Ruostesuojauksesta

Autoihin/autoiluun liittyvät kommentiti, ongelmat, kokemukset, vihjeet, yms

Moderator: Moderaattorit

Post Reply
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Ruostesuojauksesta

Post by KimmoT »

Onkos teillä minkälaisia kokemuksia ruostesuojausta tekevistä firmoista?

Olen harkinnut autoni (Skoda Octavia -01) ruostesuojausta. Tietysti kannattaisi tehdä itse mutta kun ei oikein ole välineitä eikä tiloja... ja ilmeisesti maahantuoja ei kuitenkaan ole paljoa suojaillut :?

Ilmeisesti suojaus kannattaisi tehdä ennen syksyn/alkutalven rapa(=suola)kelejä.
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
mrbean
Jäsen
Posts: 124
Joined: Tue Sep 16, 2003 19:20
Location: Ylivieska

Vs: Ruostesuojauksesta

Post by mrbean »

Tere Kimi

vie äkkiä se sokota ruostesuojaukseen muuten sulla on ruostekasa parin vuoden päästä. NIM. kokemusta on...nääthän sen mun jetasta. ku ei kehannu viedä ruostesuojaukseen niin oven alalaidat on jo puhki :sad. Otat selvää vain oulusta kuka tekee tectylin aineilla suojausta (tai jotain sinne päin. :exclm)ja kärry sinne. nää aineet on paraita usko mua. ite sen kyl voi rueta tekee mut ei tuu niin hyvä kun ammattilainen tekee...tai kysy siltä sun kolarikorjaajalta joka oiko pasatinkin. Saattasit saada edullisemmin!!!
:1offtopic
KU MÄ OON ISO NIIN SIT MÄ OSTAN TÄMMÖSEN
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Ruostesuojauksesta

Post by KimmoT »

Niinpä olen itsekkin tuota vähän miettinyt. Mutta toisaalta taas tämän ikäisen kärryn ei pitäisi (= EI SAA) ruostua vielä sanotaanko 4-5 vuoden aikana... ja suurella todennäköisyydellä Skoda lähtee vaihtoon tuon ajan kuluessa. Ruostesuojaus ei paljon jälleenmyyntiarvoa kasvata.

Pitää nyt vähän mietistkellä/katsoa saako aikaiseksi vietyä sitä mihinkään, varmaan paras olis kuiteskin suojata ennen näitä syksyn rapakelejä.
"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
User avatar
KimmoT
Kunniajäsen
Posts: 625
Joined: Fri Aug 29, 2003 11:42
Location: Kontiolahti
Contact:

Vs: Ruostesuojauksesta

Post by KimmoT »

Käytinpäs auton huollossa ja siellä olivat sitä mieltä ettei vielä ole tarpeen ruostesuojaus. Kuulumma maahantuoja suojaa sen verran hyvin, ettei tarvitse itse huolehtia.. hyvä niin :D

"Kun olet pulassa mumise, kun olet kusessa delegoi!"
Post Reply