otti ja peruutti granadan päälle sillä seurauksella että se olikin sitten lunastus kunnossa :@

Nykyjään ajelenkin sitten tuolla -91 escortilla josta puuttuu vielä kaiken näköistä mut eihän nuo ikinä olekkaan valmiita :grins
GTI IV / ZX-9R
User avatar
Petri
Jäsen
Posts: 193
Joined: Sat May 01, 2004 01:39
Location: Suomussalmi
Contact:

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by Petri »

Esittäydynpä minäkin senverran että lisää pitkään listaan minun vuosien mittaan käyttämäni kulkupelit :)

1. Ensimmäinen maantiekäyttöön tarkoitettu kulkupeli oli BMW 316 1.8 vm 1986.Aika vakio peli. Hieman erikoisvannetta ja kantta laiteltu...
Siinä oli vähän sellaista hifin yritystä.
Tosin aika hutaisemalla asennetut laitteet.

2. Seuraavaksi vaihdoin sitten Ford Escort TD Delta STW:hen.
Ihan peruskulkupeli.
Mitä nyt vanhoja bemarin "ylijäämä" taajuuskorjainta, vahvistinta ja kaiutin erillis-sarjaa otin uusio käyttöön.

3. Nyt olen sitten palannut lähtöpisteeseen ja kulkupelinä tuo diiseli BMW 300-sarjalainen vm 2000.
Vielä ainakin ihan peruspeli.
Aika näyttää mitä tuohon tulee laitettua :)
"Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by MakeS »

Pistetäämpä nyt tähän kategoriaan tiedoitus kun TIEDÄN ettei yhdistyksemme puheenjohtaja herra K. omista tietoliikenneyhteyksiä kuin satunnaisten sutturien luolta.. *)

Eli Tomi on suht uuden Audi A3:n onnellinen omistaja!!!!

Levätköön VW passat AIVAN rauhassa jossakin ja jäämme mielenkiinnolla odottamaan uuden hyökkäysvaunun hifiprojekteja.

Onneksi olkoon uudelle kulkineelle!!!
Raili se on mun rattoni!
User avatar
MakeS
Hallitus
Posts: 716
Joined: Tue Sep 02, 2003 13:50
Location: Paihola
Contact:

Vs: Nykyiset ja entiset autot

Post by MakeS »

Onkos sulla Jukka jotain paljastettavaa meille???? ;)

Kerro,kerro!!!!
Raili se on mun rattoni!
Post Reply