Page 2 of 3

Posted: Thu Jun 04, 2009 17:40
by LasseE
maaco wrote:
Kisailun aloittamispaikaksi olen ajatellut Motoparkkia,jos kaikki menee putkeen.
Sama täällä, Jkl:stä kävin hakeen vaan vikalistan :D

Sulle jäi ilmeisesti viimekauden laitteisto sellaisenaan? Eihän siinä kyllä juuri parannettavaa tainnut ollakaan :)
Samalla laitteistolla mennään kuin viimekin kaudella,tosin ainahan muutoksia voi tulla :wink:

Posted: Tue Jun 09, 2009 17:17
by LasseE
Sunnuntaina tuli asennettua kaiutinkaapelit kuskinoveen..Irtihän se ovi piti ottaa, kun ei läpivientikumia muutoin sopinut poraamaan.Onneksi oven irroitus ei ole kovin kummoinen operaatio..
Eli oveen tuli kokonaan erillinen läpivienti kaiutinjohdoille..Alkuperäiseen haitarikumiin ei sopinut enää niin monta lisäpiuhaa kuin olisi ollut tarvis.
Oven irtioton jälkeen porasin 16mm reiän oveen alkuperäisen pistokkeen yläpuolelle läpivientikumia varten.Kaiutinjohdot pujotin suojasukkaan.Alkuperäistä haitarikumia käytin hyväksi n.10cm matkalla auton jalkatilasta varsinaisen haitarikumin alkamiskohtaan,johon tein viillon, toin kaapelit ulos tästä kohtaa ja vein läpivientikumin avulla oveen..Melko tiukka paketti tuli läpivientikumiinkin, kun ei johdot ilman silikonia liikkuneet ollenkaan.
Apukuskin ovi olisi vielä kaapeloitava ja vedettävä piuha sillekin puolen, kuskinpuolen kaiutinpiuhan kiinnitin yhteen rca-johtojen kanssa.
Myös subbaripuoli on edistynyt..Tilanpuutteen vuoksi pitää tehdä perinteinen laatikko-selkänojaa-vasten-malli ja unohtaa varapyöräkotelo.
Lasikuidun avulla kotelon saisi varapyörämonttuun,mikä toteutuu ehkä tulevaisuudessa.Kotelo on tällähetkellä kasausvaiheessa.

Selvennetään kuvilla tekstiä:
Takakontin teräskehikko:
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... 60-039.jpg
Johdotusta:
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... 60-041.jpg
Ovi irroitettuna:
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... 60-042.jpg
Läpivienti "viillosta":
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... 60-045.jpg
Läpivienti ovessa:
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... 60-046.jpg
Läpivienti sivustapäin:
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... 60-048.jpg

Posted: Wed Jun 10, 2009 11:13
by MakeS
On se jännä, oven purki pois.. Jännä on!

Posted: Sat Jun 13, 2009 17:48
by LasseE
Rojekti etenee hitaasti mutta varmasti..Viikolla kävin hakemassa palavanerista muotoon leikatut subbarikotelon osat ja perjantaina tuli kasattua taas uusi loota..Moneskohan kotelo tuo kaikkiaan jo on? :D
Koteloon tulee katto ja takaseinä todennäköisesti huovasta,mutta näkyvämmät osat jostain muusta.Tästä myöhemmin lisää..

Tänään sain myös apukuskinpuolen oveen vedettyä johdot, joten johdotusurakka alkaa olla voiton puolella..

Tässä vielä kuva kotelosta:
Image

Posted: Tue Jun 23, 2009 19:13
by LasseE
Viikonloppuna etuovet sai viimeinkin hiukan vaimennusmattoa sisuksiinsa. Ovissa oli se mukava ominaisuus, että taka-osassa oli aika iso aukko, jota en kuitenkaan peittänyt muulla kuin parilla kerroksella mattoa..Luulisi riittävän etenkin kun matto oli sitä paksumpaa versiota. Oven pitäisi olla tiivis paria pikkureikää lukuunottamatta.Seuraavaksi olisikin edessä vahvistimien asennus....
Image

Huomenissa pitäisi vihdoinkin saada kesärenkaat ja samalla vähän tyyliin sopivammat vanteetkin alle.. :D Laitan kuvia kun ehdin..

Posted: Tue Jun 23, 2009 21:39
by Jarkko
Hienoa työtä Lasse! Ja Motoparkkiinkin on ilmoittauduttu, joten projektin loppusuora häämöttää :)

Posted: Wed Jun 24, 2009 18:55
by LasseE
Nyt olisi sitten uudet ASA-merkkiset vanteet alla..Koko on 7.5x18 ja renkaat on 225/40 Hankook ventus v12 evo.
Muutama pikainen räpsäisy..

Image

Image

Image

Posted: Thu Jun 25, 2009 14:21
by MakeS
No no!

Nyt on saanut mannevolvo arvoisensa sudit alleen!

Kyllgäyp katteeks! ;)

Posted: Thu Jun 25, 2009 16:59
by LasseE
MakeS wrote:No no!

Nyt on saanut mannevolvo arvoisensa sudit alleen!

Kyllgäyp katteeks! ;)
Seuraavaks onkin sitten tulossa hevosenkengät maskiin :mrgreen:

Posted: Fri Jul 24, 2009 11:14
by LasseE
Nonnii..projekti on taas hiukan edennyt viime päivityksestä.Ensimmäinen kilpailukin olisi jo takanapäin ja seuraava jo ovella.Kuuntelupisteet oli tässä vaiheessa varsin rohkaisevat tosin asennuspisteissä tuli aika paljon miinuksia viimeistelyn puutteesta johtuen..Kuuntelua haittaa lisäksi aivan jumalaton laturivingunta :twisted:
No onneksi aikaa on vielä hioa ja säätää paremmaksi ennen mahdollisia finaaleja.
Tässä muutama kuva tämän hetkisestä tilanteesta..
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... 60-054.jpg
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... 60-055.jpg

Viikolla myös ehostettiin vähän maalipintaa myllytyksen avulla ja täytyy sanoa maalipinnasta tuli todella hyvä entiseen kiiltonsa menettäneeseen pintaan verrattuna..
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... s60-22.jpg
http://www.eastaudio.net/kuvat/uploadbb ... s60-24.jpg

Etupuskuri tosin (ja ehkä kylkilistat) menee jossain vaiheessa maalaukseen muutaman lakkavirheen vuoksi..

Posted: Sun Aug 16, 2009 18:04
by LasseE
Sunnuntaina tuli vaihdettua signaalikaapelien reitti toiselle puolelle autoa siinä toivossa että laturihäiriö häviäisi..Samalla huomasin, että olin vahingossa kiinnittänyt signaalipiuhat kuskinpuolen kynnyskotelossa nippusiteellä samaan johtonippuun missä kulkee laturilta akulle menevä virtakaapeli..eli ei ihme että vinkuu.
Piuhojen reitin vaihdon jälkeen vingunta pieneni todella paljon,aavituksen verran vielä vinkuu,mutta ei pahasti enää..Tämä saattaa johtua kontista,missä piuhat ovat vielä melko lähekkäin..

Torstaina tuli muutakin päivitystä ulkokuoreen tummennuskalvojen merkeissä eli takalasit tummeni 20%-kalvolla..etusivulasit sai vielä jäädä vakioksi. Kiitokset tummennuksesta Jannelle!

Posted: Mon Aug 17, 2009 18:17
by Jarkko
Joko on kuvat prossun asennuksesta? :lol:

Posted: Wed Feb 03, 2010 13:04
by LasseE
Nonnii..Puoli vuotta on kulunut viime päivityksestä, joten kirjoitellaan nykyhetkestä ja tulevista suunnitelmista pikkuisen.
Laitteisto ja asennukset ovat pysyneet tähän päivään asti samoina kuin viime vuonna. Tosin subikotelo on irti autosta ja suunnitteilla olisikin vaihtaa subin asennuspaikkaa..Ajatuksena on käyttää hyväksi suksiluukkua, joka on juuri sopiva kooltaan subille. Kotelo pysyy todennäköisesti samana, ehkä tilavuus hieman muuttuu, ja elementti olisi tarkoitus ruuvata vinoseinään kiinni. Kotelo on tarkoitus saada niin tiiviisti takapenkkiä vasten, että käytännössä subi on eristetty takakontin ilmatilasta. Kuuntelussa voi sitten pitää takapenkin aukaistavan käsinojan auki..Tällä toimenpiteellä toivottavasti subitoisto paranee.
Kotelon takaseinä on tarkoitus tehdä pleksistä/lasista/pleksilasista, jolloin elementin magneetti näkyy kontin puolelle. Kotelo valaistaan kylmäkatodiputkella, jolla toivottavasti tulee näyttävyyttäkin.
Myös subin vahvistin on harkinnassa vaihtaa tehokkaampaan, prossun vaihto tai kokonaan poisjättö, diskanttikotelot ehkä tehdä uusiksi ym. muuta pientä päivitystä :wink: :wink: .

Myös itse autoon on suunnitteilla hieman päivitystä moottoripuolelle mahdollisen ohjelmoinnin puolesta, mutta tästä lisää myöhemmin....

säätöä...

Posted: Thu Feb 04, 2010 21:57
by Kari
Arvelisin että teet vain turhaa työtä jos laitat subbarin toisin päin ja suksiluukusta hengittämään matkustamoon.teoriassa se ei toista niin matalalle kuin nuin miten on nytten.mutta aina kannattaa kokeilla & kuulostella.
sitten nuihin koneen lisä-heposiin.
Esim.Turbotec/Mika Karala tekee ohjelmointeja ja ajaa/säätää auton dynossa. Mukaan saa ennen ja jälkeen teholaput, joissa näkee muutokset.

Posted: Fri Feb 05, 2010 14:47
by LasseE
Nyt tuli sitten volvoonkin peltihommia..Paikallinen auraaja oli ajanut tien vähän leveämmällä linjalla eli tyhjän päälle. No eipä siinä paljon ollut tehtävissä kun imaisi penkkaan. Onneksi vauhti oli hiljainen. Kun ruvettiin vetämään autoa penkasta takaperin pois niin oli pikkuisen liikaa kierroksia ja kun rengas otti soralle niin perä osu traktorin kauhaan..
Korjaukseen menee ainakin takaluukku,takapuskuri ja osittain auton runkoonkin tuli painaumaa.